کد خبر: ۳۸۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۳

اعزام شش هزار مبلغ در ايام محرم به سراسر ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سایت حوزوی رسا، حجت‌الاسلام اسكندري در جمع خبرنگاران گفت: دفتر تبليغات اسلامي در زمان‌هايي كه مورد توجه جامعه مسلمان ايراني از جمله ايام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) و ايام الله مي‌باشد مبلغاني را به سراسر كشور اعزام مي‌كند. امسال هم در ايام عيد غدير خم مبلغين خود را در دو سطح براي جلسات عمومي و جلسات علمي حوزوي و دانشگاهي اعزام كرده است. 

وي با بيان اينكه امسال در ايام تبليغي محرم الحرام شش هزار مبلغ از طرف دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به سراسر كشور اعزام خواهند شد تصريح كرد: با هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي، مراكز آموزشي و فرهنگي، ائمه جمعه سراسر كشور، سازمان زندان‌ها و اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزشي، و همكاري سه حوزه علميه بزرگ قم، مشهد و اصفهان مبلغين به سراسر كشور اعزام مي‌شوند. 

معاون اعزام و تبليغ دفتر تبليغات بالا بودن سطح آگاهي‌هاي مبلغين روحاني اين معاونت هر ساله اقدام به برگزاري همايش‌هاي مختلفي از جمله بايسته‌ها و آسيب‌هاي تبليغ، پاسخ به شبهات و انحرافات در عزاداري، سيره عملي مبلغين، ناهنجاري‌هاي جامعه، گردهمايي بزرگ مبلغين و بررسي مسايل سياسي و امنيتي كشور در شش روز در سالن اجتماعات دارالشفاء قم به بررسي نيازها، آسيب‌ها و مباحث روز جامعه مي‌پردازند. 

وي با اشاره به تقارن ايام محرم با دهه فجر انقلاب اسلامي خاطرنشان ساخت: بسترهاي اساسي انقلاب اسلامي ايران عاشورا و محرم و نگاهي كه مردم به آن داشتند بود. امسال اين فرهنگ عاشورايي كه زيربناي انقلاب به حساب مي‌آيد و با دهه فجر هم‌زمان شده است لذا شعار امسال مبلغين نهضت حسيني و انقلابل اسلامي نام‌گذاري شده و فعاليت‌هاي مبلغين در ايام تبليغ حول همين شعار مي‌باشد. 

وي در ادامه تعداد مبلغين اعزامي به سراسر كشور را محدود به شش هزار دفتر تبليغات اسلامي ندانست و افزود: اين شش هزار نفر كساني هستند كه در دفتر تبليغات داراي پرونده تبليغي بوده و از طرف ما اعزام مي شود ولي تعداد زيادي مبلغين نيز از سوي پيوست مراجع تقليد، طرح هجرت و به صورت آشنايي سال‌هاي گذشته و درخواست‌هاي مردمي اعزام مي‌شوند.
حجت‌الاسلام اسكندري از دگر اقدامات محتوايي اين معاونت را انتشار كتاب ره‌توشه ويژه مبلغين اعلام كرد و گفت: هر ساله مجموعه‌اي تحت عنوان ره‌توشه حاوي مطالب علمي و مهم در اختيار مبلغين قرار مي‌گيرد كه امسال نيز بيش از پانزده هزار جلد از اين كتاب منتشر گرديده كه در سراسر كشور در اختيار روحانيون قرار مي‌گيرد. 

وي با بيان اين نكته كه هر ساله به منظور بالا بردن سطح آگاهي‌هاي مبلغاني كه از سوي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به سراسر كشور اعزام مي‌شوند گردهمايي بزرگي برگزار مي‌گردد و با حضور شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي كشور آخرين اخبار، اطلاعات و مباحث روز داخلي و خارجي مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد افزود: امثال اين گردهمايي با هماهنگي‌هايي كه صورت گرفته است در محضر رهبر معظم انقلاب و با حضور نزديك به دو هزار مبلغ روحاني در تاريخ پنجم بهمن ماه برگزار مي‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین