کد خبر: ۳۸۰۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

رانش زمین در استان مسلمان نشین چین 35 کشته برجا گذاشت

در شرایطی که سیل سنگین در نقاط مختلف چین جان دهها نفر را گرفته است در تازه ترین رویداد طبیعی بر اثر رانش زمین، 35 نفر دیگر جان خود را در این کشور از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این حادثه پس از بارش باران سنگین و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان مسلمان نشین «سین کیانگ» در شمال غرب چین رخ داده است.

تلویزیون مرکزی چین تصاویری را امروز منتشر کرده است که نشان می دهد بر اثر وقوع این حادثه طبیعی در این منطقه از چین، تاکنون 35 نفر کشته شده اند.

رانش زمین در بخش «ایچونگ» شهر «کاشغر» رخ داده است و از دیروز تاکنون چندین خانه مسکونی زیر خراورها خاک مدفون شده است.

گزارش حاکی است که نیروهای امدادرسانی به منطقه اعزام شده اند و جستجو برای یافتن قربانیان ادامه دارد و احتمال می رود شمار تلفات افزایش یابد.

این بخش از سین کیانگ یک منطقه در دل کوهستان است و به دلیل بارش باران و سیل بسیاری از راه های منتهی به این منطقه مسدود شده است.

«کاشغر» یکی از شهرهای مهم منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین است که با «ارومچی» مرکز این منطقه یکهزار و 500 کیلومتر فاصله دارد.

اداره مهار سیل و پیشگیری از بلایای طبیعی چین نیز روز گذشته در گزارشی شمار کشته های سیل هفته اخیر در این کشور بویژه در اطراف رود «یانگ تسه» را 128 نفر و تعداد مفقودان را دستکم 42 نفر اعلام کرد.

در پی افزایش تلفات انسانی و اقتصادی ناشی از سیل گسترده در چین که 26 استان را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث تخریب 41 هزار خانه مسکونی و اختلال در زندگی یک میلیون و 340 هزار نفر شده، دولت این کشور دستور حضور نیروهای نظامی بیشتر را برای کمک به مردم مناطق آسیب دیده صادر کرده است.

بارش باران همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) خسارات مالی و جانی زیادی به بخش های جنوبی چین وارد می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین