کد خبر: ۳۸۰۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

داعش مهم ترین میدان نفتی خود را از دست داد

نیروهای عراقی به همراه گروهی از نیروهای مردمی در شمال این کشور، منطقه القیاره، مرکز اصلی سرقت نفت عراق از سوی داعش، و پایگاه هوایی این منطقه را از اشغال این گروه تروریستی آزاد کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
" محمود السورجی" سخنگوی نیروهای مردمی در استان نینوا در شمال عراق گفت: «نیروهای عراقی با حمایت جنگنده های ارتش عراق و داعش مهم ترین میدان نفتی خود را از دست داداهالی منطقه توانستند پایگاه هوایی" القیاره" و تعداد زیادی از روستاهای مجاور آن را در جنوب موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند».

پایگاه "موجز نیوز" در گزارشی به نقل از " محمود السورجی " نوشت که پایگاه القیاره، یک مرکز مهم راهبردی و کلید آزادسازی موصل به شمار می رود.

به گزارش شبکه العالم، وی گفت که درعملیات نیروهای عراقی، ده ها تن از عناصر داعش کشته شدند.

السورجی درادامه خاطرنشان کرد:  «این نیروها به فاصله 50 کیلومتری مرکز نینوا رسیده اند و منطقه القیاره تقریباً به طور کامل از چنگال گروه تروریستی داعش خارج شده است».

یک منبع محلی در موصل نیز گفت: «گروه تروریستی داعش ده ها نفر از افراد منتسب به پلیس محلی و فدرال را در موصل بازداشت کرده و آن ها تحت فشار و با زور تهدید به قتل از سوی داعش، توبه کرده اند».

فرار عناصر داعش از موصل عراق به الرقه سوریه
منبع یاد شده افزود که پس از شکست های سخت داعش در شمال و غرب عراق، عناصر و سرکردگان این گروه تروریستی تلاش می کنند تا از طریق مرزهای بین عراق و سوریه از موصل به الرقه در سوریه فرار کنند.

منطقه القیاره در ابتدای اشغال نینوا و مرکز آن موصل، منبع اصلی تامین نفت خام داعش بود و این گروه با سرقت نفت این منطقه، به تامین منابع مالی و حقوق عناصر و سرکردگان خود  می پرداخت، اما اخیراً ودرنتیجه حملات مستمر هوایی به تانکرهای نفت سرقت شده از سوی داعش، فروش نفت آن از این منطقه کاهش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین