کد خبر: ۳۸۰۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

میوه‌ها را کی بخوریم؟

میوه خوردنتان را باید هدفمند کنید تا بتوانید به خوبی از مواد غذایی داخل میوه ها استفاده کنید وگرنه شاید به ضررتان هم تمام شود.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه شهرآرا: میوه‌‌ها دربردارنده انواع ویتامین، مواد معدنی مانند فیبر غذایی، آنتی‌اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم هستند که بدن به این مواد نیاز زیادی دارد اما برخی از آن‌ها نباید همراه غذا مصرف شوند و برخی را قبل یا بعد از غذا باید خورد.

خواص میوه‌هایی مانند سیب و گلابی به دلیل داشتن بافت سفت، بهتر است که قبل و بعد از غذا مصرف شوند و میوه‌های دارای بافت‌های نرم مانند توت‌فرنگی، هلو و انگور اگر همراه غذا خورده شوند، مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کنند.

همچنین برای جذب‌نشدن کلسترول، بهتر است که میوه‌هایی که ویتامین ث دارند، مانند پرتقال و لیمو در کنار غذا مصرف شود. میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال شیرین برای بیماران دیابتی بسیار موثر است و میوه‌ها به دلیل قند طبیعی که دارند، مانع از کاهش سریع قند خون در این بیماران می‌شوند.

همچنین بهتر است که افراد چاق پیش از خوردن غذا میوه‌هایی که بافت سفت دارند، مانند گلابی و سیب مصرف کنند؛ چرا‌که این میوه‌ها دارای فیبر هستند و مصرف آن باعث می‌شود که این افراد خیلی زود احساس سیری کنند و میلشان به غذا کم شود.

بیمارانی که دارای اختلالات دستگاه گوارش هستند، باید در مصرف میوه و سبزیجات دقت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین