کد خبر: ۳۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۳

حمایت مبارک و ملک عبدلله از ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیک چنی، که به گفته کارشناسان به عنوان سفیر دو جناح امریکا برای جلب حمایت رهبران عرب جهت فشار بیشتر بر ایران وارد قاهره و ریاض شده بود. از ملک عبدالله و حسنی مبارک خواست تا با امریکا همراه شوند. 

در این مذاکرات دو قدرت عرب از دیک چنی خواستند که به جای فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت بر گفت و گوها متمرکز شوند و زمان بیشتری به تهران بدهند تا خود را با قوانین جهانی سازگار کند. 

مقامات عربستان و مصر از امریکا درخواست کردند که فرصت دیگری برای بازگشت به گفت و گو ها به مقامات ایران بدهند تا این بحران جهانی خاتمه یابد. 

همچنین سخنگوی حسنی مبارک گفت: ما از ایران می خواهیم که در این راستا انعطاف پذیر بوده و همکاری های خود را با آژانس بیشتر کند از همین رو از مقامات امریکا خواستیم که به مذاکرات ادامه دهند. 

سلیمان عواد گفت: مصر نمی تواند جایگاه خود را نادیده بگیرد و تمرکز و توقف فعالیت های تهران در حالی که رژیم صهیونیستی به این تجهیزات مجهز است، امری غیر منطقی به شمار می رود. قاهره نمی تواند از ایران حمایت نکند و پیشیانی ها از سیاست های امریکا زمانی صورت می گیرد که طبق مدارک مستدل جهان ثابت شود که تهران معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را نادیده گرفته است. 

وی افزود: اسراییل نیز سال هاست داشتن تسلیحات هسته ای را انکار می کند ولی اکنون همه مردم جهان می دانند که رژیم صهیونیستی مجهز به ارتش هسته ای است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه می نویسد: جزئیات مذاکره چین با پادشاه عربستان اعلام نشده ولی طبق بیانیه سفارت امریکا در ریاض معاون رئیس جمهوری امریکا و پادشاه عربستان در خصوص وضعیت آینده اسراییل ـ فلسطین پس از سکته آریل شارون و بحران فعلی سوریه در مورد قتل رفیق حریری مذاکره کردند. 

همچنین بر اساس این گزارش، دیک چنی در این سفر با سعد حریری که یکی از متحدان عربستان می باشد، دیدار و مذاکره کرد ولی جزئیات این دیدار منتشر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین