کد خبر: ۳۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۵

عدم سفر کرزای به ایران توجیه شد

آفتاب‌‌نیوز : داود زي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا تصريح كرد: موضوع به تعويق افتادن سفر رييس جمهوري اسلامي افغانستان به خاطر فشار هيچ كشور ديگري نبوده است.

سفير افغانستان علت اصلي تعويق سفر را "خرابي وضع هوا در كابل" عنوان كرد و گفت: اين تصميم خود افغانستان بوده و به هيچ وجه فشاري مطرح نيست.

وي با بيان اينكه " بار اول نيست كه سفر يك رييس جمهوري به كشور ديگر به تعويق مي‌افتد"، گفت كه در گذشته نيز سفر سيد محمد خاتمي رييس جمهوري وقت ايران به افغانستان و همچنين سفر حامد كرزاي رييس جمهوري افغانستان به تهران ، دو بار به تعويق افتاده بود. داود زي با اشاره به اينكه "افغانستان به روابط خود با ايران خيلي اهميت مي‌دهد"، گفت: مردم ايران در زماني كه مردم‌افغانستان عليه اشغالگران يعني شوروي سابق و همچنين گروه‌هاي تروريستي جهاد مي‌كردند، از هيچ كمكي دريغ نكردند و در مشكلات به ياري ما شتافتند.

وي همچنين به حضور فعال جمهوري اسلامي ايران در بازسازي افغانستان اشاره كرد و گفت: ايران يكي از كشورهاي بزرگي است كه در بازسازي افغانستان سهم بارزي دارد و روابط دو كشور در چهار سال گذشته از هر زمان ديگري مستحكم‌تر بوده است.

سفير افغانستان با اشاره به سوابق و مشتركات تاريخي و فرهنگي ايران و افغانستان تاكيد كرد كه روابط دو ملت و دو دولت ، هر روز مستحكم‌تر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین