کد خبر: ۳۸۱۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

امیرعبداللهیان: عربستان سعودی مسئول طولانی شدن مذاکرات یمن است

«حسین امیرعبداللهیان» معاون سابق وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به روند گفت وگوهای صلح یمن در کویت گفت: عربستان سعودی مسئول مستقیم طولانی شدن مذاکرات سیاسی یمنی ها در کویت است.
آفتاب‌‌نیوز : امیرعبداللهیان با تاکید براینکه تهران هیچ دخالتی در امور یمن نداشته و ندارد، افزود: ایران کماکان به حمایت های معنوی و انساندوستانه خود از مردم یمن قویا ادامه می دهد.
وی تصریح کرد: اقدامات بی وقفه نظامی سعودی در بمباران هوایی مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن و نقض آتش بس، مذاکرات سیاسی یمنی ها را بی اثر کرده است.
معاون سابق وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: علیرغم کارشکنی و ممانعت سعودی در ارسال کمک های انساندوستانه مردم ایران به یمن، این اقدام را با هماهنگی سازمان های ذیربط بین المللی و منطقه ای بخوبی انجام داده ایم.

امیرعبدالهیان همچنین با بیان اینکه عربستان با سیاست غلط جنگ افروزی در منطقه با آتش بازی می کند و عامل اصلی بحران های منطقه ای بشمار می رود، تاکید کرد: اگر عربستان سیاست های غلط خود را اصلاح نکند علاوه بر خود، منطقه را بیش از پیش متضرر خواهد ساخت.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا بیش از یک سال است که حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین