کد خبر: ۳۸۱۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

محمد جمشیدی: دوست داشتم به مرحله دوم انتخابی المپیک صعود کنیم

ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران گفت: باید بازی‌های دوستانه بیشتری با کشورهای بزرگ انجام دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رقابت‌های انتخابی المپیک، اظهار کرد: تورنمنت بسیار دشواری بود به خصوص در منطقه تورین که کشورهای قدرتمندی در آن حضور داشتند. ایتالیا در خانه‌اش حذف شد و سهمیه نگرفت و یونان نیز که مدعی بود نتوانست به نتیجه‌ برسد و در نهایت نیز کرواسی المپیکی شد. این نشان می‌دهد که سطح مسابقات بسیار بالا بوده است.

او ادامه‌ داد: ما در این تورنمنت برابر یونان به میدان رفتیم که شرایط‌مان کاملا مشخص بود، اما معتقدم که در دیدار برابر مکزیک اگر 60 یا 70 درصد بازی‌های عادیمان را به نمایش می گذاشتیم می‌توانستیم برنده شویم، اما این اتفاق رخ نداد. ما در این بازی نتوانستیم عملکرد عادی‌مان را داشته باشیم و در طرف مقابل مکزیک خیلی خوب کار کرد و توانست برنده شود.

ملی‌پوش بسکتبال ایران ادامه‌ داد: به شخصه خیلی دوست داشتم به مرحله بعدی صعود کنیم و یک دیدار دیگر داشته باشیم، چرا که یک مسابقه دیگر در این تورنمنت یک تجربه بزرگ دیگر بود که می‌توانست به تیم ‌ملی ایران کمک کند. به‌ هر حال مکزیک در برابر ما بهتر کار کرد و توانست به مرحله بعدی صعود کند.

ملی‌پوش فصل گذشته نفت آبادان در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: به نظر من اصلیترین دستاوردی که این تورنمنت برای بسکتبال ایران داشت این بود که نشان داد ما باید بیشتر با چنین کشورهایی بازی کنیم. رقابت با ژاپن، کره و تیم‌های آسیایی چیزی به ما اضافه نمی‌کند و در بهترین حالت در همان سطحی که هستیم باقی میمانیم. من بعد از تورنمنت به یکی از بچه‌ها گفتم که اگر چهار بازی با تیم‌هایی در این سطح داشتیم در ایتالیا، یونان را واقعا اذیت میکردیم و حتی برابر مکزیک برنده میشدیم. به‌ هر حال رقابت با تیم‌هایی همچون یونان هم از نظر فنی و هم از نظر روانی دشوار است.

او ادامه‌ داد: مطمئنا بازی‌های دوستانه در سطح بالا اعتماد به نفس تیم ‌ملی ایران را بالا می‌برد. معتقدم که اکنون باید بزرگترین دغدغه‌ ما این باشد که سالانه 10 تا 15 بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ داشته باشیم و مطمئن باشید که بعد از یکی، دو سال به سطح بالای بسکتبال خواهیم رسید.

جمشیدی در پاسخ به این پرسش که عملکرد خودش را در این تورنمنت چه طور دید، توضیح داد: در کل تابستان خوبی داشتم. امسال عملکردم در تیم ‌ملی خوب بود. در بازی با یونان هم خوب کار کردم و تنها به نظرم در دیدار برابر مکزیک نتوانستم آن طور که باید بازی کنم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران که امشب برای حضور در لیگ فیلیپین (چهارشنبه) راهی این کشور می‌شود، درباره برنامه‌های زیادیش در سال جاری، بیان‌ کرد: امسال سال شلوغی دارم، ولی خوشحالم چرا که می‌توانم بسکتبال خارج از ایران را تجربه کنم. بازیکنان خارجی خوبی به فیلیپین می آیند و مطمئنا چیزهای زیادی از آنها یاد میگیرم. تمام تلاشم بر این است با حضور در فیلیپین درهای بیشتری را به روی بسکتبال خودم باز کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین