کد خبر: ۳۸۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۸

اسرائیلی ها با پاسپورت آلمانی در ایران!

آفتاب‌‌نیوز : امکان صدور ویزای آلمان از سوی سازمان اطلاعات آلمان (BND) به ماموران موساد برای تسهیل عملیات علیه کشورهای اسلامی خاورمیانه مطرح شده است.

بنا به ادعای یک مسؤول سابق سازمان اطلاعات آلمان (BND) که ابتدا در روزنامه آلمانی کلنر اشتاتزیگر و سپس در جروزالم پست اسرائیل به چاپ رسید ماموران موساد ماموریت های «حساس» خود را با هویت آلمانی به انجام می رسانند.

روزنامه کلنر اشتاتزیگر به نقل از روزنامه جروزالم پست مدعی شد یکی از این «ماموریت های حساس» می تواند مربوط به حملات هوایی احتمالی آمریکا و اسرائیل علیه ایران باشد.

براساس این گزارش این مامور سابق سازمان اطلاعات آلمان که خروج اسرائیل را از مساله هسته ای ایران ناممکن دانست تأکید کرد: «هر روز به شمار ماموران موساد که با پاسپورت آلمانی وارد ایران می شوند، افزوده می شود.»

وی با اشاره به این که پاسپورت های مذکور متعلق به آلمانی هایی است که از اتحادیه اروپا ممنوع الخروج هستند و نمی توانند سوءاستفاده از هویتشان را پی گیری کنند، یادآوری کرد هیچ مسؤولی برای رسیدگی به نحوه استفاده از این پاسپورت ها وجود ندارد.

جروزالم پست نوشت: «سابق بر این ماموران موساد که «وظیفه عملیات در خاک دشمن» را به عهده دارند، در دهه 90 اقدام به استفاده از پاسپورت های نیوزیلند و کانادا کردند اما با آشکار شدن این موضوع به استفاده از پاسپورت آلمانی روی آوردند.»

مسؤول پیشین BND به استفاده از پاسپورت افراد فوت شده نیز اشاره کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین