کد خبر: ۳۸۲۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

وزیر کشور: با مردم گرسنه و بیکار نمی‌توان امنیت ایجاد کرد

قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تأمین کرد و حرکت ما به سمت اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای ما امنیت را هم رقم بزند.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر کشور با بیان اینکه کشوری مقتدر، مستحکم و مقاوم خواهد بود که اقتصاد خوبی داشته باشد، گفت: قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تامین کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین آغاز عملیات اجرایی تونل قطار شهری کرمانشاه با اشاره به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از همه ابعاد علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دینی و مذهبی قابل توجیه و قبول است.

وی تصریح کرد: امروزه همه اقتصاددان‌ کشور به این باور رسیده‌اند که چاره‌ای جز بحث اقتصاد مقاومتی برای رونق اقتصاد کشور نداریم و آن را به عنوان منشور اقتصادی کشور پذیرفته‌اند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی به لحاظ سیاسی می‌تواند محور وحدت و انسجام ملی قرار گیرد، زیرا همه مردم کشور باید برای انجام آن همکاری داشته باشند.

وزیر کشور افزود: این سیاست‌ها به لحاظ اجتماعی هم توجیه پذیر است، زیرا یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی عدالت بنیان بودن آن است و همه رنجی که در ابعاد اجتماعی حاکم بر کشور وجود دارد ناشی از عدم توازن و تعادل و نابرابری در مناطق جغرافیایی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حقیقت این است که با عدم توازن و تعادل در چرخه اقتصادی کشور روبرو هستیم که ناشی از برنامه‌ریزی‌های غلط 70 تا 80 ساله در کشور است.

رحمانی فضلی افزود: طی این سالها نظام بودجه ریزی نادرستی بر کشور حاکم بوده و متاسفانه طی این مدت تغییرات ساختاری و اساسی نداشتیم.

تغییر "نظام بروکراسی" کشور لازم است

وزیر کشور با تاکید بر لزوم تغییر ساختارهای اقتصادی و مالی کشور در برنامه‌های میان مدت و بلندمدت گفت:  تغییر  در نظام برنامه‌ریزی کشور واجب است.

وی تصریح کرد: ما نیاز داریم به سمت نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای برویم و چاره‌ای جز این نداریم.

رحمانی فضلی نظام بودجه‌ریزی کشور را نیز نیازمند تغییر دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر توزیع منابع بر اساس فعالیت و جمعیت صورت می‌گیرد که این نحوه توزیع کاملا اشتباه است.

وی تصریح کرد: نتیجه اینگونه توزیع منابع این می‌شود که همه افراد برای برخورداری از امکانات به سمت شهرهای پرجمعیت و بزرگ هجوم می‌آورند، به گونه‌ای که در همین استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهر دوم پر جمعیت آن تنها 100 هزار نفر جمعیت دارد.

رحمانی فضلی بر تغییر نظام مالیاتی و نظام بانکداری کشور هم تاکید کرد و افزود:  مهمترین نظامی که تغییر اساسی آن لازم است، نظام بروکراسی کشور است.

وی تصریح کرد: متاسفاته بدترین مشکل ما در مسیر توسعه در حوزه‌های مختلف نظام بروکراسی کشور است.

رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر ما در همه استانها ادارات کل وزارتخانه‌ها را داریم، اما باز هم برای پروژه‌ها باید از اداره کلی که در تهران است کسب تکلیف شود و با این کار عملا روند پروژه‌ها  کند شده و اتلاف وقت می‌شود، درحالی که به راحتی می‌توان این اقدامات را در ادارات کل استانها انجام داد.

وزیر کشور اظهار کرد: اگر در ادارات کل استانها کارشناس نداریم باید به آنها نیرو بدهیم، اگر امکانات نداریم باید امکانات بدهیم و سعی کنیم این روال بروکراسی که مسئولین یا سرمایه گذاران از استانها راهی تهران شوند را کوتاه کنیم.

با مردم گرسنه و بیکار نمی‌توان امنیت ایجاد کرد

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به لحاظ امنیتی هم قابل توجیه است، گفت: قطعا کشوری مقتدر، مستحکم و مقاوم خواهد بود که  اقتصاد خوبی داشته باشد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تأمین کرد و حرکت ما به سمت اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای ما امنیت را هم رقم بزند.

وزیر کشور افزود: به لحاظ دینی هم اقتصاد مقاومتی پذیرفته شده است، زیرا  مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که برای همگان لازم الاجراست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
درمقابل مردم گرسنه ، مردم صدبرابر سیر داریم ، عدالت مجهز به فن آوری بلد نیستیم
درمقابل مردم بیکار ، مردم چند پست ، بازنشسته کار دار و ...داریم ، انصاف مجهز به فن اوری بلد نیستیم

مراکز رشد دانشگاه های شریف شهید بهشتی امیر کبیر ، ببینید ، پناسیل منطقه ای هستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین