کد خبر: ۳۸۲۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۰۸

داماد اسد حامی شورشیان عراقی

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا از بلوکه کردن دارایی های سرلشگر" آصف شوکت" داماد خانواده بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به دلیل حمایت از تروریست در عراق و دخالت درامور داخلی لبنان خبر داد .

در راستای ادامه فشارهای کاخ سفید بر دمشق، "اسکات مک کللان" سخنگوی کاخ سفید پس ازاعلام این تصمیم آمریکا درمورد مسئول سازمان اطلاعات نظامی سوریه مدعی شد:" آصف شوکت به عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی به طور مستقیم در حمایت سوریه ازتروریستها، شورش در عراق ، سازمان های تروریستی فلسطینی موجود در دمشق، حزب الله لبنان و سایر گروه های تروریستی در لبنان دست داشته است".

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: "شوکت همچنین در دخالت گسترده و مداوم سوریه در امور داخلی لبنان دست داشته و تصمیم اخیرآمریکا درمورد وی، پیام روشنی برای حامیان ازتروریسم سوری مانند آصف شوکت است که بدانند آنها مورد بازخواست قرار خواهند گرفت".

مسئولان آمریکایی برای اینکه سوریه را متقاعد به خواست های خود نمایند به طور مداوم دمشق را به حمایت از شورشیان عراق متهم می کنند و مدعی هستند که شورشیان عراقی مورد حمایت سوریه، نیروهای آمریکایی و عراقی در عراق را مورد حمله قرار می دهند، اما واشنگتن در اقدامی غیر منتظره برای نخستین بار، آصف شوکت را به همکاری مستقیم با تروریسم درحمایت از شورش عراق متهم کرد.

درهمین حال وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم گرفته تمام داراییهای آصف شوکت را دراین کشور مصادره نماید و همچنین مانع از معاملات تجاری و مالی تمام شهروندان آمریکایی با وی شد.

"استوارت لیفی "معاون وزیر خزانه داری و سازمان اطلاعات مالی اعلام کرد : شوکت به عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی سوریه از طراحان اصلی تسلط سوریه بر لبنان است . وی افزود : این مقام مسئول سوریه در ادامه سیاست تروریستی علیه اسرائیل به طور اساسی نقش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین