کد خبر: ۳۸۲۹۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
مي‌خواستند در پوشش ديدن قداستي به خود و حامیانشان بدهند

برخی روحانیون به دعایی که احمدی‌نژاد در سخنرانی‌هایش می‌خواند دلخوش کرده بودند/نبايد بگذاريم دوباره قدرت را به دست بگيرند

آنها فكر مي‌كردند كه احمدي‌نژاد مي‌تواند از ارزش‌هاي ديني دفاع کاملی كند. به همين دليل دل خوش كرده بودند به دعايي كه او در ابتداي سخنراني‌هايش مي‌خواند. اين حاميان احمدي‌نژاد ظاهر را مي‌ديدند و نمي‌دانستند در باطن اين فرد چه مي‌گذرد. آنها فريب الفاظ و ظاهر را می خوردند.
آفتاب‌‌نیوز : محسن غرویان در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: یک روحیه انحصارطلبی در درون دلواپسان وجود دارد که باعث می‌شود طیف خود را بر حق برخی روحانیون به دعایی که احمدی‌نژاد در ابتدای سخنرانی‌هایش می‌خواند دل خوش کرده بودند/نبايد بگذاريم دوباره قدرت را به دست بگيرنددانسته و نگاه دیگری را تحمل نکنند.

بخشی از گفتگوی این چهره روحانی اصولگرا را در ادامه بخوانید؛

چرا برخي در دولت قبل از مقدسات برای پیشرفت تفکر خود استفاده ابزاری مي‌کردند؟

اينها به نوعي فريب مردم بود. دين و عقايد مذهبي در توده مردم ما بسيار نافذ و موثر است. برخی مي‌خواستند در پوشش ديدن قداستي به خود و حامیانشان بدهند. اين رفتار‌ها نوعي عوام فريبي بود كه در زمان خودش وجود داشت و برخي هم از آن سوءاستفاده مي‌كردند. مردم ديگر آگاه شد‌ه‌اند. البته رئيس دولت سابق در بين اقليتي، طرفداراني هم دارد اما بين طبقه متوسط به بالای جامعه جايگاه چندانی ندارد. ما مي‌توانيم نمود بيروني آگاهي مردم را در انتخابات ۷ اسفندسال ۹۴ مشاهده كنيم. مردم تهران در انتخابات اخير نشان دادند طرفدار چه تفكري هستند. آیت ا... هاشمي‌رفسنجاني در انتخابات خبرگان رهبري نفر اول شد و آقاي دكتر عارف هم نفر اول تهران شد. اين افراد تفكر مقابل احمدي‌نژاد هستند. مردم هم به اين طيف راي دادند تا نشان دهند كه تفكر دولت سابق بين اكثريت مردم جايگاهي ندارد.

چرا برخي از روحانيون طرفدار سرسخت احمدي‌نژاد بودند؟

آنها فكر مي‌كردند كه احمدي‌نژاد مي‌تواند از ارزش‌هاي ديني دفاع کاملی كند. به همين دليل دل خوش كرده بودند به دعايي كه او در ابتداي سخنراني‌هايش مي‌خواند. اين حاميان احمدي‌نژاد ظاهر را مي‌ديدند و نمي‌دانستند در باطن اين فرد چه مي‌گذرد. آنها فريب الفاظ و ظاهر را می خوردند.

اگر احمدي‌نژاد يا فرد مدنظر او در سال ۹۶ كانديدا شود، اين طيف باز هم از او حمايت مي‌كنند؟

بعيد نيست كه حمايت كنند. بايد به اين نكته توجه داشت كه اگر آقاي احمدي‌نژاد بخواهد بيايد، كشور دوباره به همان منازعات گذشته و اختلافات بين مسئولان برمي‌گردد. اين يك هشدار است كه بايد آن را جدي بگيريم و نبايد بگذاريم طيف ماجراجو دوباره قدرت را به دست بگيرد.

با توجه به فضاي سياسي كشور آيا مي‌توان به اجماع اصولگرايان در انتخابات ۹۶ امیدوار بود؟

با وضعيتي كه امروز درگير آن هستند، خير. متاسفانه يك روحيه انحصارطلبي در درون دلواپسان وجود دارد كه باعث مي‌شود طيف خود را بر حق دانسته و نگاه ديگري را تحمل نكنند. بايد يك روحيه كثرت گرايي در بين طيف‌ها وجود داشته باشد تا بتوانند در سلامت كامل رقابت كنند. با درك ساير قرائت‌ها و لحاظ كردن مسامحه مي‌توان به وحدت رسيد. اما اگر اين روحيه ايجاد نشود و جلوي رشد اين تحمل‌ها و پذيرش‌ها را بگيرند، رسيدن به وحدت در ميان اصولگرايان سفت و سخت، مشكل است.

عصبانيت حاصل از تعامل روحانی و لاریجانی چگونه در انتخابات ۹۶ خودش را نشان خواهد داد؟

وجه مشترك آقایان روحاني و لاريجاني اين است كه هر دو از يك عقلانيت و روحيه اعتدالي خوبي برخوردار هستند. در مقابل اينها افرادي قرار دارند كه از لحاظ اعتقادي خيلي خشك بوده، دين را فقط با قرائت خودشان مي‌پذيرند و نگاه جدی به جهان، دانش و علوم امروز ندارند. دينداري و حكومت ديني و جمهوري اسلامي را امروز بايد با توجه به حقايق موجود و عصر تكنولوژي تفسير کرد و سبك زندگي ما هم نمي‌تواند جدا از جهان امروز باشد. به هر حال امروز آقايان لاريجاني و روحاني با فهم مشتركي كه از ديدگاه يكديگر دارند، كشور را به خوبي مديريت مي‌كنند كه اين شيوه اداره بر اساس ارزش‌هاي ديني، اسلامي و آنچه است كه تمدن امروز بشر اقتضا مي‌كند و آنهايي كه قائل به اين تفكر نيستند، عصباني هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
3
13
فکر کنم محمود از قران فقط همین دعا را بلد بود و گاهی هم غلط میخوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
بی سواد دعای فرج کجای قرآن میباشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
7
3
فقط حاج محمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
3
10
من بعنوان یک انسان معمولی در جامعه سوالم از مراجع بزرگ وعلمای بزرگ این است که اگر شما به یک دعا و ظاهر انسانها فریب بخورید از مردم عادی چه انتظار میرود ؟ بخدا کسانیکه در نهروان علیه امام علی جبهه گرفتند همه دعا خوان بودند ولی میخواستند ریشه اسلام را بزنند و تنها کسیکه آنهارا خوب شناخت وجلو شان استاده شد مولا علی بود واین اقای احمدی نژاد ویارانش فکر نکنم از خوارج نهروان بهتر باشند وشایدم بسیار خطر ناکتر چون فعلا دشمنی با اسلام بعد از این همه سال تفاوت کرده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
5
0
خوارج نهروان شما و دارد دسته تان هستید. ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
9
0
الان احمدی نزاد از همه تان بهتر ه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین