کد خبر: ۳۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۴۹

تهدیدات بن لادن به نفع امریکاست

آفتاب‌‌نیوز : این خبرگزاری می نویسد: نوار اخیر بن لادن پس از یک سال غیبت نشان می دهد که اسامه همچنان حضور دارد و باید برای یک حمله دیگر آماده باشیم و این سوال را مطرح می کند که چرا ارتش های جهان و نیروهای امنیتی دنیا با توجه به امکانات وسیع تاکنون موفق به دستگیری بن لادن نشده اند در حالی که به گفته بیشتر کارشناسان بن لادن هم اکنون در مرزهای افغانستان و پاکستان مخفی شده است. 

بهر حال می توان گفت که نوار اخیر بن لادن تمامی این صحبت ها در جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود که موفقیت سیاسی و محبوبیت جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا در این کشور افزایش یابد. 

بن لادن در این نوار با اشاره به نادیده گرفتن نظر سنجی ها در آمریکا در خصوص عقب نشینی سربازان این کشور از عراق توسط بوش به مقامات واشنگتن هشدار داده که به آمریکا حمله می کند ولی رییس سابق مبارزه علیه تروریسم واشنگتن در این خصوص گفت که هدف اصلی بن لادن مردمان عرب و مسلمان بود تا شنوندگان آمریکایی.
 
بی. بی. سی در ادامه می نویسد: مقامات اطلاعاتی آمریکا بیشتر خواهان این هستند که نشان دهند «بن لادن» زنده بوده و شایعه مردن او بی اساس است. 

مردم عادی آمریکا واکنش منطقی و واقعی را به این نوار نشان دادند، چون به رغم تهدیدهای گذشته بن لادن، ایالات متحده پس از حملات 11 سپتامبر تاکنون با هیچ عملیات تروریستی روبرو نبوده است اگر چه مقامات واشنگتن در اکتبر سال 2005 میلادی اعلام کردند که با دستگیری تعدادی از اعضای القاعده که شرح بن لادن را در حمله به نیویورک خنثی کردند. 

آخرین تهدید توسط بن لادن قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2004 بوده و این مسئله این نکته را نشان می دهد که آمریکا هراز چندگاهی احتیاج به یک تهدید از سوی شخص بن لادن دارد. 

بی. بی. سی در خاتمه می نویسد: هر چند تاکنون تهدید ها تاثیر چندانی بر روی مردم آمریکا نداشته و آنان بدون توجه به این تهدیدها در انتخابات شرکت کردند ولی نمی توان این نکته را نادیده گرفت که تهدید اخیر بن لادن بر روی افکار عمومی جهان دستگیری مرد شماره یک القاعده بی تاثیر است. 

طبق آخیرین نظر سنجی ها که توسط سی. ان. ان و یو. اس. تودی انجام شده، 68 درصد مردم آمریکا معتقدند واشنگتن قادر به دستگیری یا کشتن اسامه بن لادن در سال 2006 میلادی نیست.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین