کد خبر: ۳۸۳۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

آغاز اجرای نمایش فردا در مولوی،معرفی داوران دانشجویی سلامت و.... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، مراسم افتتاح نمایش "فردا" شامگاه 1 مرداد ماه برگزار شد.

علی اصغر دشتی؛ کارگردان تئاتر که برای افتتاح این نمایش حاضر شده بود، در سخنانی گفت: این گونه مراسم در صورتی موثرند که علاوه بر دیدن نمایش دو هدف حمایت و نقد اثر را به همراه داشته باشند.

این مدرس دانشگاه افزود: خوشبختانه نوع نگاه به تئاتر دانشگاهی هم در بینش مدیران و هم امکانات سخت افزاری نسبت به نسل‌های قبل‌تر بهبود یافته است اما حمایت خود دانشگاهیان باید بیشتر شود.

دشتی افزود: گاهی در سالن‌های خصوصی آثار قابل اعتنایی را می بینم که تعداد تماشاگران از بازیگرانش کمتر است و افسوس می خورم. 

این کارگردان گفت: اخیرا تلاش کردم تا در حد امکاناتم چالش حمایت از آثار قابل تامل دانشگاهی را ایجاد کنم که امیدوارم به جای چالش‌های پوچ و مبتذل کارگر باشد.

دشتی، ضمن انتقاد از آن دسته از دانشجویانی که در فرم و غالب آثارشان پیرو ساختارهای تئاتر حرفه‌ای هستند عنوان کرد: تئاتر حرفه‌ای این روزها از راه مشخص و سهلی می‌رود تا به فروش برسد و  به هیچ وجه عرصه‌ی قابل اعتنا و اعتمادی برای گرته برداری تئاتر دانشگاهی نیست کما اینکه این تئاتر دانشگاهی است که باید  پیرو داشته باشد، غالب ها را بشکند و حرف های جدید بزند.

کارگردان متاستاز ادامه داد: حتی اگر به دیدن یک اثر دانشجویی بد می‌رویم خوب است که بعد از کار نظراتمان را با گروه در میان بگذاریم و همچنان از این طریق از یکدیگر حمایت کنیم.

در ادامه این مراسم، امین اسفندیار نویسنده و کارگردان نمایش "فردا" در صحبت‌هایی کوتاه با ابراز خوشحالی از اینکه تئاتر مولوی قوت قلب جریان تئاتر دانشگاهی است گفت: بعد از بازگشایی مولوی غیر از آثار نسل جوان اجرای دیگری در مولوی ندیده‌ام و این اتفاق که تئاتر دانشگاهی محل مختص به خود را دارد، به نسل ما آرامش می‌دهد.

در پایان این مراسم، شال نمادین تئاتر مولوی، با حضور علی اصغر دشتی و امیرحسین حریری، رئیس مرکز تئاتر مولوی به امین اسفندیار تقدیم شد.

بنا براین گزارش؛ نمایش فردا هر شب ساعت 19:30 دقیقه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با خرید بلیط از گیشه‌ی این مجموعه 50 درصد تخفیف دریافت کنند.

داوران بخش دانشجویی جشنواره فیلم سلامت معرفی شدند

۵ داور آثار منتخب بخش دانشجویی را داوری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم سلامت، فرهاد توحیدی ، شهرام مکری، عزیز اله حاجی مشهدی، شهاب اسفندیاری و حسام الدین علامه آثار پذیرفته شده در بخش دانشجویی این جشنواره را مورد ارزیابی و داوری  قرار می دهند.

نخستین جشنواره فیلم سلامت از 1 تا 5 شهریور برگزار خواهد شد.

یک خبر از جشنواره مریوان

دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با توجه به درخواست هنرمندان تئاتر خیابانی مهلت ارسال آثار به دو بخش مسابقه و نمایش‌های آیینی همچنین مهلت ارسال آثار به بخش پژوهش را تمدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری شورای اسلامی‌ و شهرداری مریوان برگزار می شود.

دبیرخانه جشنواره در پاسخ به درخواست هنرمندان و با توجه به استقبال از بخش‌های مختلف جشنواره مهلت بخش های مسابقه و نمایش های آیینی را تا 15 مرداد تمدید کرد.

پژوهشگران و صاحبنظران حوزه تئاتر و تئاتر خیابانی نیز با تمدید مهلت ارسال آثار به بخش پژوهش این جشنواره تا 25 مرداد ماه 1395 فرصت دارند که مقالات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان دهه سوم شهریور ماه 1395 با میزبانی مریوان برگزار می شود.

رضا کشاورز نمایش کچلو را به روی صحنه ایرانشهر می‌آورد

به گزارش روابط عمومی نمایش، نمایش "کچلو" به کارگردانی رضا کشاورز از 12 مرداد ماه 1395 در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می­رود.

در خلاصه این نمایش آمده است:درخت سیب، الهام­بخش پدر حسن است برای بیرون راندن پسر از خانه. در شهر شکست­ها و مشکلات منتظرش هستند. او میان اتفاق­های کوی و برزن، حمام و بازار با جادوگر روبه­رو می­گردد و در راه گریز از جادوگر با چهل­گیس آشنا می­شود. حسن در پی چهل­گیس و جادوگر در پی حسن. جادوگر چهل­گیس را ربوده و در فضایی جهنمی رها می­کند. حسن و غولک و سیب...

کاوه توکلی، مهران گلمحمدی، مهدی سفاری، مریم مالمیر، آیدا صادقی، مژگان حامدی و رضا کشاورز در این نمایش ایفای نقش می­کنند.

رضا کشاورز ، سمانه افکاری (تهیه­کنندگان)،پیام فروتن (طراح صحنه)،رامین عبداللهی(آهنگساز)، رامین عبداللهی (کمانچه)،پویا شاطرانی (تار)،پیام رضایی (سازهای کوبهای)،مهریار قنبری (سازهای کوبه­ای)،آبس خلقی(طراح نور)، فرهاد فزونی(طراح پوستر و بروشور)،مهران افشردی، مجید یوسف­زاده(طراح تیزر)،کامران محسنی(مدیر اجرایی و مجری طرح)،مهدی سلمانی(دستیار یک کارگردان و برنامه­ریز)،نازنین صدیق(دستیار دو کارگردان)، مرتضی حسنلو(مدیر صحنه)،دانیال قاسمی ـ حدیث بختیاری(دستیاران صحنه و لباس)، ایمان سلگی(منشی صحنه)،مهرداد امینی ، هادی آموزگار(عکس)، الهه حاجی­زاده(مدیرروابط عمومی ) ،لیلا سبزه علی (گروه روابط عمومی)، امیر قالیچی(تبلیغات مجازی)، سمیه بلباسی(امور رایانه­ای)، وحید یعقوبیان ( سایت)دیگر عوامل این نمایش هستند.

"همه، پسران من" در نیاوران به روی صحنه می‌رود

نمایش "همه، پسران من"  6 الی 22 مرداد هر شب در فضای باز فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "همه ،پسران من"  به نویسندگی آرتور میلر و ترجمه حسین پرورش،نمایشی است که کارگردانی آن را دانیال شهریاری برعهده دارد.

آرتور میلر این نمایش را از روی یک اتفاق واقعی درسال 1947نوشته که این نمایشنامه اولین نمایش نامه بلند این نویسنده آمریکایی است. وی دراین نمایشنامه از مسئولیت های  اجتماعی افراد سخن می گوید.

موضوع این نمایش داستان کارخانه داری را بازگو می کند که در جنگ جهانی دوم با فرستادن سرسیلندر های معیوب باعث کشته شدن ۲۱ نفر از خلبانان شده است و ....

در بیشتر آثار میلر حس مسئولیت انسان مدرن نسبت به جهان اطرافش دیده میشود. میلر سخن معروفی در این باره دارد: ما همه در کشتار های ویتنام٬ عراق، افغانستان و... مسئولیم. ما سیاست مدارانی را به قدرت می رسانیم٬ به آنها مالیات می دهیم و سکوت می کنیم، پس دستمان به خون همه مظلومینی آلوده است که سیاستمداران ما آنان را به نابودی می کشند.

میلر با نوشتن تعداد زیادی نمایش نامه برای بیش از ۶۰ سال نقش برجسته ای در ادبیات و سینمای آمریکا داشت. وی همچنین در ردیف کسانی چون تنسی ولیامز،برشت،بکت و چخوف در تحول تئاتر مدرن نقش مهمی داشت و مرگ دستفروش او، از نخستین تراژدی های مدرن جهان است. میلر یک بار برنده مدال طلای آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و دوبار برنده جایزه منتقدان نیویورک شد.

بابک جعفریه، حلیمه نوروزی، احمد صفرزاده، مهدیه زندیه، فرزاد آیتی، علی قربانخانی، پروانه شامخی، محمد رضا ذوالفقاری، پونه صمدیان و باراد روحانی بازیگران این نمایش هستند. دراین نمایش بهزاد ترابی دستیار کارگردان ،پونه صمد یان  طراحی لباس و محبوبه میرزایی گریم و حسین بنان طراحی پوستر و بروشور را بر عهده دارند.

 

اکران اولین فیلم تئاتر 91913 با سیستم صدای ساراند در پردیس چهارسو

برای اولین بار فیلم تئاتر 91913 با سیستم صدای ساراند در ایران در پردیس سینمایی چهارسو رونمایی و اکران می‌شود.

آیدین الفت به عنوان یکی از طراحان صدا در حوزه نمایش این بار دست به ترکیب جالبی زده است و همزمان با اکران این فیلم تئاتر سیستم ساراند در سینما ایران معرفی می کند.
صدا تکنولوژی و عنصر جدانشدنی از سینما است که ما را از پرده مسطح نقره ای به جهانی سه بعدی می کشاند. صدا ناجی صنعت سینما در دهه های اخیر است. حال که ژانر فیلم-تئاتر در کشورمان در حال معرفی و گسترش است باید در پیشرفت آن از صدا، این عنصر سیالِ ژرفِ بی انتها، استفاده نمود و آن را بیش از پیش به کار گرفت. 

٩١٩١٣ اولین فیلم-تئاتر کشور است که با بکارگیری از سیستم صداگذاری فراگیر 5.1 (ساراند) سعی در تحقق این مهم را دارد. درست است که فیلم-تئاتر هیچگاه نظیر به نظیر انرژی صحنه و اتمسفر حضور مخاطب در سالن تئاتر را باز سازی نخواهد کرد، اما استفاده از تکنیک های تصویربرداری، تدوین صدابرداری و صداگذاری بی شک ما را در درک بهتر آن فضا و تاثیرگذاری بیشتر آن یاری خواهد داد.

سینما کرمی تنها بازیگری است که در این فیلم تئاتر به ایفای نقش می پردازد و در کنار او کامبیز دیرباز،مسعود رایگان،هوتن شکیبا،رویا تیموریان،پیام دهکردی،سیامک صفری،احمد مهرانفر و باران کوثری به عنوان صدا پیشه در این فیلم تئاتر حضور دارند.

گفتنی است؛این نمایش دو سال پیش توسط آیدین آلفت در تالار حافظ به روی صحنه رفته است و مورد استقبال تماشاچیان تئاتر قرار گرفته است.

اکران فیلم تئاتر 91913 دوشنبه 4 مرداد ماه در پردیس چهارسو برگزار می‌گردد.

نمایش «روزهای بی‌باران» در شیراز

نمایش «روزهای بی‌باران» به کارگردانی امین بهروزی در ادامه اجرای در سالن سایه مجموعه تاتر شهر، از دوم تا هفتم مرداد ماه در شیراز به روی صحنه می‌رود.

«روزهای بی‌باران» هر شب دو اجرا در تماشاخانه استاد سپاسدار شهرستان شیراز خواهد داشت.

سجاد افشاریان، وحید آقاپور، نازنین احمدی، سوگل خلیق در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

«روزهای بی‌باران» نمایشی رئالیستی است درباره عشق. این نمایش تلاش می‌کند روایتی متفاوت از بودن ما در کنار دیگری خلق کند. بودنی که با نبودن دیگری معنایش را از دست می‌دهد، نمایشی عاشقانه درباره جای خالی آدم‌ها.

 این نمایش هر شب ساعت 19 و 21 در تماشاخانه استاد سپاسدار به روی صحنه می‌رود و برای تهیه بلیت آن می‌توان به سایت ایران تیک مراجعه کرد.

«شب بخیر» آماده نمایش می‌شود

فیلم کوتاه «شب بخیر» به کارگردانی امیرحسین فتحی، نویسندگی پوریا کاکاوند و تهیه کنندگی آناهیتا درگاهی که مدتی پیش فیلمبرداری آن در تهران انجام شد، بزودی با پایان مراحل فنی آماده نمایش و شرکت در جشنواره‌ها می‌شود.

پدرام شریفی که با سه فیلم «بادیگارد»، «سیانور» و «متولد ٦٥» در جشنواره فجر پارسال حضور داشت، در کنار نهال دشتی تنها بازیگران این فیلم کوتاه هستند

عوامل دیگر این پروژه عبارتند از: تصویر بردار: علی رضا هدایی، تدوین: محمدحسین کشاورز، دستیار کارگردان: کمال پیرهادی، برنامه ریز: حسین مهرعلی، منشی صحنه: آتوسا شاه سیا، صدابردار: حسن مهدوی و میلادسرچمی، جلوه های ویژه: احسان ملازاده، طراح گریم: میشا جودت، طراح صحنه: علی تسنیمی، طراح لباس: مریم نورمحمدی، عکاس: حانیه زاهد، مشاور رسانه‌ای: محمد حیدری

امیرحسین فتحی که در فصل اول سریال «شهرزاد» حضور داشت، پاییز امسال با «آخرین بار کی سحر را دیدی» فرزاد موتمن به پرده سینماها می آید

اجرای نمایش «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» آغاز شد

اجرای نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری با حضور مرضیه برومند و سعید اسدی جمعه اول مرداد ماه در تالار سایه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری با حضور مرضیه برومند کارگردان و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی  و سعید اسدی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر جمعه اول مرداد ماه در تالار سایه آغاز شد.

مرضیه برومند قبل از آغاز اجرای نمایش گفت: برای همه هنرمندان و تماشاگران تئاتر آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم همانطور که این اثر نمایشی در اجرای جشنواره تئاتر عروسکی دوره گذشته موفق بود، دراجراهای عمومی نیز به موفقیت های خوبی دست پیدا کند.

نمایش «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» به نویسندگی نادربرهانی مرند، فرهاد امینی، کارگردانی آزاده انصاری و بازی فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی، مینووش رحیمیان هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 19:30 در تالار سایه میزبان دوستداران تئاتر است.

نشست نقد و بررسی «آآادت نمی‌کنیم» در فرهنگسرای فردوس

فیلم سینمایی «آاادت نمی کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان که هم‌اکنون در سینماها روی پرده است، روز یکشنبه سوم مرداد ماه در فرهنگسرای فردوس نقد و بررسی می شود.

این فیلم دومین ساخته بلند سینمایی ابراهیم ابراهیمیان که هم اکنون روی پرده سینماها قرار دارد، فروش آن از مرز دو میلیارد تومان گذشته است.

این فیلم روز یکشنبه سوم مرداد ماه ساعت 18 در فرهنگسرای فردوس به نمایش در می آید و پس از آن با حضور ابراهیم ابراهیمیان کارگردان، سارا سلطانی نویسنده، حامد ثابت آهنگساز، علیرضا علویان صداگذار و شیرین یزدان بخش بازیگر جلسه نقد و بررسی «عادت نمی کنیم» برگزار می شود.

همچنین منتقد این جلسه هیوا مسیح است.

در این فیلم محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، حدیث میرامینی، پانته آ پناهی ها، شیرین یزدان بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی، مهدخت مولایی بازی می کنند.

در خلاصه داستان این فیلم امده است:وقتی همه چی خوبه و خوشه زندگی کردن هنر نیست.

 برنامه نشست‌های تخصصی گروه تئاتر «تازه» اعلام شد

گروه تئاتر «تازه» همزمان با اجرای آثار نمایشی خود در چارچوب ششمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نشست‌ها وکارگاه‌های تخصصی را در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌کند.

گروه تئاتر «تازه» همزمان با اجرای آثار نمایشی خود در چارچوب ششمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نشست‌ها وکارگاه‌های تخصصی را به سرپرستی یوسف باپیری  در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می کند.

براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته فهرست نشست‌ها و کارگاه‌های گروه تئاتر «تازه»  به شرح زیر اعلام شده است:

1-      یکشنبه سوم مرداد؛ نمایش و گفت و گو پیرامون فیلم تئاتر «هملت به روایت بایرام» با حضور حمید پور آذری

2-      دوشنبه چهارم مرداد؛ نمایش و گفت وگو پیرامون فیلم تئاتر «هملت» با  حضور رضا گوران

3-      سه شنبه پنجم مرداد؛ گفتگو درباره «مونالیزای ادبیات ( مقالات هملت)» با حضور مهدی امیرخانلو

4-      چهارشتبه ششم مرداد؛ بررسی و گفتگو درباره «ترجمه های فارسی هملت» با حضور شهرام زرگر

5-      پنجشنبه هفتم مرداد؛ نمایش و گفتگو درباره فیلم تئاتر «هملت، شاهزاده اندوه» با حضور افشین هاشمی

6-      یکشنبه دهم مرداد؛ «دراماتورژی شکسپیر» با حضور منصور براهیمی

7-      دوشنبه یازدهم مرداد؛ پروژه « هملت، شکسپیر» و کارگاه گروه تئاتر تازه با حضور اعضای گروه

8-      سه شنبه دوازدهم مرداد؛ «هملت، شکسپیر» با حضور یوسف باپیری و اشکان خیل نژاد

نشست‌ها و کارگاه‌های گروه تئاتر «تازه»  از ساعت 14 تا 17 سوم تا دوازدهم مردادماه در تالارقشقایی تئاتر شهر برگزار می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی دیگر در مدرسه ملی سینما

 ششمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی مدرسه ملی سینمای ایران با عنوان «اهمیت و جایگاه فیلم کوتاه در سینمای ایران» با پژوهشی از تهمینه بهرام‌علیان دوشنبه 4 مردادماه در محل مدرسه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست پژوهش‌گر به ارائه گزارشی از پژوهش خود با عنوان «اهمیت و جایگاه فیلم کوتاه در کشورهای مختلف جهان» با تاکید بر مخاطب‌شناسی فیلم‌ کوتاه در ایران و جهان می‌پردازد و سپس امیرشهاب رضویان، فرید فرخنده‌کیش و نیما عباسپور به ارایه مباحث و نظرات خود پیرامون این موضوع خواهند پرداخت.

این نشست در تاریخ 4 مرداد ماه از ساعت 18 الی 20 در محل مدرسه ملی سینمای ایران واقع در اقدسیه (خیابان موحد دانش)، بعد از چهارراه آجودانیه، کوچه نیلوفر، پلاک 3 برگزار می‌شود و ورود عموم علاقمندان به آن آزاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین