کد خبر: ۳۸۵۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

دیدار ابومازن و مریم رجوی سفارشی بود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دیدار محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین تحت فشار عربستان انجام شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در محل اقامتش در پاریس با  مریم رجوی، سرکرده منافقین (گروه مجاهدین خلق) دیدار کرد.

طبق آن چه که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در این دیدار  محمود عباس، سرکرده منافقین را از آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به‌خصوص مسائل فلسطین از جمله طرح فرانسه برای سازش مطلع کرد؛ در مقابل نیز مریم رجوی، عباس را در جریان اجلاس سالانه منافقین که اخیرا در پاریس و برای اولین‌بار با حضور گسترده و علنی مسوولانی از دولت‌های عربی مثل ترکی الفیصل، رییس پیشین اطلاعات عربستان برگزار شد، قرار داد.

در همین ارتباط یک کارشناس مسائل خاورمیه معتقد است: این دیدار تحت فشار عربستان انجام شده است.

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که به نظر می‌رسد دیدار ابومازن با مریم رجوی بیش‌تر بر اساس یک دستور بیرونی بوده تا تصمیم داخلی این تشکیلات، اظهار کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین که به عنوان یک جریان سازش‌کار شناخته می‌شود در منطقه برای یارگیری بده بستان‌هایی دارد و به نظر می‌رسد با توجه به منازعه ایران و عربستان این دیدار را بر اثر فشار عربستان و خوشایندی آل‌سعود انجام داده است.

او با اشاره به حضور چندی پیش ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی در نشست منافقین و اظهارات خصمانه وی علیه ایران، افزود: عربستان در حال حاضر از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای چالش با ایران استفاده می‌کند و در این چارچوب حتی به منافقین نیز متوسل شده و به نظر می‌رسدحتی در این فرآیند نسبت به گذشته و عملکرد این گروه تروریستی دچار بیماری فراموشی شده‌ است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که این دیدار و اتفاق رخ داده محل اعتراض و انتقاد شدید از سوی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: منافقین یک گروهک تروریستی است و بسیاری از کشورها سال‌هاست که این گروه را در فهرست تروریست‌ها قرار داده‌اند.

لاسجردی هم‌چنین با بیان این که منافقین در بین ملت ایران هیچ جایگاهی ندارند، ادامه داد: قطعاً این دیدار مورد اعتراض گروه‌های جریان مقاومت قرار خواهد گرفت و در همین ارتباط ابومازن تحت فشار قرار می‌گیرد چرا که ملاقات انجام شده هیچ دستاوردی برای جریان سازش‌کار هم ندارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان بار دیگر تأکید کرد که نمی‌توان از این دیدار به عنوان یک دیدار عادی یاد کرد بلکه باید آن را دیداری سفارش شده و تدارک دیده از قبل دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
کارهایی که عربستان با حکام جدیدش در حق ایران انجام می دهد را هیچ دشمنی در حق دشمنش انجام نداده است
منتظر پاسخ قاطع و نه زبانی از سوی دولتمردان و حاکمان خود در برابر این همسایه پر رو و زیاده طلب هستیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین