کد خبر: ۳۸۶۷۸۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
حمله به رييس‌جمهور در سخنرانی‌های آخر هفته اصولگرایان

روایت دو روزنامه از اتهامات و حمله بی‌سابقه دلواپسان به روحانی از تریبون‌های رسمی

اظهارنظرهاي اصولگرايان افراطي عليه دولت با مدت زمان باقيمانده تا انتخابات نسبت معكوس پيدا كرده است. هر چه فاصله زماني تا انتخابات كمتر مي‌شود اظهارنظرهاي آنها عليه روحاني بيشتر و شديدتر مي‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 اگرچه هيچ‌وقت حميد روحاني، رييس مركز تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي با رييس‌جمهور و دولت يازدهم سر همراهي نداشت و مذاكرات هسته‌اي هم (با وجود نظارت‌ها و حمايت‌هاي رهبري) حسابي او را عصباني كرده بود اما اين روزها بيشتر از هميشه كلام او لحن خشمگينانه و تهاجمي به خود گرفته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه اعتماد نوشته است: او در همايش از نهضت مشروطيت تا انقلاب اسلامي كه در دانشگاه هنر تبريز برگزار شد سخناني به زبان آورده كه عصبانيت از اقدامات دولت تدبير و اميد از تك تك جملاتش بيرون مي‌زند. سخنان بي‌سابقه‌اي كه بخش‌هايي از آن نه انتقادي بلكه وجهي اتهام‌برانگيز به خود مي‌گيرد. مثلا آنجا كه حميد روحاني گفته است: «استكبار جهاني به اسم اعتدال و تعامل بسياري از كشورها را وابسته خود كرده است... خطر بزرگ براي ايران، نه امريكا و نه اسراييل است، بلكه آقاي دكتر روحاني و تفكراتي اينچنين است.»

 يا جايي كه با طرح اتهام به رييس‌جمهور با صراحت گفته است: «آقاي روحاني آگاهانه به صحنه آمده تا اصالت‌هاي اسلامي را از بين ببرد. اين آقايان دنبال اين هستند كه كشور ما را به دوران ستمشاهي بازگردانند.» 

حميد روحاني با تقطيع سخنان رهبري و ناديده گرفتن آن بخش از سخنان ايشان كه در حمايت از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بيان كردند، گفت: آن روزي كه رهبري فرمودند من مذاكره را بيهوده مي‌دانم، عمروعاص‌هاي امروز رهبري را مجبور به مذاكره كردند. روحانيت و ائمه جمعه بايد در برابر مذاكره با شيطان نهضت به راه مي‌انداختند اما كوتاهي كردند. ما امروز رسوايي مذاكره و برجام را ديديم و الخير في ما وقع. او در ادامه سخنانش آن بخش از روحانيت را كه به حمايت از دولت پرداختند را هم نواخته و گفته كه «اگر سيل نامه از بسيج و روحانيت به رياست‌جمهوري گسيل مي‌شد آقاي روحاني جرات مذاكره با امريكا را نداشت. نبايد مي‌نشستند و نظاره‌گر مي‌شدند.» بعد هم گفته است: «اينها براي هر سخنراني رهبري دهن كجي نشان مي‌دهند و بايد مجازات شوند.»

ادعاي دور نگه داشتن مردم از مذاكرات

جالب اينجاست كه به گفته حميد روحاني «يكي از بدعت‌هاي آقاي روحاني اين بود كه مردم را از جريان مذاكرات دور نگه داشت». و بعد هم خواسته تا رييس‌جمهور «به جرم خيانت به كشور و دروغ و دوري از ولايت بايد محاكمه شود.» او به عمد يا از سر ناآگاهي چشم روي عملكرد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در دوران سعيد جليلي بسته است؛ دوره‌اي كه نه تنها رسانه‌ها حق ورود به محتواي مذاكرات و ارزيابي يا نقد آن را نداشتند بلكه نمايندگان مجلس هم به اين موضوع ورود نمي‌كردند و از همين رهگذر سعيد جليلي و همكارانش حتي يك‌بار هم براي توضيح درباره روند مذاكرات در دوره خود به مجلس نرفتند. او در بخش‌هاي پاياني سخنانش حسن روحاني را در كنار محمود احمدي‌نژاد نشانده و خواسته تا اصولگرايان در انتخابات رياست جمهورري از هر دو اينها عبور كنند. آنجا كه گفته است: «در انتخابات رياست‌جمهوري بايد از روحاني و احمدي‌نژاد عبور كنيم. روحاني به دليل خيانت و احمدي‌نژاد به دليل مكاتب ناسيوناليستي و شبهه ناك، شايسته مملكت داري اسلامي را ندارند.» 

او به اين سخنان بسنده نكرده و در ادامه روحاني را با بني صدر مقايسه كرده و گفته است: «روحاني نه تنها عليه رهبري بلكه به صورت عريان بر امام هم شمشير بست. روحاني در حرم امام گفت كه ما بايد مانند متحجرين به مشتي كلمات بي‌روح امام محدود نكنيم. خيانتي كه آقاي روحاني انجام داد بني‌صدر نمي‌توانست بكند، بايد مراقب بود.» خشم حميد روحاني عليه رييس‌جمهور در جملات پاياني آنقدر اوج مي‌گيرد كه او از شوراي نگهبان مي‌خواهد تا روحاني را به خاطر كتابي كه محمود سريع القلم نويسنده آن است رد صلاحيت كند! آنجا كه گفت: ‌اي كاش شوراي نگهبان قبل از تصويب اعتبارنامه ايشان كتاب ايران و جهاني شدن‌شان را مطالعه مي‌كرد. در اين كتاب به نويسندگي آقاي سريع القلم موارد متعددي خلاف نص اسلام نوشته شده است. اما اين سخنان سيد حميد روحاني در حالي است كه او ماه گذشته هم در يك نشست خبري اظهارات تندي عليه دولت بيان كرده بود. او در بخشي از سخنانش دولت يازدهم را به اعتبار بخشيدن به نااهلان و منحرفان متهم كرده و در بخشي ديگر گفته بود در جريان حمله به سفارت سعودي آقاي روحاني نيز بايد محاكمه شود! بعد هم حمله به سفارت عربستان را به اين شكل توجيه كرده بود كه «وقتي يك جوان مي‌بيند راهي براي دفاع از مردمش وجود ندارد، دست به چنين كاري مي‌زند.»

عزت ناشي ازبرجام ورود كالاي بنجل خارجي به كشور است

در همين حال روز گذشته آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي هم در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد بدون نام بردن از رييس‌جمهور و با تكرار اين عبارت او با اين لحن كه «يك آقايي نيز مي‌گويد با برجام عزت پيدا كرديم» معترضانه گفت: چه عزتي؟ اينكه شركت مدلينگ ايتاليايي بيايد عزت است؟ اين را در برجام پيش برديد؟ چرا دستگاه‌هاي دانش بنيان خارجي حاضر نيستند سرمايه‌گذاري كنند؟ اين عزت است؟ ده‌ها و صدها فروشگاه مدلينگ مي‌خواهند ايجاد كنند و جوان ما را منحرف كنند و يك پيچ و مهره از دستگاه الكترونيكي خود را نيز حاضر نيستند به ما بفروشند. او ادامه داد: عزت متعلق به خدا و پيغمبر و مومنان است، اين عزت آوردن جنس بنجل مدل خارجي به كشور است يا دشمني با كفار و مشركان و دشمن‌ستيزي و استكبارستيزي است.

حميد رسايي از نمايندگان دلواپس مجلس نهم كه در انتخابات مجلس دهم از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شده و هفته‌نامه او با عنوان «٩ دي» هم بعد از چهار بار توقيف ديگر منتشر نمي‌شود، در صفحه اينستاگرام خود فعال است و حملاتش به دولت را در اين صفحه ادامه مي‌دهد. او در آخرين پست خودش نوشته است: به چند نكته زير و آمار و ارقام آن توجه كنيد: ١-‌ نوبخت درباره مديري كه ماهانه فيش حقوقي ٥٧ ميليوني براي خود صادر مي‌كرد، گفته است: «صفدرحسيني يكي از ذخاير نظام و از بزرگان اقتصاد كشور است. دكترحسيني و ساير اعضاي صندوق توسعه ملي امانتداران بزرگي براي كشور بودند.»٥٧ ميليون ضربدر ٢٤ ماه= يك ميليارد و ٣٦٨ ميليون تومان ٢- جعفري دولت‌‌آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران درباره مديرعامل بازداشت شده بانك ملت، خبر داده كه حقوق و پاداش وي طي ١٦ ماه، ٢/٢ ميليارد تومان بوده است و ١٠٠ ميليون تومان هم هزينه اقامت چند روزه وي در هتل خارج از كشور شده است....  نتيجه: فقط با حقوق دو مدير دولت يازدهم (صفدرحسيني و رستگار) ٣٥٠ نفر از اين جوانان به وام ازدواج خود مي‌رسيدند كه هر ماه با پرداخت اقساط، حدود ١٠ نفر جديد وام دريافت مي‌كردند. حالا تعداد اين مديران را كه مسوولان نظارتي مجلس و دستگاه قضا تعداد آنها را تا ٩٥٠ نفر اعلام كرده‌اند، افزايش دهيد، چند نفر از اين جوانان به وام ازدواج خود مي‌رسند.

حمله بي‌سابقه به رئيس‌جمهور

روزنامه شرق نیز در همین‌باره نوشته است: هرچه به اردیبهشت سال آینده نزدیک‌تر می‌شویم، انتقادات و اغلب حملات به دولت و شخص «حسن روحانی» هم بیشتر می‌شود. حرف می‌زند، به فاصله دو، سه روز جوابش داده می‌شود. انگار آتشبار حملات تغییر «گرا» داده و شخص رئیس‌جمهوری را هدف گرفته است.

 در تازه‌ترین مورد رئیس‌جمهوری «خیانت‌کار» خطاب قرار گرفته و پیشنهاد ردصلاحیت «احمدی‌نژاد» و «روحانی» برای انتخابات سال ٩٦ مطرح شده است؛ پیشنهادی که یادآور ردصلاحیت هم‌زمان «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» و «اسفندیار مشایی» یار گرمابه و گلستان «احمدی‌نژاد» در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٢ است. گوینده این سخنان هم یکی از چهره‌های اصولگرا است که به داشتن زبانی تند و تیز مشهور است: حجت‌الاسلام «سیدحمید روحانی»، رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی و رئیس فعلی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی. او در سال ١٣٧٦ از مرکز اسناد انقلاب اسلامی استعفا و در سال ١٣٨٨ بنیاد جدیدی به نام تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را تأسیس‌کرد. گفتنی است در بودجه امسال كه از سوی دولت تقدیم مجلس شد، ٣٤٦‌میلیون‌و پانصد هزار تومان برای بنیاد «تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی» در نظر گرفته شده است.«سیدحمید روحانی» این سخنان را روز پنجشنبه در همایشی در شمال غربی ایران، یعنی «تبریز» گفته؛ یک روز بعد از او در شمال شرقی ایران یعنی «مشهد» از رئیس‌جمهوری انتقاداتی شد که اگر نتوان لقب بی‌سابقه را به آن داد، قطعا کم‌سابقه بوده. حجت‌الاسلام «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، بدون بردن نام، گوینده این سخن را که «برجام برای ایران عزت آورد» به باد انتقاد گرفت و او را فردی «ساده‌لوح» توصیف کرد.

«حمید روحانی» که گویا مسئولیت فضاسازی برای عبور از روحانی را برعهده گرفته، چندی پیش هم از لزوم محاکمه «رئیس‌جمهوری» سخن گفته بود. ٢٠ تیرماه «حمید روحانی» در یک نشست خبری گفته بود: «اگر برای رئیس‌جمهوری حریم قائل نمی‌شدیم، در جریان حمله به سفارت سعودی آقای روحانی نیز باید محاکمه می‌شد». حالا کمتر از یک ماه از این سخنان، «حمید روحانی»، «حسن روحانی» را با «بنی‌صدر» مقایسه و از سوی دیگر رئیس‌جمهوری را با «عمروعاص» مشابهت‌ داده است. این سخنان «حمید روحانی»، ابتدا در سایت محلی «زیتون» منتشر و سپس در سایت‌های اصولگرای «دانا» و «رجانیوز» بازتاب یافت.

او در همایش «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی» که در دانشگاه هنر تبریز برگزار شد، رئیس‌جمهوری ایران را خطری بزرگ برای ایران دانسته. «حمید روحانی» در سخنانش از لزوم عبور از «احمدی‌نژاد» و «روحانی» به صورت هم‌زمان در انتخابات ٩٦ صحبت کرده است. به نظر این فعال اصولگرا، «روحانی» به دلیل آنچه «خیانت» خوانده و «احمدی‌نژاد» به دلیل «مکاتب ناسیونالیستی و شبهه‌ناک، شایسته مملکت‌داری اسلامی نیستند».

امروز ١٦ مرداد، کمی بیش از ٩ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری مانده و شاید پیشنهاد «حمید روحانی» مرحله اصلی فشار بر دولت و رئیس‌جمهوری را آغاز کرده باشد؛ فشاری که دیگر انگار از اطرافیان دولت به شخص «حسن روحانی» انتقال یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
1
26
حمید روحانی باید دستگیر شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
عجیب برعلیه دولت حرف می زنند تهمت می زنند تبلیغات بد می کنند اینها ضد انقلاب نیستند؟
صیاد قبایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
1
24
با سلام وارزوی توفیق خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی در جواب تندروها وامثال اقای حمید روحانی می شود این بیت زیبا را گفت سنگ بد اختر اگر کاسه زرین بشکست قیمت سنگ نیافزاید وزر کم نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
25
لطفا یکی به ایشون بگه آقای روحانی رای آورد چون از ابتدا قول مذاکره با آمریکا رو به مردم داده بود و چیزی رو که مردم راضی هستین ایشون برخلاف نظر اونها نمی تونه عمل بکنن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
جمع کن بابا
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
2
1
راست گفتن چرا ازحرف حساب اشفته شدی کاکو
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
9
0
دولت روحاني با گروه شانگهاي هم مذاكره كرد كه قبول نكردند عضوش بشود ،چون دولت خط مشي روشني ندارد ، با همه مذاكره ميكند و از هيچ يك نتيجه نميگيرد ،حتي هواپيما هم با پولمان به ما نميفروشند! اين چه نوع مذاكراتي است كه ما كاملاً متعهد باشيم و آنها فقط روي كاغذ به تعهداتشان عمل كنند!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
بله دولت‌های چین و روسیه برای تضمین حفظ منافع ایران خط مشی روشنی ندارند بلکه برای حفظ منافع خودشان در هر لحظه خط مشی مشخص دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
15
حميد روحاني ميگه" "روحانيت و ائمه جمعه بايد در برابر مذاكره با شيطان نهضت به راه مي‌انداختند اما كوتاهي كردند" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يعني اين آدم چطور به خودش اين اجازه رو ميده كه با كمال پررويي و وقاحت براي روحانيت گرانقدر و ائمه جمعه محترم تعيين تكليف كند ؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!! كه يعني فكر و نظر ناچيز و اشتباه خودش را از فكر و نظر آن علما و انديشمندان ديني برتر و صحيح تر مي داند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و به چه حقي اينطور بي ادبانه از رئيس جمهور ارجمند و متدين و منتخب اكثريت قريب به اتفاق ملت شريف ايران اسلامي صحبت ميكنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
چرا در دستگيري و مجازات چنين افرادي كه باعث تفرقه و نفاق در جامعه اسلامي هستند كوتاهي مي شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
12
جناب اقای حمید روحانی در زمان دولت مهر ورز آن همه کالای بنجل چینی اعم از سنگ پا و دسته بیل و خوراک سگ و ساپورت و سنگ قبر چینی و لوازم یدکی داغون وارد کشور میشد و دولت محبوبتان در داخل کشور اشتغال زدایی و در چین اشتغال زایی کرد چرا همه نه تنها انتقاد نکردند بلکه ایشان رو معجزه هزاره سوم میخوندند؟؟؟؟بگم؟؟بگم؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
8
پس از برنامه زنده رئيس جمهور از تلويزيون امر براي برخي دلواپسان مشتبه شده است كه شايد بدليل انتخابات سال 96 رئيس جمهور كوتاه بيايد. و از اين رو دلواپسان فكر مي كنند شمشير داموكلس را بر سر دولت تدبير و اميد نگه داشته اند تا از ترس رد صلاحيت كانديداي واحد مورد حمايت اصلاح طلبان، اعتدال و اميد در مقابل هر هجمه‌اي سكوت اختيار خواهند كرد.
حلقه مفقوده اين تصور زماني پيدا و براي دلواپسان معني خواهد شد كه دولت با اقتدار در مقابل هر مانع، كارشكني و سنگ اندازي به پشتوانه اين ملت بايستد. در غير اينصورت فضا را براي انتخابات 96 تنگتر خواهند كرد. در ضمن هيچ كس توان ايجاد موانع براي كانديداي مد نظر اصلاح طلبان، اعتدال و اميد ندارد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
8
این آقای حمید روحانی که از موفقیت دولت تدبیر وامید در حال دق مرگ شدن است . می فرمایند که مردم از مذاکرات هسته ای دور نگه داشته شدن ... میشه این آقا بفرمایند در هشت سال مذاکرات هسته ای در دولت مهرورزان چه چیزی با مردم در میان گذاشتند؟ البته هرچند کارشان بی نتیجه بود
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
ایشون وعباسی توهم بصیرت وعلامه ای دارند!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
فکر کنم مشکل حمید روحانی چیز دیگری است، راه بخور بخورش بسته شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
بی حساب حرافی کردن و تلاش برای بر هم زدن دولت نشان از یک جنگ روانی علیه رای های داده شده به رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور است ، که باید اثبات کنند ودر غیر اینصورت مفتری اند و باید مجازات شوند ، اینها افرادی هستند کاتولیک تر از پاپ ؛ می گوید " عمروعاص‌هاي امروز ... هدف از این حرف ها چیست ؟ حقیقتا باید در دادگاه به این اظهارات رسیدگی شود تا درس عبرتی برای دیگر سیاسیون شود تا با بینه ادعایی را مطرح نمایند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
خدایا شکر که منتقدان و توهین کنندکَان ما انقد کوته فکر هستن۰ این یعنی ما بردیم۰
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین