کد خبر: ۳۸۶۸۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
عضو جامعه روحانیت مبارز:

دوران احمدی‌نژاد زجر کشیدیم/اقدام یالثارات اشاعه فحشا بود/ما ایرانی‌ها حرف‌های سوئیسی می‌زنیم ولی آفریقایی عمل می‌کنیم

اگر کسی بخواهد صورت مساله را بشکافد باید وجدانا ببیند آقای روحانی در چه شرایطی دولت را تحویل گرفت. به دلیل سابقه حضورم در مجلس و مواجه بودن با همه دولتها باید بگویم آقای روحانی دولتی را تحویل گرفت که بدترین شرایط را داشت. چهره بین المللی آن خوب نبود. در داخل کشور به دلیل قانون شکنی ها، خلاف ها و تحریکات احمدی نژاد چهره مناسبی نداشتیم. آقای روحانی این دولت را تحویل گرفت ولی آرام آرام به دلیل اینکه با ثبات و منطق و ملایم جلو رفت...
آفتاب‌‌نیوز :
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای هاشمی و روحانی را چهره هایی خدمتگزار و روی هم رفته مفید برای انقلاب می دانم.دوران احمدی‌نژاد زجر کشیدیم/اقدام یالثارات اشاعه فحشا بود/ما ایرانی‌ها حرف‌های سوئیسی می‌زنیم ولی آفریقایی عمل می‌کنیم

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، سید رضا اکرمی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت:  درباره ریاست جمهوری دوردوم با صراحت و صداقت باید عرض کنم اولا این بحث زود است و ثانیا یکمرتبه درباره داوطلب شدن مجدد دکتر احمدی نژاد گفتم تجربه ما در ریاست جمهوری تا کنون اینطور بوده که هر رئیس جمهور دو دور در این مسئولیت بوده است. ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی، آقای خاتمی و هم آقای احمدی نژاد شاهد این مدعاست. به طور طبیعی هم آقای روحانی باید دو دور پشت سر هم رئیس جمهور شود. برای اینکه برنامه های رئیس جمهوری در دور اول به سرانجامی برسد باید دور دوم هم روی کار باشد.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*در رابطه با فیش ها سه نکته را عرض می کنم. اول اینکه قطعا خلافی واقع شده است منتهی این خلاف را نمی توان الان گفت شرعی، عرفی یا قانونی است بلکه آن را باید دادگاه معلوم کند.  همه می دانیم نمی شود فاصله دریافتی دو حقوق بگیر در یک سازمان از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد. شاهدیم در حالیکه جوانان برای دریافت وام ازدواج 5 میلیونی با این همه موانع روبرو هستند یکمرتبه شخص دیگری وام 400 میلیون تومانی بدون کارمزد می گیرد که این قطعا خلاف است.

*دوم تعداد این خلافها چه مقدار بوده است؟ مثلا آقای قاضی سراج می گوید' از 950مدیر 3 درصد آنها از 40 میلیون تومان به بالا حقوق گرفته اند'. باید این را قانون مشخص کند که این سوءاستفاده بوده یا مساله ای عادی بوده است. البته من به شخصه این را خلاف می دانم و آن را محکوم هم می کنم.

*نکته دیگر این است که ما نباید تفاوتی بین بخش عمومی و خصوصی قائل شویم. خلاف، خلاف است مال هر کجا و هر کس باشد. باید به این خلاف ها رسیدگی شود و امیدواریم که الان که این دمل رسیده شده و وقت نیشتر زدنش است درست نیشتر بزنیم تا این عفونت تمام بدن را درگیر خود نکند و عمومی نشود.

*اقدامات در مورد موضوع فیش های حقوقی را درمجموع از همه قوای سه گانه مثبت دیدم مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که سه قوه حتما باید به این خلاف رسیدگی کنند.

*همین الان نگاه کنید از وقتی که موضوع فیش های حقوقی مطرح شده بحث 'اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل' کمرنگ شده و تحت الشعاع قرار گرفته است. بنابراین فایده ای ندارد که بگوییم چه کسی یا کسانی این تخلفات یا فسادها را ایجاد کرده اند بلکه مهم رسیدگی قانونی به همه این تخلفات است.

*{در مورد وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری} در رابطه با اصولگرایان یا اصلاح طلبان من سخنگوی هیچ کدام نیستم که بخواهم از جانب آنها صحبت کنم. اصلاح طلبان و اصولگرایان الی ماشاءالله بین خودشان اختلاف دارند و نیازی نیست که سیدرضا اکرمی بخواهد از جانب آنها سخنی بگوید. من الان زمان را نامناسب می دانم و با توجه که حوادثی در منطقه و جهان رخ می دهد نمی توانم در این باره نظری دهم.

*{درباره عملکرد روحانی در سه سال گذشته} اگر کسی بخواهد صورت مساله را بشکافد باید وجدانا ببیند آقای روحانی در چه شرایطی دولت را تحویل گرفت. به دلیل سابقه حضورم در مجلس و مواجه بودن با همه دولتها باید بگویم آقای روحانی دولتی را تحویل گرفت که بدترین شرایط را داشت. چهره بین المللی آن خوب نبود. در داخل کشور به دلیل قانون شکنی ها، خلاف ها و تحریکات احمدی نژاد چهره مناسبی نداشتیم. آقای روحانی این دولت را تحویل گرفت ولی آرام آرام به دلیل اینکه با ثبات و منطق و ملایم جلو رفت کشور را به سمت آرامش پیش برد. الان دیگر اینطور نیست که شب بخوابیم فردا صبح که بیدار می شویم بهای ارز و قیمت کالاها پرواز کرده باشد. ما در این 3 سال ثبات را در جامعه دیده ایم. دیگر اینطور نیست که ندانیم هفته آینده چه می شود.

*در مذاکرات هم، دنیا منطق ایران را دید و شاهد بود که قدرت ما منطق ما است نه منطق ما قدرت ما. ما با زور و دروغ جلو نمی رویم بلکه با قانون پیش می رویم و انعطاف هم نشان می دهیم. شاهدیم دنیا هم به ما اطمینان پیدا کرده است. این رفت و آمدهای خارجیان به ایران در سطوح بالایک دستاورد است حال برخی هر اسمی می خواهند روی آن بگذارند. خاطرم هست در دولت قبل، مقامات خارجی حتی سطح وزیر هم به ندرت به ایران می آمدند ولی حالا رئیس جمهور و نخست وزیر دیگر کشورها به ایران می آیند.

*هر چند روی هم رفته من آمریکا را استعمارگر می دانم و معتقدم دولت فرانسه و انگلیس هم با ما صادقانه برخورد نکردند ولی همین که با این برجام توانستیم چین و روسیه را از آنها جدا کنیم و دیگر همه آنها علیه ما رای ندهند دستاورد مناسبی است.

*{درباره تفاوت قبل و این دولت} اولا دولت احمدی نژاد را نمی شد دولت نامید بلکه یک فرد بود. شما شاهد بودید آقای احمدی نژاد که به خانم وحید دستجری وزیر بهداشتش نمره 20 داده بود در یک چشم به هم زدن وی را کنار گذاشت. یا 11 روز در مقابل یک نامه رهبری خانه نشینی کرد که نشان دهنده این است که وی تعهدی نسبت به رهبری ندارد. یا یکبار گفت مجلس در راس امور نیست. خوب اینکه بیان امام(ره) بود و مجلس هم عملا به دلیل تریبون و رای مردم، در راس امور است.

*خدا شاهد است رنجی که من در دوره 8 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد دیدم از رنجی که در مجموع این 40 سال در دولتهای مختلف دیدم بیشتر بود.

* در مورد صلاحیت احمدی نژاد قطعا جای تامل و درنگ وجود دارد. وقتی شما می بینید مدام در سخنرانی هایش می گفت لیست 300 نفر از مفسدان را در جیب دارم ولی یک نفر را هم به قوه قضائیه معرفی نکرد مشخص است این فرد چقدر به درد ریاست جمهوری می خورد.

* تا مادامی که نظارت درست نداریم فساد اجتناب ناپذیر است. من 12 سال از سمنان و 8 سال از تهران نماینده بودم. یک روز در مجلس شورای اسلامی مرا در یک اتاق ننشاندند که از من بپرسند شما در این مدت چکار کردید و آیا موفق بودید یا نه و اگر نه چرا؟ خوب این چه نظارتی است؟

*در دوره هشتم به آقای لاریجانی گفتم 'ما در مجلس از تعداد جلسات علنی هفتگی مان کم کنیم و بر نظارتمان بیفزاییم. نمی خواهد پشت تریبون با وزیر برخورد کنیم بلکه او را کنار خود بنشانیم و بپرسیم به چه مناسبت یکمرتبه قیمت شکر اینقدر افزایش پیدا کرده است؟ به چه مناسبت قیمت مرغ به طور نجومی صعودکرد؟

* اقتصاد نفتی، اقتصاد مناسب و شایسته ای نیست. نه اینکه ما نفت یا گاز و میعانات نخواهیم بلکه این سرمایه ای است که خدا به ما داده است ولی پول حاصل از فروش آن را باید برای سرمایه گذاری صرف کنیم نه برای هزینه های جاری.

* توریست ها افرادی میان سال هستند و افراد جوان و آدم های چنین و چنان در بین آنها بسیار کم هستند. مگر اینها می خواهند چه کار کنند؟ می گویند بدحجاب هستند؟ مگر ما در داخل کشورمان بدحجاب نداریم؟ مگر دختران ما از خارجی ها حجابشان بهتر است؟ به نظرم می آید مقداری مرغ همسایه به چشممان غاز می آید.اگر ما حجاب و پوشش و حرمت مشروبات الکلی را جدی بگیریم می توانیم به آنکه به ایران هم می آید بگوییم رعایت کن. همان کاری که دیگر کشورها هم می کنند.

*مگر ما به مکه می رویم از ما چه می خواهند؟ سال گذشته از ما نزدیک 500 قربانی گرفتند دو قورت و نیمشان هم باقی است و ما را ممنوع الحج هم کرده اند. آنها هم می گویند در کشور ما ضوابطی است که باید رعایت کنید.

* ما ایرانی ها ادعاهایمان با عملمان نمی خواند. حرفهای سوئیسی می زنیم ولی آفریقایی عمل می کنیم.

*{در جریان مساله پیش آمده توسط نشریه یالثارات} هر روز صبح که روزنامه ها منتشر می شود در آن عکس های زیادی از بدحجابهای خودمان و بی حجاب های بیرون وجود دارد. به نظرم می آید همه اینها تکثیر گناه است. همه اینها اشاعه فحشا است و اسلام محمدی اجازه نمی دهد ما این عکس ها را تکثیر کنیم. خلافی رخ داده ولی ما حق نداریم آن را توسعه دهیم. کار این نشریه هم نهی از منکر نیست بلکه اشاعه فحشا و تکثیر گناه است.

*آقای هاشمی و روحانی را چهره هایی خدمتگزار و شناخته شده می دانم ولی هرگز هم ایشان را معصوم نمی دانم همانطور که دیگران را هم معصوم نمی دانم. روی هم رفته آنها را چهره هایی مفید برای انقلاب می دانم. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
1
7
بخدا تمام سخنان ایشان یه طرف اونجا که گفته ایرانیها سوییسی نظر میدن ولی افریقایی عمل میکنن یه طرف!یارو وسط اتوبان دنده عقب میگیره یا با موتور میندازه تو خط ویژه اتوبوسرانی ولی وقتی سرصحبت رو باز میکنی همش میگه اروپا اینجوری امریکا اونجوری اما یکی پیدا نمیشه بگه اگه تو با همین سطح فرهنگیت بری اونجا که دیدن رنگ آسمون واست میشه یه رویا چون همش به جرم بی احترامی به قوانین باید تو انفرادی سرکنی!!
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
به دلیل قانون شکنی ها، خلاف ها و تحریکات احمدی نژاد چهره مناسبی نداشتیم.

این مشق آنهایی ، که قدر نعمت این دولت ، که یک عنایت غیب بود ، که به امور خارجه سروسامان داد .

یک عنایت غیب یعنی تلاش ذهنی تدبر هوشمندانه ، خرد آینده نگری ، تحقیق اتیه پژوهی . صبر و توکل ، اتکا به زحمات گذشتگان ، نگران نوزادان حال و آینده ایران شیعه .درخشت دیدن امور ، مدیریت

نفس
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
بعضی هم مثل قدیم افریقا فکر میکنند .

در هر تحدید داخلی خارجی کاسب روزند ، کمتر از سویس هم زیارت نمیکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
2
همه جامعه پر شده از گفته بودم و مي گويم و هشدار مي دهم و نصيحت مي كنم و ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین