کد خبر: ۳۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۴

آمریکا باید به پاکستان توضیح دهد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  پایگاه اینترنتی سی ان ان، شوکت عزیزهمچنین در این گفتگو اظهارداشت که هیچ توافقی بین مقامات آمریکایی وپاکستانی وجود نداشت ،آمریکایی ها بدون مشورت با دولت پاکستان به این افراد که گفته می شد تروریست هستند، حمله کنند .

وی افزود : آمریکا این حمله را از پیش با پاکستان هماهنگ نکرده بود و به پاکستان از قبل در باره انجام این حمله اطلاع نداده بود . ما از این حمله اطلاعی نداشتیم . در کل ، تنها می دانستیم که در این منطقه عملیاتهای طبق استانداردهای عادی در جریان است .

شوکت عزیز همچنین خاطر نشان کرد که پاکستان در حال تحقیق درباره این حمله هوایی که 18 غیر نظامی در جریان آن کشته شدند، می باشد، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که یک ساعت و نیم قبل از حمله افرادی به آنجا آمدند؛ این روستا در یک منطقه مرزی است که مردم در آنجا عبور و مرور می کنند و هیچ شواهدی دال بر وجود عناصر القاعده در آنجا وجود ندارد .

نخست وزیر پاکستان گزارشهایی مبنی بر حضور عناصر ارشد القاعده در هنگام بمباران روستای مذکور را یک تصور عجیب و غریب خواند .

13 ژانویه یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به بمباران یک روستای مرزی در پاکستان کرد که 18 کشته بر جای گذاشت که موجی از اعتراضات گسترده در پاکستان و افغانستان به دنبال داشت.

منابع اطلاعاتی آمریکایی از کشته شدن ایمن الظواهری مرد شماره 2 القاعده در این حمله خبر دادند که با انجام تحقیقاتی در این زمینه ، این ادعا رد شد .

گفته می شد که الظواهری و تنی چند از فرماندهان ارشد القاعده برای صرف شام به این روستا دعوت شده بودند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین