کد خبر: ۳۸۹۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

لاوروف: غرب فاجعه انسانی یمن را آگاهانه نادیده می گیرد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه کشورهای غربی را متهم کرد که رفتاری توام با سکوت در قبال فاجعه انسانی یمن، اختیار کرده اند و مسائل این کشور را نادیده می گیرند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، لاوروف امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه دولتی یکاترینبورگ (در منطقه اورال روسیه) با حضور «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی خود گفت، وضع یمن فاجعه بار است، اما غرب با پیروی از معیارهای دوگانه به آن توجه نمی کند.
وی با بیان اینکه آلمان شریک راهبردی کشورش در امور اروپایی و حل مسائل جهانی از جمله مناقشات است، تاکید کرد: در این امور نباید معیارهای دوگانه به کار گرفته شود. به عنوان مثال، بحران انسانی در سوریه در اظهارات مقامهای غربی جایگاه مرکزی دارد، اما این کشورها تلاش می کنند اوضاع انسانی فاجعه بار در یمن را نادیده بگیرند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: اوضاع انسانی در یمن فاجعه بار است و بر اثر مناقشه در این کشور هزاران نفر کشته شده اند.
لاوروف به کشورهای غربی توصیه کرد در رویکردهای خود در حل مسائل خاورمیانه دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: باید ترتیبی داد رویکردها در مسائل لیبی و یمن و بحران اوکراین بر معیارهایی واحد در پیش گرفته شود، که در مرکز آن ریشه کنی تروریسم به عنوان اولویت اصلی قرار گیرد.
«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت، با اینکه روابط آلمان و روسیه دچار بحران است، اما برلین می خواهد که مذاکرات با مسکو ادامه یابد.

وی افزود: روسیه و آلمان باید به رغم اختلافات موجود، به مذاکرات برای حل مسائل ادامه دهند.
اشتاین مایر با بیان اینکه بحران در روابط آلمان و روسیه هنوز بر طرف نشده است، افزود: آلمان و روسیه نباید از یکدیگر روی برتابند، بلکه باید به گفت و گوهای دوجانبه ادامه دهند.
وی افزود: آلمان و روسیه باید از سوء تفاهم ها و اختلافات در مسائل امنیتی بپرهیزند. علت سردی روابط روسیه و آلمان، حوادث پیرامون منطقه کریمه و شرق اوکراین بوده است.
اشتاین مایر اقدامات روسیه و عملیات ضدتروریستی نیروی هوافضای این کشور را در سوریه نیز مداخله جویانه خواند و ادامه داد: این اقدامات برای غرب غیرمنتظره بود.

وی گفت: در این شرایط باید از امکانات شورای روسیه-ناتو به عنوان ساز و کار بررسی اختلافات و مسائل بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی استفاده کرد.
عربستان و چند کشور عربی با پشتیبانی آمریکا، از ششم فروردین 1394در سکوت کامل و حمایت آمیز اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حمله هوایی همه جانبه ای را به این فقیرترین کشور عربی آغاز کرده اند که افزون بر هزاران کشته و مجروج و همچنین آوارگی میلیون ها نفر، برای کشورهای متجاوز حدود 180 میلیار دلار هزینه و برای فروشندگان غربی تسلیحات سود داشته است.
ریاض تاکنون بارها آتش بس را نقض کرده و در تازه ترین تصمیم گیری نیز احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی اعلام کرد که عملیات همچنان ادامه خواهد یافت.

دولت سعودی افزون بر تداوم محاصره طولانی یمن به صورت گسترده زیرساخت ها، مدارس، بیمارستان ها، مساجد، جاده ها و پل ها، نیروگاه ها و خانه ها را هدف قرار می دهد و حتی آثار تاریخی و باستانی را بمباران می کند.
مجامع بین المللی با وجود استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های خوشه ای در حمله به مردم یمن، سکوت کرده اند و حتی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پس از مدت کوتاهی از درج نام ائتلاف عربستان در فهرست سیاه جهانی به دلیل کشتار کودکان یمنی، تحت فشارها و تهدیدهای مالی ریاض به سرعت از تصمیم خود عقب نشینی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
آخه اونها توی این دنیا فقط جوامع خودشون رو متمدن می دونن و هرچی به سود تمدن خودشون باشه رو انسانی! البته موندم این همه تروریست رو چجوری توی شهرهاشون به اسم اسلام بیچاره پرورش دادن و فرستادن توی عراق و سوریه! یعنی اینقدر توان امنیتی و اطلاعاتی اونها مزخرف هست؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین