کد خبر: ۳۹۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱

یک ایران است و یک لوریس چکناواریان

لوریس چکناواریان با رهبری ارکستری زهی قطعاتی عاشقانه را در فضای باز کاخ نیاوران به روی صحنه برد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این کنسرت که شامگاه 28 مرداد در قالب فستیوال موسیقی بارانا برگزار شد، میترا حجار و یارتا یاران در فاصله‌های میان قطعاتی که ارکستر سکوت می‌کرد، شعرهایی را دکلمه می‌کردند.

در ابتدای این اجرا یارتا یاران از مخاطبان درخواست کرد تا به جای تشویق در میان قطعات، این کار را در انتهای کنسرت انجام بدهند.

وی همچنین گفت: همه می‌دانیم که یک ایران است و شاعرانی مانند مولوی و عطار و یک ایران است و یک لوریس چکناواریان.

در این اجرا شعرهای شاعرانی مانند محمود وراق، رودکی، رابعه بلخی، دقیقی، عنصری، فردوسی، مولوی، سعدی، حافظ، ابوسعید ابوالخیر، ناصرخسرو، نظامی و عطار دکلمه شد و پیانو نیز ارکستر زهی را همراهی می‌کرد.

در این کنسرت 15 قطعه عاشقانه نواخته شد.

از آنجا که مسئولان برگزاری مجبور شده بودند برخی از صندلی‌ها را روی استخر پوشانده‌شده با چوب و داربست قرار بدهند،  رفت و آمدهای مکرر روی سطحی که استحکام کافی نداشت باعث دلهره و به‌هم ریختن تمرکز برخی مخاطبان شده بود.

به گزارش ایسنا، در فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» که از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه برگزار می‌شود، گروه‌ها و هنرمندانی مانند لوریس چکناواریان، کامکارها، شهرداد روحانی، کیخسرو پورناظری و گروه شمس و سهراب پورناظری همراه «آنتونیو ری» به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین طبق اعلام برگزارکنندگان،  پنج درصد از فروش بلیت‌های این برنامه به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک و همچنین درصدی دیگر از فروش برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته شده است.

چکناواریان نیز پیش‌تر در نشست خبری این رویداد، اظهار کرده بود: مهم‌ترین و بهترین چیز در درمان بیماری، موسیقی و هنر است. محک تنها بیمارستانی است که به فرهنگ توجه کرده و متوجه شده بهترین داروی بچه‌ها موسیقی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین