کد خبر: ۳۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۱
نخست‌وزیر پاکستان:

مسابقه تسلیحاتی در منطقه به راه نیندازید

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در نشستی در واشنگتن گفت: به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای، طرفدار ایده کم کردن سلاح‌های بازدارنده اتمی و مخالف هرگونه تکثیر سلاح هسته‌ای و همچنین مسابقه تسلیحاتی در منطقه هستیم.

بنا به این گزارش، عزیز برای ملاقات با جورج بوش، رییس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت بوش در واشنگتن به سر می‌برد.

بر اساس این گزارش به نقل از نخست‌وزیر پاکستان، کشور برای برقراری یک «رژیم استراتژیک بازدارنده» به منظور جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی و ایجاد ثبات در منطقه تحت فشار است. وی گفت آزمایش‌های هسته‌ای توسط هند رقیب تسلیحاتی پاکستان، این کشور را وادار ساخته به ایجاد یک بازدارندگی هسته‌ای مطمئن پاسخ دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، عزیز گفت که آزمایش موشک‌های ضدبالستیک منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

این گزارش آورده است، گفته می‌شود هند در حال تولید موشک‌های قاره‌پیمای بالستیک است و پاکستان موشک‌های گوناگونی را آزمایش می‌کند در حالی که چین موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد را در اختیار دارد.

در این گزارش می‌خوانیم، عزیز با بیان اینکه پاکستان از حق ایران برای تولید انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز بر اساس قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می‌کند، افزود: روسیه و چین می‌توانند نقش «سازنده‌ای» در حل مسئله هسته‌ای تهران ایفا کنند.

بر اساس این گزارش، وی گفت: با هرگونه استفاده از زور مخالفیم چرا که این کار موجب وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه می‌شود.

بنا بر این گزارش، عزیز گفت: پاکستان به منع تکثیر سلاح هسته‌ای متعهد است و الگوی کنترل و نظارت دقیقی را برای حفاظت از دارایی‌های استراتژیک فراهم آورده و همچنین کنترل دقیقی بر صادرات به منظور پیشگیری از تخلف هسته‌ای اعمال می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین