کد خبر: ۳۹۱۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰

پیام‌هایی که برای درگذشت داود رشیدی مخابره شد

داود رشیدی 5 شهریور ماه بر اثر ایست قلبی در منزل‌اش درگذشت، خبری که لیلی رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرد و پس از آن علاوه بر سیاستمداران که پیام‌هایشان مخابره شد. هنرمندان و مدیران هنری هم به این خبر واکنش نشان دادند و از فقدان داود رشیدی نوشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی درگذشت داود رشیدی، پیام‌های مختلفی از سوی طیف‌های مختلف اجتماعی مخابره شد؛ سیاست‌مدارانی چون رئیس‌جمهور، پیام‌هایی که برای درگذشت داود رشیدی مخابره شدسیدحسن خمینی،عارف و رئیس مجلس شورای اسلامی در کنار مدیران هنری و هنرمندان پیام دادند و فضای مجازی جمعه 5 شهریور ماه تحت تاثیر این خبر تلخ قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، داود رشیدی 5 شهریور ماه بر اثر ایست قلبی در منزل‌اش درگذشت، خبری که لیلی رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرد و پس از آن علاوه بر سیاستمداران که پیام‌هایشان مخابره شد. هنرمندان و مدیران هنری هم به این خبر واکنش نشان دادند و از فقدان داود رشیدی نوشتند.

انجمن بازیگران سینمای ایران در پیامی نوشت:

«بازگشت همه به سوی اوست

سینمای ایران در کمال تاسف و دردمندی یکی از بزرگترین استادان هنر بازیگری خود را از دست داد.

بازیگر پیشکسوت و ارزشمند هنر نقش آفرینی، "استاد داود رشیدی" پس از طی دوران سخت بیماری،چشم بر هم نهاد و از میان ما به سوی آرامشی جاودان سفر کرد.

انجمن بازیگران سینمای ایران سوگ از دست دادن این هنرمند ملی و چهره ماندگار را که بی‌تردید از رفیع‌ترین قله‌های فرهنگ و هنر ایران زمین بود، به خانواده ایشان به ویژه سر کار خانم احترام برومند و سرکار خانم لیلی رشیدی،همکاران عزیز و تمامی مردم هنردوست کشورمان تسلیت عرض می‌نمائیم.»

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، مدیریت موزه سینما، کانون کارگردانان، فیلم‌نامه نویسان، هیات مدیره خانه سینما، مدیرعامل خانه هنرمندان و شورای سیاستگذاری و راهبردی سینماهای کودک و نوجوان، انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان (اکت) و...  در پیام‌هایی جداگانه درگذشت داود رشیدی را تسلیت گفتند.

رییس سازمان سینمایی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از جمله مدیرانی بودند که برای درگذشت این بازیگر باسابقه سینما تئاتر و تلویزیون پیام تسلیت منتشر کردند و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تماسی تلفنی به خانواده داود رشیدی تسلیت گفت.

اما جدا از مدیرانی که پیام تسلیتی منتشر کردند برخی بازیگران و هنرمندان هم در مصاحبه یا از طریق شبکه‌های اجتماعی خود پیام‌هایی را منتشر کردند.

پرویز پرستویی در گفت‌وگویی با ایسنا از درگذشت داود رشیدی اظهار تاسف کرد و گفت: به شخصه بسیار ناراحت هستم و از شنیدن این خبر حالم بد شد.

وی ادامه داد: در طول ساخت سریال «آوای فاخته» شش ماه با ایشان در کرمان زندگی کردم و بسیار آموختم. هم بازیگری و هم منش و معتقدم انسان شریفی را از دست دادیم.او بازیگر، مترجمی خوب و کارگردان متبحر تئاتر بود که برای حرفه‌اش ارزش قائل بود.

پرستویی که پس از اهدای سیمرغ بلورین‌اش به داود رشیدی، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز و علی نصیریان به اتفاق خبرنگار ایسنا در شب عید نوروز گذشته در منزل این هنرمندان حاضر شده بود با یادآوری این دیدار گفت: بسیار تاسف برانگیز بود که ایشان کسی را نمی‌شناخت و متاسفم یکی از5 تن بازیگری، که همیشه از آن‌ها یاد گرفتم عروج کرد.

فاطمه معتمدآریا نیز در صفحه شخصی خود نوشت: «بدرود آقای رشیدی عزیز، دستهای فرشته مهربانت بوسه باران باد»

عبدالله اسکندری طراح گریم سینما و تلویزیون هم در جمله ای کوتاه نوشت: «علی جان شش انگشتی زودتر از ما آمد پیش تو»

رضا عطاران هم در پیامی کوتاه با تسلیت به همه گفت: نوشت: «مرگ بر مرگ»

همچنین صابر ابر خطاب به لیلی رشیدی نوشته است: «لیلی جانم همین چند روز پیش گفتی دلت می‌خواهد بابا دردی نداشته باشد. گفتم خدا حواسش هست و امروز بابا در آغوش خداوند. حالش بهتر از همه ماست. آرام...»

حسین پاکدل، مهدی سلطانی سروستانی، مهناز افشار، بهرام رادان، جواد رضویان، علی سرابی، هنگامه قاضیانی، مهتاب کرامتی، حمید فرخ‌نژاد، رامبد جوان، مصطفی کیایی، هومن سیدی، سالار عقیلی, کارن همایونفر، بهاره رهنما، محراب قاسمخانی،رضا درمیشیان، پانته‌ا بهرام از دیگر هنرمندانی هستند که جملاتی را در وصف بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر و برای عرض تسلیت در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند.

به گزارش ایسنا، پیکر داود رشیدی که 5 شهریور ماه از دنیا رفت،روز یکشنبه 7 شهریور ماه راس ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین