کد خبر: ۳۹۲۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

این کپسول زیبا آب و برق می‌سازد+تصاویر

طراحان کالیفرنیایی موفق به طراحی و توسعه یک لوله غول پیکر شدند که با استفاده از انرژی خورشیدی و تولید برق می‌تواند آب‌ شور را به آب آشامیدنی تبدیل کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از اینهبیتت، طراحان این لوله بزرگ و کارآمد در مسابقه‌ای به نام LAGI 2016 که در کالیفرنیا برگزار شده موفق شدند تا این فناوری عظیم و خارق‌العاده را برای تولید برق و آب آشامیدنی در سانتا مونیکا ارائه کنند.

برای این رقابت خاص، در مسابقهLAGI  از طراحان خواسته شد تا طرح‌های خود را در زمینه دستگاه‌هایی که انرژی تولید می‌کنند یا آب شور را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کنند ارائه کنند.

طراحان این لوله عظیم و زیبا توانستند اثری را ارائه کنند که ترکیبی از دو کارآیی تولید برق و آب شیرین باشد و همزمان بر جاذبه گردشگری منطقه بیفزاید.

 این لوله می‌تواند آب شور را بدون وجود عوارض‌های جانبی ناشی از تولید برق، به آب شیرین تبدیل کند.
پنل‌های خورشیدی که در روی این لوله قرار دارند قدرتی را فراهم می‌کنند تا آب دریا از طریق یک فرآیند فیلتراسیون الکترومغناطیسی که در زیر استخر درون لوله قرار دارد پمپاژ شده و طی یک فرآیند شیرین سازی به آب آشامیدنی خوراکی تبدیل شود.



به گفته طراحان این فناوری، این لوله بزرگ و زیبا بسیار درخشان بوده و از اسکله سانتا مونیکا به وضوح دیده می‌شود.

این لوله قادر به تولید 10000 مگاوات ساعت انرژی در هر سال است که با این میزان می‌تواند 4.5 میلیارد لیتر (یا 1.5 میلیارد گالن) آب آشامیدنی تولید کند.

با توجه به خشکسالی فعلی در سراسر کالیفرنیا و کمبود آب به طور کلی، انواع ژنراتور کوچک شهری مانند این دستگاه می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.
آب آشامیدنی به دست آمده از این دستگاه در نهایت به شبکه آب آشامیدنی شهری هدایت خواهد شد و در دسترس مردم سانتا مونیکا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
1
قابل توجه ما که .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین