کد خبر: ۳۹۲۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

کنایه سردار نقدی به علی مطهری/دلار یک «شاه» و «صدام» دیگر است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اعدام منافقان در سال 67 کاملا منطبق بر همه موازین حقوقی، فقهی، قانونی، اسلامی، بین المللی و داخلی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار محمد رضا نقدی در حاشیه هفدهمین اجلاس سالیانه سازمان بسیج اساتید کشور در مشهد گفت: فتواهایی که امام(ره) صادر کرده است دارای مبانی محکم فقهی و حقوقی است.
 
وی اظهار کرد: برخی از اشخاصی که فرزند آدم بزرگ و مشهوری هستند، اظهار نظری می کنند که کار اشتباهی است.
 
نقدی با اشاره به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی نیز گفت: اساتید بسیجی وظیفه کاربردی کردن سیاستهای کلی نظام، علمی و مستند نمودن این سیاستها همراه با تبیین و روشنگری جامعه در مقابل جریان نفوذ را به عهده دارند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: جامعه نیازمند روشنگری است و با اعتمادی که مردم به جامعه علمی کشور دارند این افراد بهتر می توانند به وظیفه خود عمل نمایند. 

دلار یک «شاه» و «صدام» دیگر است 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز نجات بشریت از دست دلار، از نبرد حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان مهم‌تر است، چرا که دلار یک «شاه» و «صدام» دیگر است که باید از میان برداشته شود.

سردار محمدرضا نقدی در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید که با عنوان «همایش اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین‌المللی ایران» در سالن صبای مشهد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی به دوره بسیار سرنوشت‌ساز خودش رسیده است، به طوری که از یک طرف پیشرفت شگفت‌انگیزی در سنگرهای انقلاب داریم و روزبه‌روز پیوستن به اسلام و درک از اسلام ناب محمدی بیش‌تر می‌شود.

وی افزود: در منطقه اتفاقات مهمی رخ داده، به طوری که در لبنان، فلسطین و عراق پیشرفت‌ها غیرقابل باور است و اقتدار جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که می‌شود اعتبار سخن رییس‌جمهور آمریکا را درک کرد که می‌گوید مساله سوریه موهای ما را سفید کرده است.

نقدی ادامه داد: این عظمت انقلاب اسلامی است که این‌گونه دشمنان را به زیر کشیده است و در بحرین نیز رسواترین اتفاقی که برای دموکراسی غربی می‌تواند رخ دهد، اتفاق افتاد و نمی‌توانند این موضوع را هضم کنند و روزبه‌روز شکست‌های‌شان بیش‌تر می‌شود؛ به طوری که میلیاردها دلار ذخایر ارزی عربستان به جیب آمریکا رفت تا کشت‌وکشتار آبروی خود را ببرند و حتی آبروی سازمان ملل را هم بردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امروز یمنی‌ها در دروازه‌های نجران هستند، تأسیسات نفتی عربستان را با موشک‌های خود مورد هدف قرار می‌دهند که آن‌ها را به وحشت انداخته است و تمام هستی‌شان در این منطقه در حال نابودی است.

وی یادآور شد: دوره بسیار حساس و سرنوشت‌سازی است که باید هوشیارانه و دقیق عمل کرد و فرمول عمل را در این دوره، رهبر بزرگوارمان به‌روشنی بیان کرده و آن‌هم اقتصاد مقاومتی است که مانع اصلی آن را نیز مقام معظم رهبری در بیانات خود عنوان کردند و این نفوذی‌ها هستند که نمی‌گذارند اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

نقدی عنوان کرد: نفوذی‌ها می‌خواستند ایران را به سمت یک شیخ‌نشینِ وابسته به فروش نفت خام و یک کشور بی‌آینده پیش ببرند اما ولایت فقیه تحقق اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به یک اقتصاد صنعتی پیشرفته را از ما می‌خواهند و حال پرسش این است که ما اقتصاد صنعتی پیشرفته را می‌خواهیم یا یک اقتصاد شیخ‌نشین مفت‌خور؟ اگر اقتصاد صنعتی پیشرفته را می‌خواهیم اوضاع تمام کشورهایی که به این اقتصاد رسیده‌اند روشن است.

او گفت: باید به تجربه‌های جهانی در زمینه اقتصاد پیشرفته توجه کنیم و ببینیم کشورهای صنعتی چه کرده‌اند، آن‌ها برای گذار از اقتصاد ضعیف و پیش پا افتاده به سمت اقتصاد صنعتی جهاد مضاعف کردند، همه آن‌هایی که می‌گویند ما می‌توانیم دست‌مان را در جیب‌مان بگذاریم و به اقتصاد مقاومتی برسیم، دروغ می‌گویند، آن‌هایی که می‌گویند باید روابط اقتصادی ایجاد کنیم تا پیشرفت کنیم حرف علمی نمی‌زنند، چرا که کشورهایی که چندین سال دروازه‌های کشورشان را به تمام واردات بستند و کارمندان اداری‌شان با کمترین هزینه، پیاده بر سر کار رفتند، ۱۶ ساعت کار کردند و ۸ ساعت حقوق گرفتند، توانستند دوره گذار را طی کنند و تاریخ صنعتی‌شدن هر کشور پر از اقدامات جهادی و فداکارانه است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین دوری از سیاست‌زدگی را نخستین گام برای پیشبرد اقتصاد کشور دانست و عنوان کرد: باید اقتصاد را از وجه‌المصالحه شدن برای شعارهای انتخاباتی نجات دهیم، یکی می‌گوید من ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم. یکی می‌گوید یارانه را افزایش می‌دهم، اقتصاد را باید از این‌ها نجات دهیم. اقتصاد باید بر مبنای علم باشد.

نقدی گفت: با سرنوشت و تاریخ کشور بازی نکنیم، چرا اقتصاد شده است یارانه سیاست خارجی؟ چه کسی گفته است که اگر به مقاومت کمک نکنیم اقتصادمان شکوفا می‌شود؟ ما اگر به مقاومت کمک نکنیم امنیتی نداریم که بتوانیم کارخانه‌ها را فعال کنیم. یعنی مقدمه اولیه اقتصاد که امنیت است، نیز وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: این‌گونه نیست که بگوییم این‌ها هزینه است، امنیت سرمایه است و برای هر پیشرفتی امنیت باید باشد ولی این تصور را در مردم به وجود آوردند که نباید برای مقاومت هزینه کنیم که این مسائل فقط شعار است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید یک مساله فراجناحی باشد زیرا این بحث فراتر از مسائل سیاست‌بازی و جناح‌گرایی است و ما باید به صورت علمی به آن بپردازیم و به نتیجه علمی آن پایبند باشیم.

نقدی تأکید کرد: علم به ما می‌گوید که خام‌فروشی نفت معارض اقتصاد مقاومتی است ولی ما خام‌فروشی را انجام می‌دهیم و اسمش را هم اقتصاد مقاومتی می‌گذاریم و افتخار می‌کنیم و می‌گوییم «الحمدالله که نفت بیشتری را فروختیم»، در حالی که باید بگوییم «استغفرالله».

نقدی ادامه داد: نباید هر کسی در اقتصاد مقاومتی وعده شیرین‌تری بدهد و نتواند آن را هم عملی کند و مشکلات نیز باقی بماند، زیرا این مساله بسیار جدی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بر فرض که امتیازاتی را دادیم، ولی مقام معظم رهبری فرمودند که نباید امتیاز نقد در برابر امتیاز نسیه بدهیم و این حرف را باید گوش کرد، چرا که حرف ولی‌امر است؛ ضمن آن‌که بر فرض تصورات ما درست بود و امتیازاتی را دادیم آیا اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود؟ بر فرض که گشایش دلاری ایجاد کردیم چه اتفاقی می‌افتد؟ این‌که هر لحظه بتوانند ما را تحریم کنند که اقتصاد مقاومتی نیست.

نقدی اضافه کرد: بر فرض که مؤسسات تحریم‌شده را منحل کردیم و حتی افراد تحریم‌شده را زندانی کردیم و دل آمریکا هم خنک شد، آیا این اقتصاد مقاومتی است؟ به جای این‌که ۶ سال از اواسط دولت قبل تاکنون به دنبال گشایش دلاری باشیم، اگر به دنبال حذف دلار از اقتصاد جهانی می‌دویدیم تاکنون حذف شده بود و امروز نیز بسیاری از کشورها هم‌درد ما هستند و از دست دلار عاجز و ناراحتند و امروز نجات بشریت از دست دلار، از رزم مجاهدین حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان مهمتر است چرا که این، همان اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: کاندیداهای انتخاباتی یکسری مسائل را می‌گویند ولی نمی‌توانند اجرا کنند زیرا فقط کلیات بیان می‌شود، همه می‌گویند نرخ سود بانکی را پایین بیاورید، با قاچاق مبارزه کنید ولی پول نفتی که دولت می‌فروشد تبدیل به واردات می‌شود. ما باید دوگانه‌ها را حل کنیم.

وی افزود: همه می‌گویند راه چاره اقتصاد، مردمی شدن آن است، امام خمینی (ره) در فضایی که تفکرات سوسیالیستی در آن تاثیر داشت، بارها فرمودند که اقتصاد باید مردمی شود. چه کسی باید اینها را کاربردی کند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: وقتی نرخ سود بانکی را پایین می‌آوریم، سپرده‌گذاران پول‌هایشان را از بانک‌ها می‌برند و به کار سکه می‌زنند که از این طریق قیمت سکه و ارز بالا می‌رود، سؤال علمی این نیست که ما آیا باید سود بانکی را کاهش دهیم یا خیر؟ سؤال این است که چگونه سود را کاهش دهیم که موجب فرار سپرده‌ها از بانک‌ها و گسترش بورس‌بازی نشود، ما باید هر دو طرف مشکل را حل کنیم، می‌خواهیم شرکت‌ها را خصوصی کنیم ولی عده‌ای چنبره می‌زنند و می‌خواهند مفت بخرند که اگر گران هم بفروشیم کسی نمی‌خرد. بنابراین پرونده خصوصی‌سازی سال‌ها باقی می‌ماند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: مسائل را کاربردی کنید، چرا که باید صدها مقاله درباره حذف دلار نوشته شود و حتی همایش برگزار شود و دلار هم یک «شاه» و «صدام» دیگر است که باید از میان برداشته شود.

وی با بیان این‌که مساله انضباط اقتصادی نیز بسیار اهمیت دارد، تاکید کرد: ممکن نیست یک اقتصاد بدون انضباط اقتصادی و حساب و کتاب شکوفا شود، یک انضباط بسیار سخت‌گیرانه باید بر اقتصاد اعمال شود. ما باید در مورد مسائل گمرک، قاچاق و گردش‌های مالی آزاد بسیار جدی باشیم ولی به دلیل این‌که این بحث‌ها را سیاسی و انتخاباتی می‌کنیم تمام مسوولان که می‌خواهند رای بیاورند، می‌گویند ما به حساب‌های مردم سرک نمی‌کشیم؛ در حالی که باید در گردش‌های مالی اشراف باشد.

نقدی اضافه کرد: ما برای اداره دولت اسلامی سندی محکم‌تر از نامه امیرالمومنین به مالک اشتر نداریم که امام فرمودند ما نباید با مردم سخت‌گیر باشیم و با کارگزاران نرم بلکه باید بر عکس باشد. در حالی که ما ۱۸۰ درجه خلاف این مساله موضع می‌گیریم.

او با بیان این‌که امیرالمومنین پیرامون ماجرای کارگزار متخلف دستور سختی می‌دهند، گفت: اغماض باید برای مردم باشد نه برای کارگزاران. برای مردم سخت‌گیری می‌کنیم ولی زمانی که نوبت به کارگزاران می‌رسد که اموال مردم را بالا کشیدند برخوردی نمی‌کنیم، برای اقتصاد پیشرفته یکی از اقدامات قطعی انضباط شدید اقتصادی است، نمی‌شود صاحبان ثروت‌های بزرگ را در راس امور گذاشت همانطور که امام خمینی فرمودند کارگزاران نظام باید از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند.

به گزارش انتخاب، رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار کرد: در دولت قبلی برنامه‌ اقتصادی را ارائه کردیم که اعضای کابینه آن را تایید کردند ولی اجرایی نشد، به این دولت هم نامه‌ای نوشتیم و بخش‌های مهم برنامه را ارائه کردیم که بسیاری از کارگزاران و متخصصان آن را تائید کردند ولی اجرا نشد. حالا اعلام آمادگی می‌کنیم که طرح‌های بدون تخیل، بدون نیاز به پول‌های آن‌چنانی که فقط از طریق همت و برنامه‌ریزی و استفاده از برخی اختیارات قابل اجراست را ارائه می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
البته اگر بگذاری اب خوش از گلو پایین برود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین