کد خبر: ۳۹۳۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

منفورترین نامزدهای انتخابات آمریکا؟

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید، اکثریت آمریکایی‌ها نسبت به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، و هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی، دیدگاه منفی دارند و آنها را غیر قابل اعتماد می‌دانند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پرس تی وی در نظرسنجی اخیر «دانشگاه سافولک» و «یو اس ای تودی» که نتایج آن روز پنج شنبه (۱۱ شهریور) منتشر شد، ۵۱ درصد از شرکت کنندگان نسبت به وزیر سابق امور خارجه امریکا (کلینتون) و ۵۹ درصد از آنها درباره میلیاردر نیویورک (ترامپ) دیدگاه منفی داشته اند .

حدود ۲۰ درصد از رای دهندگان نیز گفته‌اند به هیچ یک از نامزدهای احزاب اصلی رقیب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا علاقه‌ای ندارند.

۷۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر لزوم شرکت نامزدی از حزب ثالث در مناظرات ریاست جمهوری تاکید کرده اند.

تازه ترین نظرسنجی‌ها در امریکا همچنین نشان می‌دهد، کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ با هفت درصد امتیاز بیشتر نسبت به ترامپ پیشتاز خواهد بود.

وی در نظرسنجی‌های جدید توانسته است آرای ۴۸ درصد از رای‌دهندگان احتمالی را به خود اختصاص دهد در حالی که ترامپ به ۴۱ درصد از آراء دست یافته است. ۹ درصد از شرکت کنندگان نیز مردد بوده‌ و تصمیم مشخصی نگرفته‌ بودند.

در یک رقابت چهار طرفه که میان هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ، «گری جانسون»، نامزد حزب لیبرترین و «جیل استین» از حزب سبز انجام شد، کلینتون با ۴۲ درصد از آرای موافق نسبت به ترامپ (۳۵ درصد) پیشی گرفت.

گری جانسون ۹ درصد از آراء را به خود اختصاص داد در حالی که جیل استین به چهار درصد از آراء دست یافت.

نظرسنجی سافولک از ۲۴ تا ۲۹ آگوست با مشارکت ۱ هزار نفر از رای دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، با سه درصد ضریب خطای احتمالی، برگزار شد.

اولین بانو در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در میان سیاهپوستان، زنان، جوانان و قشر تحصیل‌کرده طرفداران بیشتری دارد در حالی که رأی دهندگان سفید پوست، سالمندان و قشر کم سواد ترامپ را ترجیح می دهند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی اِن‌بی‌سی نیوز- وال استریت ژورنال، در میان زنان، ۵۱ درصد از کلینتون و ۳۵ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

در میان امریکایی‌های آفریقایی‌تبار نیز ۹۱ درصد طرفدار هیلاری هستند و تنها ۱ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

بنا بر این نظرسنجی، از میان همه رأی دهندگان غیر سفید پوست، ۶۹ درصد حامی کلینتون و ۱۷ درصد طرفدار ترامپ هستند.

همچنین، ۴۶ درصد از رأی دهندگان جوان کلینتون و ۳۴ درصد از آنها ترامپ را ترجیح می دهند.

این در حالی است که ترامپ در میان رأی دهندگان سفید پوست (۴۵ درصد دربرابر ۴۰ درصد)، سالمندان (۴۶ درصد دربرابر ۴۳ درصد)، رای دهندگان مستقل (۳۶ درصد دربرابر ۳۲ درصد) و رأی دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی (۴۹ درصد در برابر ۳۶ درصد) نسبت به هیلاری کلینتون طرفداران بیشتری دارد.

مردان آمریکایی تقریبا به یک اندازه از این دو نامزد انتخاباتی حمایت می‌کنند؛ ۴۳ درصد آنها از هیلاری کلینتون و ۴۲ درصد نیز از ترامپ هواداری کرده‌اند.

کلینتون در کمپین انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ در بیشتر مواقع نسبت به ترامپ پیشتاز بوده است.

بر اساس نظرسنجی های «ری‌یِل کلی‌یر پولیتیکز»، کلینتون با کسب ۴۶.۸ درصد از آرای شرکت کنندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نسبت به ترامپ که ۴۱.۹ درصد از آرای موافق را کسب کرده، با ۴.۹ درصد اختلاف پیش رو خواهد بود.

نظرسنجی فاکس نیوز نیز که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد از فاصله دو درصدی ترامپ نسبت به کلینتون، رقیب دموکرات وی حکایت داشت.

در این نظرسنجی کلینتون ۴۱ درصد آرا، ترامپ ۳۹ درصد، گری جانسون، ۹ درصد و استاین ۴ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

این نظرسنجی از کاهش محبوبیت وزیر سابق امور خارجه امریکا در میان واجدان شرایط رای حکایت داشت در حالی که جانسون و استاین از اقبال فزاینده برخوردار بودند.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا سه شنبه، ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵، برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین