کد خبر: ۳۹۳۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲

چه زمان منتظر بهبود کیفیت خودروهای داخلی باشیم؟

یک عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: درچند ماه گذشته شاهد کنترل دقیق‌تر کیفیت قطعات توسط خودروسازان بوده‌ایم که نتایج آن تا ۶ ماه آینده در محصولات دیده خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رضارضایی نایب رییس انجمن قطعه سازان درگفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال های اخیر مشکلات خارجی چون افزایش تحریم‌ها و مسائل داخلی همچون بالا بودن نرخ سود بانک‌ها و هزینه بالای امور گمرکی به صنعتگران کشور فشار زیادی را وارد آورده که این امر خستگی فعالان صنعتی را رقم زده است.وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات کیفیت خودرو باید ریشه ای حل شود، افزود: خودروهایی که در داخل تولید می شوند سالهاست که در دنیا از رده خارج شده اند و به همین به دلیل نمی تواند با خودروهای روز دنیا رقابت کنند.

نایب رییس انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به قراردادهای اخیر شرکت های بزرگ خودروسازی داخلی با خودروسازان خارجی تاکید کرد: اگر تولیدات جدید هم روند قدیم را طی کنند و ماشین آلات و سخت افزار به روز نشود به افزایش کیفیت خودروی داخلی نمی توان امیدوار باشیم.

رضایی در ادامه اذعان داشت: درصورتیکه مولفه هایی همچون قیمت تمام شده، نیروی کارمتخصص، مواد اولیه مناسب و منابع مالی در ساخت خودرو بکار گرفته شود، شاهد تولید خودروهای با کیفیت تری خواهیم بود هرچند تحقق این امر درسال های اخیر به دلیل بدهی های دولت صورت نگرفته است.

افت کیفیت خودروهای داخلی به دلیل تحریم ها

یزدان حیدری عضو انجمن قطعه سازان نیز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دراثر تحریم ها برخی از قطعات خودرو با کیفیت سابق وارد کشور نشد و این امر دلیل اصلی افت کیفیت خودروهای داخلی در چند سال گذشته بوده است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل دیگر این امر بیان کرد: بعد از رفتن شرکت پ‍ژو از ایران کنترل کارخانه‌های قطعه سازی مانند گذشته صورت نگرفت و سیستم های ارزیابی قطعه سازان توسط خودروسازان دنبال نشد ودرنتیجه درجه بندی قطعه سازان افت کرد.

 به گزارش تسنیم، حیدری اذعان داشت: درحال حاضر 27 کارخانه تولید خودرو درکشور داریم که به جز دو کارخانه بزرگ بقیه همه در تیراژ پایین فعالیت می کنند و این امر موجب لطمه دیدن قطعه سازان و افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است ،با توجه به کاهش 40 درصدی قدرت خرید مردم شاهد ضرر و زیان‌های کلان به شرکت های خودروسازی بوده ایم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
1
دور باد. هرگز
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین