کد خبر: ۳۹۳۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
الياس حضرتي احتمال داد

پرونده‌سازی عليه روحانی در آستانه انتخابات

روزهايي كه حسن روحاني پيچ راديو را باز مي‌كرد و صداي ناهمراهي را از مجلس شوراي اسلامي مي‌شنيد، حالا خيلي وقت است كه ديگر تمام شده. آنهايي كه ناهمراهان دولت بودند و در اين سال‌ها او را همراهي نكردند جاي‌شان را به مردان و زناني داده‌اند كه در كنار همراهي انتقاد سازنده را هم جزو اصول كاري‌شان مي‌دانند.
آفتاب‌‌نیوز :
 شرايط كاري دولت، منتقدان سرسخت و آينده كاري حسن روحاني شايد مهم‌ترين مساله اين روزهاي دنياي سياست باشد. الياس حضرتي، نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون اميد مجلس روايت متفاوتي از اين روزهاي سياست ايران و دولت يازدهم دارد. از منتقداني مي‌گويد كه بر سر حقوق‌هاي نجومي حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشتند اما در زماني كه فسادهاي گسترده از دولت سابق رو مي‌شد، سكوت كرده بودند. از منتقدان تندرويي كه استراتژي‌شان تنها به لجن كشيدن دولت است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او اما از يك برنامه احتمالي تندروها هم خبر مي‌دهد؛ برنامه‌اي تحت تلاش براي رد صلاحيت حسن روحاني در انتخابات پيش‌رو.  او اما خبر جديدي هم مي‌دهد و مي‌گويد كه نظر رييس مجلس در مورد كنسرت‌ها با نظر رييس‌جمهور همسو است. فضاي تخريبي كه در سه سال اخير به وجود آمده و هر روز هم بيشتر و گسترده‌تر از قبل عليه دولت جلو مي‌رفت همواره منتقدان خاص خود را داشته است.

 اين موضوع مورد اشاره الياس حضرتي هم قرار گرفته و او با بيان اينكه تاكنون هر كجا فضا براي فعاليت سياسي و اظهارنظر فراهم بوده اصلاح‌طلبان پيشقدم بوده‌اند، گفت: آنچه ما در جامعه مي‌بينيم حضور حداكثري اصلاح‌طلبان در عرصه سياسي است و تا جايي كه ظرفيت و فضا به اصلاح‌طلبان اجازه دهد، شخصيت‌هاي برجسته اصلاح‌طلبان با قوت در عرصه سياسي كشور حضور پيدا مي‌كنند و مطالبات بحق خود و در عين حال حمايت از دولت را با صداي بلند اعلام مي‌كنند. نماينده تهران در مجلس دهم با واكاوي دلايل تخريب دولت يازدهم از سوي منتقدان تصريح كرد: جريان مقابل محدوديتي به لحاظ قضايي براي انتقاد و تخريب ندارد و با استراتژي تخريب با موتور روشن انتقاد را به هر نحوي انجام مي‌دهد و با قدرت در اين مسير حركت مي‌كند و با تمام امكانات مادي و حمايت‌هاي قضايي، فرهنگي و سياسي كار خود را انجام مي‌دهد و از اين مسير هم ابتدا نااميدي مردم از دولت را دنبال مي‌كند و پس از آن جنگ رواني عليه آن راه مي‌اندازند. اما حضرتي از يك طرفه بودن اين انتقادها گلايه دارد و گفته است كه «بزرگ جلوه دادن ضعف‌ها از تريبون‌هاي مختلف يك استراتژي از سوي جريان مخالف دولت است و به همين دليل ما مي‌بينيم خطيب محترم نماز جمعه با آن سوز و گداز در مورد فيش‌هاي حقوقي صحبت مي‌كند اما به ياد نداريم در مورد فساد‌هاي دولت قبل مثل بابك زنجاني، دكل نفتي گم‌شده، ناپديد شدن بخشي از درآمدهاي نفتي، حمايت ساختاري از فساد ٣٠٠٠ ميلياردي و فرار خاوري تاكنون حرفي گفته شده باشد كه اين نشان‌دهنده همين رويكرد و استراتژي است.» 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس در ادامه به بحث فيش‌هاي حقوقي اشاره كرده و آن را از زاويه ديگري ديده و گفته است كه «پيش از اينكه منتقدين فرياد برآورند دولت و شخص رييس‌جمهور براي مقابله با اين آفت پيشقدم شدند و برخلاف دولت قبل اعلام كردند كه دولت در برخورد با متخلفين هيچ خط قرمزي ندارد و پيش از هر كاري همه مديراني كه احساس مي‌شد تخلف كردند، كنار گذاشته شدند و بدون تعارف و صريح با همه در هر جايگاهي برخورد شد، منتها متاسفانه شاهد بوديم جريان مقابل دولت از اين موضوع كمال سوءاستفاده را كرد و برخي از تخلفات گذشته را به فراموشي سپرد، لذا اين استراتژي يعني به لجن كشيدن دولت روحاني در همه رفتارها نمايان بود. حضرتي اما از نقشه‌ها و برنامه‌هاي احتمالي منتقدان دولت هم خبر داده و گفته است كه «شايد در آينده پرونده‌سازي و فضاي‌سازي براي رد صلاحيت رييس‌جمهور منتخب فعلي نيز، از سوي جريان مقابل آغاز شود اما ما معتقديم روحاني انساني مصمم و باهوشي است و اين فشارها بر ايشان تاثيري نخواهد داشت و ما در گذشته و در زمان رياست‌جمهوري سيد محمد خاتمي اين تجربه را داشتيم كه در دور دوم با وجود برخي انتقادات دولت اصلاحات موفق‌تر و با راي بيشتري در انتخابات پيروز شد.»

نظر مشترك رييس مجلس و رييس‌جمهور در مورد برگزاري كنسرت‌ها

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره نوع نگاه مجلس به موضوع برگزاري كنسرت‌ها نيز گفت: البته در مجلس نگاه‌ها و نظرات مختلفي وجود دارد و تك تك نمايندگان موضع خاص خود را دارند و آن را نيز آزادانه بيان مي‌كنند، اما آنچه مشخص است اين است كه موضع رييس دولت و رييس مجلس، در مورد برگزاري كنسرت‌ها به هم نزديك است و روساي اين دو قوه موافق برخي اظهارنظرها و عملكردها نظير برخورد آقاي علم الهدي نيستند. عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: دولت در مورد كنسرت‌ها يك موضع واحد دارد و نمي‌توان بين وزارت ارشاد و دولت در اين زمينه تفاوتي قائل بود اما وزير ارشاد تشخيص داد كه پرداختن به يك موضوع و ايجاد حاشيه اين مساله را حل نخواهد كرد.

 وي افزود: ما بعد از انقلاب تفاوت‌هاي فراواني با دوران پيش از انقلاب اسلامي داريم؛ آن زمان برخي قوانين به واسطه ايجاد در يك حكومت ظلمه با اسلام مغايرت داشت اما در جمهوري اسلامي ضمانت اجرايي همه قوانين منطبق با شرع مقدس است و فقهاي شوراي نگهبان بر اين موضوع نظارت مي‌كنند. براي همين است كه ما در جمهوري اسلامي تخطي از قوانين هم خلاف شرع مي‌دانيم و هم خلاف قانون و اين قوانين دايره خاصي ندارند و چه از قوانين فرهنگي و چه از قوانين راهنمايي رانندگي و چه از قوانين سياسي و اجتماعي اگر تخطي شود به نوعي معتقد هستيم خلاف شرع انجام شده است. وي تاكيد كرد: مگر مي‌شود يك امام جمعه در يك شهر بگويد در استان ما كسي حق پرداخت ماليات ندارد يا حكم كند كه قوانين راهنمايي و رانندگي به نحو ديگري بايد در استان اجرا شود، يا براي مصلحت‌هاي خاصي قوانين كلي كشور را زير سوال برد؛ در اين صورت اداره كشور حالت ملوك‌الطوايفي پيدا مي‌كند و به هيچ‌وجه منطقي نيست. وي تاكيد كرد: كل ايران در زير سايه مضجع شريف امام رضا (ع) قرار دارد و امام‌رضا متعلق به يك سرزمين و يك مكان نيست و تنها به مشهد اختصاص ندارد و همه بايد از بركات آن بهره ببرند.

فراكسيون اميد در مجموع موفق عمل كرده است

عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري درباره نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و رويكردشان براي حضور در انتخابات بعدي، اظهار داشت: براي انتخابات مجلس اصلاح‌طلبان استراتژي خود را حضور حداكثري و نه به تندروها قرار داده و با وجود رد صلاحيت‌هاي گسترده حضور جدي در انتخابات داشتند. وي افزود: اصلاح‌طلبان در انتخابات به دنبال تنش اجتماعي و ايجاد هزينه براي نظام نبودند و كساني كه پيش‌بيني مي‌كردند رد صلاحيت شوند در انتخابات حاضر نشدند، بر همين اساس جايي كه اصلاح‌طلبان واقعي به عنوان كانديدا انتخاب شدند از آنها حمايت كردند اما آنجا كه اصلاح‌طلبان حضور نداشتند به سراغ اعتداليون رفتند و جايي كه اعتداليون نيز حضور نداشتند به سراغ مستقلين رفتند و بعضا از اصولگراهاي معتدل در مقابل اصولگراهاي تندرو حمايت كردند و دايره حضور در انتخابات اينگونه تعريف شد.  حضرتي ادامه داد: مجلس در كنار دولت است؛ به طور كلي كه ديديم در تصويب اصلاحيه بودجه با وجود برخي اشكالات غيرقابل دفاع ٦٤ راي براي پيشبرد اهداف دولت داده شد. همچنين اصلاح‌طلبان در انتخابات هيات منصفه مطبوعات يا شوراي نظارت بر صدا و سيما موفق بودند و از اين جهت برخلاف برخي دوستان كه با عجله فراكسيون را نقد مي‌كنند، من عملكرد فراكسيون اميد را موفق مي‌دانم.

منبع: اعتماد


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
9
1
تا زمانیکه اصلاح طلبان هستند این کشور روی آرامش را نمی بیند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین