کد خبر: ۳۹۳۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

القاعده مدعی تبادل پسر ژنرال کیانی با دختران الظواهری شد

القاعده ادعا کرده است پسر "اشفق پرویز کیانی"، رئیس پیشین ارتش پاکستان را با دو دختر رهبر خود و یک زن دیگر، در هفته‌های گذشته مبادله کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری لانگ وار ژورنال، اگرچه ژنرال کیانی بازنشسته شده است اما یکی از چهره‌های قدرتمند در حوزه اطلاعاتی و نظامی پاکستان است که در گذشته در مظان همکاری با افراط گرایان مانند القاعده بوده است.

در این گزارش به پیام‌هایی در توئیتر استناد شده است. این توئیت‌ها در اواسط ماه اوت منتشر شده که اکنون این حساب در توئیتر بسته شده است.

براساس این گزارش، یکی از نیروهای القاعده در پیامی در توئیتر مدعی شده: ارتش پاکستان دختران ایمن الظواهری، رهبر القاعده و همچنین دختر شیخ مورجان سالم الجوهری، از نیروهای دیگر القاعده را بازداشت کرده بود.

به احتمال بسیار، صاحب این حساب توئیتری مجری رسانه‌ای القاعده بود که ادعا کرده بود که القاعده برای این مساله دو راه پیشنهاد کرد. اولین راه این بود که القاعده خواستار انتقام گیری بود. دومین راه پیشنهاد تبادل دختران نیروهای القاعده با پسر فرمانده ارتش پاکستان بود.

در ابتدا ارتش پاکستان این پیشنهاد تبادل اسرا را قبول نکرد اما بعد از مذاکرات طولانی این مساله را پذیرفت. براساس این تبادل اسرا دختران ظواهری و یک زن دیگر به همراه فرزندانشان به مصر بازگردانده شدند.

هنوز مشخص نیست که این تبادل اسرا در اواخر ماه ژوئیه انجام گرفته و یا اوایل اوت.

این روش تبادل اسرا به هنگام آزادی علی حیدر گیلانی، پسر نخست وزیر پیشین پاکستان نیز انجام گرفته بود. وی در ماه مه 2016 بعد از سه سال اسارت آزاد شد. وی در قبال برخی از زنان الظواهری آزاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین