کد خبر: ۳۹۳۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

افشای مفقود شدن صدها کودک مهاجر

نشریه انگلیسی ایندیپندنت روز یکشنبه در گزارشی فاش کرد که صدها کودک مهاجر بدون سرپرست، پس از ورود به خاک انگلیس به دلیل قصور دولت این کشور، مفقود شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته ایندیپندنت، فعالان مدنی نگران هستند که این کودکان مهاجر مفقود شده، در دام قاچاقچیان انسان در انگلیس گرفتار و مورد انواع سوءاستفاده‌ها قرار گرفته باشند.

این نشریه افزود: بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت کشور انگلیس، در طی ۵ سال گذشته (همزمان با دورانی که 'ترزا می' در کابینه دولت دیوید کامرون وزیر کشور بود)، ۹ هزار و ۲۸۷کودک بدون سرپرست مهاجر، بدون هیچیک از والدینشان یا قیم، وارد انگلیس شده‌اند. بسیاری از این کودکان از جنگ، فقر و آزار و اذیت در کشورهای زادگاهشان فرار کرده‌اند. طی این دوره، ۳۶۰کودک مفقودشده‌اند و هنوز اطلاعی از آنها در دست نیست.

به نوشته این نشریه، از این تعداد، ۸۱ کودک به مدت پنج سال، ۷۷کودک به مدت ۴ سال و ۸۷ کودک به مدت۳ سال مفقود شده اند و هنوز اطلاعی از آنها به دست نیامده است.

ایندیپندنت اضافه کرد: کارزارهای اجتماعی و شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس می‌گویند، ارقامی که وزارت کشور طبق قانون انتشار آزاد اطلاعات در اختیار این نشریه قرار داده، نشان‌دهنده قصور دولت 'ترزا مِی'، در قبال این کودکان است و آنها مورد بی‌توجهی نظامی قرار گرفته‌اند که هدف از آن تامین امنیت آنها بود.

این نشریه نوشت: به گفته فعالان اجتماعی و نمایندگان مجلس عوام انگلیس، این مساله نشان‌دهنده قصور دولت 'ترزا می '، در قبال کودکان آواره‌ای است که به این کشور وارد می‌شوند.

ایندیپندنت افزود: این نگرانی وجود دارد که این کودکان مفقود شده قربانی قاچاقچیان انسان یا دیگر اشکال بهره‌کشی از قبیل سوءاستفاده جنسی یا برده‌داری جدید، شده باشند.

این نشریه افزود: این ارقام یک سال پس از مرگ 'آلان کُردی'، پسربچه ۳ ‌ساله سوری که در دریای مدیترانه غرق و به دنبال آن کارزار تبلیغاتی از سوی ایندیپندنت در حمایت از کودکان آواره بدون سرپرست به راه افتاد، منتشر می‌شود.

ایندیپندنت نوشت: به‌هرحال در اوایل سال جاری میلادی فاش شد که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی به رغم وعده های دولت انگلیس، به کمتر از ۲۰ کودک بدون سرپرست پناهندگی داده‌ شده است.

این نشریه اضافه کرد: فعالان و اعضاء پارلمان می‌گویند، ارقام جدید درباره کودکان آواره مفقودشده نشان می‌دهد انگلیس در خصوص همان تعداد اندک نیز در انجام دادن وظیفه خود در حمایت از کودکان و تامین امنیت آنها قصور می‌کند.

ایندیپندنت افزود: نتایج تحقیق آژانس اطلاعات جنایی اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری میلادی نیز موید آن بود که ۱۰ هزار کودک آواره از زمان ثبت‌نام آنها در سراسر اروپا مفقود شده‌اند. ۵ هزار کودک در ایتالیا و یک هزار کودک دیگر در سوئد مفقودند.

این نشریه افزود: 'ان لانگ فیلد' یک مقام مسئول امور کودکان در انگلیس، به ایندیپندنت گفت: دولت 'ترزا می' باید برای یافتن کودکان مفقودشده اقدام کند ، هر یک از این کودکان ممکن است در دام کسانی گرفتار شوند که به آنها آسیب می‌رسانند و قطعاً هیچ فرصتی برای آسودگی خاطر نیست.

ایندیپندنت اضافه کرد: 'تیم فارون'، رهبر حزب لیبرال دمکرات انگلیس نیز این ارقام را بسیار شرم‌آور خوانده و گفته است کودکان آواره تنها از جمله آسیب‌پذیرترین افراد در جامعه انگلیس‌اند و احتمالا بسیاری از کودکان مفقود اکنون در دام قاچاقچیان و باندهای تبهکار گرفتارند.

این نشریه افزود: کارشناسان رفاه کودکان هشدار داده‌اند، کودکان آواره مفقود اغلب دچار شوک‌های روحی شدید هستند و به‌شدت آسیب‌پذیرند.

ایندیپندنت نوشت: 'فرانسیس ترونا' یک فعال مدنی درزمینهٔ حمایت از کودکان مهاجر می‌گوید: باندهای قاچاق شبکه‌های پیچیده‌ای‌ هستند که هدف آنها قاچاق کودکان به داخل انگلیس یا در داخل کشور باهدف استثمار، بهره‌برداری جنسی، کار اجباری و بردگی خانگی است و کودکانی که مفقود می‌شوند درخطر بزرگ بهره‌کشی از سوی این باندها قرار دارند.

این نشریه افزود: سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به این انتقادها گفت: کودکان آسیب‌پذیر بایستی تحت مراقبت باشند و سازمان‌هایی که دارای همکاری نزدیک با مقامات محلی هستند به همراه پلیس محلی برای پیدا کردن کودکان مفقودشده اقدام می‌کنند.

ایندیپندنت افزود: این سخنگو اضافه کرد: ما قبلاً این را به‌ روشنی اعلام کرده‌ایم که مقابله با مواجه ‌شدن برخی از شوراهای محلی در انگلیس با افزایش شمار کودکان آواره بدون سرپرستی که به دنبال کسب پناهندگی هستند، نیازمند یک واکنش ملی است.

وی گفت: ما برای حل این مساله یک طرح انتقال ملی با هدف توزیع عادلانه این کودکان در سراسر کشور برقرار کرده ایم که این مساله بهترین شیوه برای حفظ منافع آنها شمرده می‌شود.
منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین