کد خبر: ۳۹۴۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

حمایت ارشاد ایلام از موسیقی سنتی/ جلوگیری از فعالیت موسیقی غیر مجاز در محافل رسمی و عمومی

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با تاکید بر جلوگیری از فعالیت موسیقی غیر مجاز در محافل رسمی و عمومی گفت: حمایت های لازم و در چارچوب قانون را از موسیقی سنتی در استان داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
عمران خودآموز  افزود: موسیقی سنتی در این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هنرمندان این عرصه همواره مورد حمایت و تکریم این اداره کل هستند.
وی در خصوص اجرای موسیقی های سنتی در محافل عمومی و رسمی اظهار کرد: افراد یا گروه هایی که برای دریافت مجوز اجرای موسیقی سنتی به این اداره کل مراجعه می کنند اشعار و اجرای آنها در شورای شعر و موسیقی بررسی و سپس مجوز اجرای برنامه صادر خواهد شد.
خودآموز با اشاره به اجرای برخی موسیقی های سنتی در محافل خصوصی نظیر آیین های عروسی و شادی یادآور شد: برخی افراد که تنها تجربه خوانندگی داشته و بصورت آکادمی به حوزه موسیقی ورود نکرده و از طرفی شاخصه هایی که بتواند مورد تایید شورای شعر و موسیقی ارشاد قرار گیرد را ندارند در محافل خصوصی و زیرزمینی اجرای موسیقی دارند.
وی با بیان اینکه فعالیت این افراد و گروه ها غیر مجاز است، گفت: عمده این گروه ها در محافل عروسی و تالارها که زیر نظر میراث فرهنگی هستند، اجرا می کنند که باید از طریق این ارگان از فعالیت این گروه ها جلوگیری شود.
به گفته وی، چنانچه این گروه های غیر مجاز در محافل رسمی و عمومی قصد اجرا داشته باشند شورای شعر و موسیقی این اداره کل مجوزی به آنها نخواهد داد.
وی از ارگان ها و دستگاه های اجرایی خواست تا برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری اعم از موسیقی و نمایش با هماهنگی این اداره کل اقدام کرده تا گروه های هنری دارای مجوز فعالیت به آنها معرفی شوند.
معاون فرهنگی ارشاد ایلام گفت: حمایت و اجرای کنسرت های موسیقی اصیل ایرانی متناسب با سلایق مردم و همچنین موسیقی پاپ در دستور کار این اداره کل قرار دارد و با مشارکت بخش خصوصی برنامه های مختلفی در استان اجرا می شود.
خودآموز از برنامه ریزی این اداره کل برای حمایت و توجه بیشتر از موسیقی سنتی و مقامی بومی استان ایلام خبر داد و افزود: در این زمینه از آلبوم موسیقی محمدجواد شوهانی یکی از هنرمندان موسیقی سنتی استان حمایت مالی کرده ایم و این آلبوم بزودی در بازار توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت انجمن موسیقی این اداره کل تاکید کرد: اکنون نزدیک 400 هنرجو در این انجمن عضو هستند و مشغول کسب آموزش انواع سازهای ایرانی، علاوه بر این اکنون پنج آموزشگاه آزاد موسیقی نیز در استان فعالیت دارند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین