کد خبر: ۳۹۴۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

2 هزار و 200 پست مدیریتی کشور در اختیار بانوان

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور از تهیه طرح ارتقای توان مدیریتی زنان مدیر و مسئول در این وزارتخانه خبر داد و گفت که در چارچوب این طرح تمامی 2 هزار و 200 بانوی مدیر کشور اموزش می بینند .
آفتاب‌‌نیوز :
فهمیه فرهمند پور عصر سه شنبه در نشست بانوان فرهیخته و مشاوران دستگاههای اجرایی مازندران در ساری افزود : در این طرح برای بانوانی که پست های مدیرکلی ، معاون مدیر کلی ، مشاوره و نمایندگی شوراهای اسلامی شهرها کشور را بر عهده دارند ، دوره های آموزشی تعریف شده است . 
وی با اعلام این که طرح ارتقای توان مدیریتی بانوان کشور تا پایان پاییز امسال اجرایی می شود ، گفت که برای بانوانی که پست مدیریتی دارند دوره آموزشی 40 ساعته ارتقای توان مدیریتی در نظر گرفته شده است . 
مشاور وزیر کشور تاکیدکر د : بانوان در جایگاههای مدیریتی می بایست از آموزش های لازم مدیریتی برخودار شوند تا به بتوانند همردیف مردان مدیریت کنند . 
**کارنامه موفق دولت یازدهم در به کارگیری زنان در جایگاه های مدیریتی 
فرهمندپور کارنانه دولت یازدهم را در به کارگیری زنان در پست ها و جایگاه های مدیریتی قابل تحسین توصیف کرد و گفت که دولت با وجود تمامی فشارها ، حکم چهار زن را به عنوان فرماندار و 14 زن را به عنوان بخشدار صادر کرد و آنان در حوزه فعالیت خود مشغول به کار هستند . 
مشاور وزیر کشور از اینکه این بانوان صاحب منصب بدنه وزارت کشور به عنوان افرادی فعال با کارنامه درخشان یاد کرد و افزود : برگزاری مراسم بزرگداشت مردمی برای قدردانی از بانوی بخشدار نشان دهنده این توان و ظرفیت بالای این قشر است . 
وی تاکید کرد : زنان صاحب منصب دولت که به عنوان بخشدار و فرماندار مشغول فعالیت هستند جز موفق ترین مسئولان کشور به شمار می روند و از این حیث به عنوان یک زن مشاور وزیر کشور از این موفقیت ها احساس افتخار و غرور می کنم . 
فرهمند پور با اشاره به وعده رئیس جمهوری بر استفاده از توان مدیریتی زنان در آغاز فعالیت دولت یازدهم ، گفت : رئیس جمهوری به این وعده اش در حد مقدور عمل کرد ولی استفاده نشدن از تمامی توان و ظرفیت بانوان در بخش های مدیریتی با مقاومت و محدودیت نانوشته مواجه است و تغییر این نوع نگاه و نگرش ها محدودیتی هم محصول یک یا چند سال نیست ، بلکه در دوره های مختلف ذره ذره انباشت شده تا به اینجا رسیده است . 
وی تغییر این نگرش ها را منوط به سپری شدن زمان زیادی دانست و ادامه داد : تمامی تلاش های بانوان اکنون برای چانه زنی و دستیابی به جایگاههای برابر با مردان به منظور مطلوب سازی وضعیت جایگاه دختران آینده کشورمان است. 
فرهمند پور تاکید کرد : البته پس از انقلاب اسلامی فعالیت های خوبی در حوزه زنان انجام شده است ، ولی برای رسیدن به حد مطلوب می بایست این ظرفیت ها بیشتر شود . 
** آسیب های اجتماعی محصول اشتغال زنان نیست 
مشاور وزیر کشور با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه ، اظهار داشت : این مسائل به اشتغال و مدیریت زنان ربطی ندارد و نباید این مسایل را به بانوان نسبت داد . 
وی تاکید کرد : چه بسا زنان شاغل و فعال در عرصه های اجتماعی نشان دادند که در کانون خانواده و پرورش فرزندان مدیران موفق تری هستند . 
فرهمند پور ادامه داد : زنان و مادران خانه دار می بایست با برخورداری از آموزش های مهارتی ، به توانمندی لازم در حوزه زندگی اجتماعی هم دست یابند . 
بانوان شرکت کننده در این نشست که اعضای شوراهای اسلامی شهرها ، روستاها ، مشاوران فرمانداران ، معاون ادارات کل و نخبگان علمی و دانشگاهی بودند تبعیض جنسیتی در احراز پست های مدیریتی ، نا برابری فرصت های شغلی و نیاز به همکاری نهادها برای فعالیت های بیشتر را از جمله دغدغه های بانوان مازندران اعلام کردند . 
مازندران بیشتر از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 51 درصد آنان زن هستند . 
بر اساس آمارهای رسمی میزان مشارکت اقتصادی زنان در مازندران بیش از 2 برابر میانگین کشور است.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
0
چقدر زیاد. چه پست های کلیدی ایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین