کد خبر: ۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۰

شیراک سرکار رفت!

آفتاب‌‌نیوز : به نوشته سایت بحرین تریبون، این طنز پردازان که اهل کبک کانادا هستند، خودشان را استفن هاربر نخست وزیر کانادا معرفی و با شیراک درباره روابط اوتاو و پاریس مذاکره کردند.

 شیراک در این گفت و گو تلفنی پیروزی نخست وزیر خیالی را تبریک گفت و از او دعوت کرد تا به پاریس بیاید. 

به نوشته این روزنامه، مارک آنتونیو آدوته و اسباستین ترودل که در شبکه رادیویی CKOI کار می کنند با تماس با دفتر ریاست جمهوری خواهان صحبت با ژاک شیراک شدند. 

شیراک در اولین صحبت تلفنی خود گفت: امیدوارم که تبریک صمیمانه مرا در خصوص پیروزی در انتخابات بپذیرید. شیراک ادامه داد: پاریس و کانادا تا کنون روابط خوبی را داشته اند و من مطمئن هستم که این روابط با همکاری شما صمیمانه تر خواهد شد. 

ادوته، با تغییر لهجه و تقلید صدای رهبر حزب محافظه کار کانادا به شیراک گفت: رسانه های کانادا او را فردی بد نام می دانند و خواستار پیشرفت وی هستند و شیراک در جواب این نخست وزیر خیالی گفت: من از تفکرات کانادایی ها اطلاعی ندارم و شما نیز نمی توانید جلوی آن ها را بگیرد. هر اتفاقی در کانادا و فرانسه روی می دهد حقیقت دارد. 

پس از آن شیراک از هاربر دعوت کرد تا از پاریس دیدن کند و این نخست وزیر تقلبی گفت: وی نیز تصمیم دارد که از فرانسه در آینده و نزدیک دیدن کند. 

در پایان گفتگوی تلفنی آنان به شیراک گفتند که وی با رادیو کانادا صحبت می کرده است و شیراک با حفظ خونسردی گفت: من، فهمیده بودم و دوستی من با ملت کانادا و دولت محافظه کار همچنان برقرار خواهد بود. 

بر طبق نوشته این روزنامه شیراک درصدر لیستی که تاکنون با این قبیل مزاحمت ها سر کار گذاشته شده است قرار دارد. این دو طنز پرداز تاکنون با بونو خوانند راک ایرلندی، بیل گیتس، مدیر عامل مایکروسافت، و بسیاری از خوانندگان معروف جهان شوخی کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین