کد خبر: ۳۹۵۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
یک عضو فراکسیون‌امید:

امضای FATF به نفع کشور، نظام و اسلام است

یک عضو فراکسیون امید گفت: مشکلاتی که برای کشور به وجود می‌آید، در حقیقت از لحاظ منطقی ما را مجاب می‌کند که امضای FATF به نفع کشور، نظام و اسلام است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید گرمابی در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزه با تاکید بر اینکه ما همیشه باید منطقی فکر کرده و تصمیم عاقلانه بگیریم، اظهار کرد: مناسب‌ترین تصمیم همیشه از لحاظ ما بهترین تصمیم نیست، می‌توانست تصمیم‌ها بهتر از این باشد ولی شرایط دنیا شرایط واقعی است، باید با این شرایط واقعی با حفظ خط قرمزهایی که در نظام تعریف شده، بتوانیم مشکلات مملکت و نظام را حل کنیم.

وی با اشاره به موضوع FATF عنوان کرد: ما معمولا بر طبق دین مبین اسلام باید نظرات مختلف را بشنویم و از بین آن‌ها نظر برگزیده را انتخاب کنیم، در حال حاضر 198 کشور دنیا به جز ایران و کره شمالی عضو FATF هستند، یعنی تعداد اعضایی که عضو FATF هستند بیش از تعداد اعضای سازمان ملل است، ما در حقیقت مشکلات زیادی داریم، یعنی در حال حاضر کل کشور تحت تاثیر محدودیت‌هاست که در صورت امضای آن، تعداد محدودی از ارگان‌ها شامل محدودیت‌ها می‌شوند که چیز تازه‌ای هم نیست.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: ما بعد از انقلاب 37 سال تحت تحریم هستیم، همیشه راهش را نیز پیدا کردیم، خوشبختانه و به لطف خدای بزرگ ملت ما در این زمینه خیلی استعداد دارند، این مشکل عمده‌ای نیست که نتوان آن را حل کرد، این‌که برای کل کشور مشکل به وجود بیاوریم یا مشکل بخش محدودی را حل کنیم قابل حل است، کشور ما بعد از انقلاب اسلامی تحت تحریم بوده‌ و حالا تحریم‌ها شدت و ضعف داشته است، اما باز هم می‌توانیم راهی برای آن پیدا کنیم.

گرمابی با بیان اینکه در قوانین بین‌المللی برای معادلات پولی یک سری قوانین است، گفت: مثل این‌که یک نفر بخواهد فوتبال بازی کند ولی بگوید می‌خواهم با دست بازی کنم، نمی‌شود یک نفر هم فوتبال بازی کند و هم  بگوید من قوانین بازی فوتبال را قبول ندارم، تعداد کشورهایی که عضو FATF نیستند انگشت‌شمارند، مشکلاتی که برای کشور به وجود می‌آید، در حقیقت از لحاظ منطقی ما را مجاب می‌کند که امضای آن به نفع کشور، نظام و اسلام است.

گرمابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نیشابور بعد از مشهد قطب صنعتی منطقه است، اظهار کرد: یکی از جاهایی  که می‌توان به اشتغال به آن امید داشت، صنایع کوچک و متوسط است که در نیشابور 400 واحد داریم که روزگار خوشی ندارند.

وی ادامه داد: امیدواریم وضعیت دولت در 6 ماه دوم بهتر شود، چون اقتصاد ما بیش از 80 درصد دولتی است، اگر دولت مشکل داشته باشد، صنایع ما که خیلی از آن‌ها وابسته هستند نیز نمی‌توانند درست کار کنند. یک سری استراتژی‌ها را دولت آورد و مصوبه مجلس را گرفت تا بتواند منابع مالی را برای 6 ماهه دوم تامین کند که مبلغ قابل توجهی است.

به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اگر ما از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در نیشابور درست استفاده کنیم می‌توانیم صنایع را گسترش بدهیم، یک گروه از کشورهای اروپایی را آوردیم که علاقه‌مند بودند در نیروگاه بادی سرمایه‌گذاری کنند و برداشت اولیه‌ی آن‌ها خوب بود که امیدواریم مشکلی پیش نیاید و کار خود را آغاز کنند و برای فیروزه نیز می‌توان از گروه‌های مشابه در بحث خورشیدی برنامه‌ریزی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین