کد خبر: ۳۹۶۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

موضع تند سناتور استرالیا علیه مسلمانان

'پائولین هانسون' رهبر حزب سیاسی 'یک ملت' که فردی ضد مهاجران آسیایی و ضد اسلامی است و در انتخابات اخیر استرالیا وارد پارلمان فدرال شد، ادعا کرد این کشور با مهاجرت مسلمانان در معرض خطر غرق شدن است.
آفتاب‌‌نیوز :
این سناتور استرالیایی در نخستین نطق خود در پارلمان پس از بازگشت سیاسی، ادعا کرد استرالیا در معرض خطر 'غرق شده توسط مسلمانان' است و گفت: کسانی که تمایلی به انطباق خود با زندگی و راه استرالیا را ندارند به جایی که از آنجا آمده اند، بازگردند.

این محور همان سخنانی است که وی سال 1996 میلادی در مورد آسیایی ها بیان کرد.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'ای.بی.سی'، وی گفت: ما در معرض خطر مسلمانانی قرار داریم که تحمل یک فرهنگ و ایدئولوژی دیگر را ندارند.

سناتور هانسون ادعا کرد که مهاجرت بی رویه و تهاجم چند فرهنگی باعث افزایش جرایم و کاهش انسجام اجتماعی می شود. اکنون بسیاری از استرالیایی ها از راه رفتن شبانه به تنهایی در محله های خود هراس دارند.

هنگام سخنرانی این سناتور افراطی ضد اسلام و نژادپرست تعدادی از سناتورهای مخالف از حزب سبز در حال راه رفتن و ترک محل سخنرانی دیده شدند.

سناتور 'دی ناتاله' با انتقاد از دیدگاه های نژادپرستانه این سناتور افراطی، گفت نژادپرستی هیچ جایگاهی در مجلس سنا ندارد.

'ای.بی.سی' اعلام کرد پائولین هانسون از عذرخواهی برای اظهاراتش در مورد اسلام در نخستین سخنرانی اش در سنا، خودداری کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: من در موضع خود مصمم هستم و معتقدم بسیاری دیگر از سیاستمداران از آنچه من می گویم، حمایت می کنند.

'پیتر داتون' وزیر مهاجرت استرالیا نیز نظرات سناتور هانسون در مورد مهاجرت مسلمانان را رد کرد و گفت که با این دیدگاه ها مخالف است.

وی با اشاره به نشستش با رهبر حزب 'یک ملت' در ماه گذشته در مورد حفاظت از مرزها، گفت: در بسیاری از مسائل امکان توافق وجود دارد، اما در برخی از موضوعات ما مخالفیم.

وزارت مهاجرت استرالیا گزارشی از میزان مهاجرت سالانه ارائه کرده که دین را شامل نمی شود، اما هند، چین و انگلستان سه کشور اولی هستند که اتباع آن به استرالیا مهاجرت می کنند.

آخرین داده های سرشماری نشان می دهد تنها 2.2 درصد از استرالیایی ها دین خود را اسلام ذکر کرده اند که این میزان کمتر از 25.3 درصدی است که خود را کاتولیک خوانده اند.

22.3 درصد خود را بی دین و 2.5 درصد دین خود را بودیسم و ادیان دیگر ذکر کرده اند.

در سال 2006 میلادی 1.7 درصد از استرالیایی ها دین خود را اسلام ذکر کرده بودند.

براساس سرشماری سال 2011 میلادی حدود 500 هزار نفر یا 2.2 درصد از جمعیت استرالیا را جامعه مسلمانان تشکیل می دادند، اما نظرسنجی 'ایپسوس موری' گویای آمار دیگری است و نتایج سرشماری سال 2011 را رد می کند. براساس این نظرسنجی استرالیایی ها بر این باورند مسلمانان 18 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

براساس آمار رسمی، مسلمانان چهارمین گروه مذهبی استرالیا هستند. استرالیا پیش بینی کرده بود جامعه مسلمانان این کشور تا سال 2030 میلادی به بیش از 700 هزار نفر برسد.

به گزارش ایرنا، پائولین هانسون، رهبر حزب سیاسی 'یک ملت' مرداد ماه امسال پیشنهاد ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به این کشور با ادعای 'افراط گرایی خشونت آمیز' را داده بود.

وی خواهان تشکیل یک کمیسیون سلطنتی برای رسیدگی به وضعیت دین اسلام در استرالیا، نظارت بر مساجد این کشور و تحریم مهاجرت مسلمانان به استرالیا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
خیلی هم بیربط نگفته شما حوادث فرانسه را مرور کنید فقط مسلمانان چنین حق صاحب خانه را ادا میکنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین