کد خبر: ۳۹۶۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

محل تاسیس شرکت های هواپیمایی تازه مجوز گرفته، خارج از پایتخت است

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: محل تاسیس و راه اندازی 6 شرکت هواپیمایی و دو شرکت هلیکوپتری خصوصی تازه مجوز گرفته در مرکز استان ها خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
«مقصود اسعدی سامانی» بیست و دوم شهریورماه از صدور موافقت اصولی با درخواست تاسیس 6 شرکت جدید هواپیمایی و دو شرکت هلیکوپتری در نشست مشترک مسئولان بلندپایه سازمان هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود.
به گزارش ایرنا، در همین رابطه، اسعدی سامانی امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند برای راه اندازی این شرکت ها موافقت اصولی کسب شده اما ممکن است شماری از این شرکت ها نتوانند امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای آغاز فعالیت خود مهیا کنند.
وی یادآوری کرد: این شرکت ها سه ماه فرصت دارند امور مربوط به ثبت را انجام دهند و پس از آن 6 ماه دیگر زمان دارند با خرید ناوگان و تهیه امکانات مورد نیاز، فعالیت خود را در عرصه هوانوردی کشور آغاز کنند.
وی افزود: اگر در زمان مقرر، به اجرای تعهدها موفق نشوند، برای دومین بار 6 ماه دیگر فرصت دارند؛ در غیر این صورت موافقت اصولی آنها لغو می شود.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: نزدیک هفت درصد سفرهای هوایی کشور در 40 فرودگاه انجام می شود که نشان می دهد ظرفیت بسیاری از فرودگاه ها خالی مانده است.
به گفته وی، انتظار می رود با آغاز به کار شرکت های تازه مجوز گرفته، از ظرفیت های خالی در این بخش استفاده بهینه شود.
سامانی درباره موافقت اصولی فعالیت یک شرکت هوایی به صورت چارتری نیز گفت: این شرکت دو ماه پیش برای تاسیس در مرکز یکی از استان ها موافقت اصولی خود را دریافت کرده و در حال تکمیل نظامنامه و احراز شرایط لازم برای آغاز فعالیت های هوانوردی است.
به گفته وی، این شرکت تاکنون چند فروند هواپیمای ساخته شده پس از سال 2000 میلادی را وارد کشور کرده است.
این مسئول یادآوری کرد شرکت های هوایی باید پس از گرفتن موافقتنامه اصولی، نسبت به تامین سرمایه لازم، خرید پنج فروند هواپیمای ملکی، گردآوری بایسته های مربوط به ساختار شرکت و تدوین نظامنامه های خود اقدام کنند؛ در این صورت این شرکت ها می توانند پس از تامین کفایت سرمایه، فعالیت خود را در این بخش به طور رسمی آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، اکنون 14 شرکت هوایی در کشور فعال است و با آغاز به کار 6 شرکت تازه، شمار شرکت های هواپیمایی ایران به 20 مورد افزایش می یابد.
برای تاسیس هر شرکت هواپیمایی شرایطی در نظر گرفته شده که گام نخست آن تامین سه هزار و 500 میلیارد ریال نقدینگی و برخورداری از پنج فروند هواپیمای ملکی با عمر کمتر از 15 سال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین