کد خبر: ۳۹۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

از کارگاه احمدرضا درویش تا پیشتازی پارسا پیروزفر

کارگاه انتقال تجربه احمدرضا درویش، جضور یک فیلمساز استرالیایی در ایران، نمایش دو فیلم از خسرو سینایی و کمال تبریزی در یک جشنواره خارجی و به صحنه رفتن «ادامه مطلب» در تالار مولوی از جمله خبرهای سینمایی و تئاتری آخرین روز این هفته هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، احمدرضا درویش از فیلمسازان شاخص و صاحب‌نام در حوزه سینمای دفاع مقدس و مقاومت در «کارگاه انتقال تجربه» چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به انتقال تجربه‌ها و دیدگاهای سینمایی‌اش می‌پردازد.

طبق اعلام روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت کارگردان فیلم‌های «کیمیا»، «سرزمین خورشید»، «متولد ماه مهر» و «دوئل» در کنار حاتمی‌کیا و ملاقلی‌پور از تاثیرگذارترین سینماگران عرصه دفاع مقدس است.

کارگاه انتقال تجربه احمدرضا درویش روز دوشنبه 5 مهر ماه ساعت 17 در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود و وی با محوریت فیلم‌های سینمایی«سرزمین خورشید» و «دوئل» تجربه‌ها و دستاوردهای سینمایی‌اش را ارائه می‌دهد.

این کارگاه‌ها برای علاقمندانی که در حوزه سینما فعال هستند فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا از نزدیک با زوایای مختلف فعالیت آن هنرمند در عرصه سینمای مقاومت آشنا شده و در صورت داشتن پرسش، پاسخ خود را بی‌واسطه از آن سینماگر مطرح دریافت نمایند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

مستندی از زندگی رهبر مقاومت مردمی فلسطین در جشنواره مقاومت

"دیز چندلر" کارگردان استرالیایی با فیلم مستندی درباره زندگی روزمره رهبر مقاومت مردمی فلسطین به ایران سفر می‌کند و در بخش بین‌الملل جشنواره مقاومت حضور دارد.

طبق اعلام روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فیلم «شیرین اهل الولجه» فیلم مستندی از زندگی روزمره رهبر مقاومت مردمی در فلسطین را به تصویر می‌کشد که شغلش در سازمان ملل متحد را رها کرده تا برای نجات دهکده‌شان به زادگاهش، الولجه بازگردد. فیلمبرداری این فیلم که مدت چهار سال بطول انجامید، شیرین الولجه نمونه بارزی از انگیزه‌ی دختری است که زندگی‌اش را فدای فعالیت برای حفظ حقوق بشر می‌کند.

دیز چندلر فیلمساز و هنرمند استرالیایی، تحصیل کرده رشته تبلیغات و روابط عمومی، با پیشینه‌ی پخش گزارش‌های خبری روزنامه و اجرای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی می‌باشد. وی را می‌توان یک هنرمند چندرسانه ای نامید به این جهت که در تمام آثارش هنر دیجیتال، فیلمبرداری، کارگردانی و پخش در هم آمیخته است. او را می‌توان یکی از متعهدترین فعالان حوزه اجتماعی حقوق بشر دانست که یک برنامه به نام جاده دوشنبه را راه‌اندازی کرده و مدیریت می‌کند. این برنامه روی موج رادیو 2ser سیدنی استرالیا است و چندلر صدای شخصیت‌های مورد نظرش را که با آن‌ها مصاحبه می‌کند از این طریق به گوش دیگران می‌رساند.

آثار وی در جشنواره‌های بین‌المللی در سراسر اروپا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا و نیز در گالری‌های استرالیا، ایالات متحده آمریکا، سرزمین اشغالی فلسطین و ترکیه به معرض نمایش گذارده شده‌اند.

آثار این مستندساز تاکنون در جشنواره‌های مختلف جهانی از جمله جشنواره فیلم فلسطینی سیدنی، استرالیا (استرالیا - ۲۲ نوامبر ۲٠١٥)/ اکران اول در جهان (پیش نمایش ویرایش اول)/ جشنواره بین‌المللی فیلم حقوق بشر، بوگوتا- کلمبیا- ١٥ مه ۲٠١٦/ اکران اول در آمریکای جنوبی/ چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تغییر دیدگاه استانبول، ترکیه- ٦ مه ۲٠١٦/ اکران اول در  سراسر قاره/ فیلم هومم - جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ملیاسو. ملیاسو، پرتغال- ٣ اوت ۲٠١٦ حضور داشته است.

نمایش «جزیره رنگین» و «طعم شیرین خیال» در چشنواره «راه ارایشم مارکوپولو»


جشنواره بین‌المللی «راه ابریشم مارکو پولو» میزبان فیلم‌های ایرانی «جزیره رنگین» و «طعم شیرین خیال» است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در جشنواره بین‌المللی «راه ابریشم مارکو پولو» که از ۲۷ شهریور تا ۳ مهر ۱۳۹۵ در شهر زاگرب در کشور کرواسی برگزار می‌شود، فیلم‌های «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی و «طعم شیرین خیال» ساخته کمال تبریزی حضور خواهند داشت

فیلم «جزیره رنگین» پیش از این در جشنواره های ونکوور (کانادا)، کاسا آسیا (اسپانیا)، صوفیه منار (بلغارستان) و ظفار (عمان) و همچنین برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در دانشگاه یورک (کانادا) حضور داشته و به تلویزیون اسلواکی نیز فروخته شده است.

استقبال مخاطبان از اجراهای جدید تماشاخانه ایران‌شهر

تماشاخانه ایران‌شهر که در حال حاضر میزبان چهار اثر نمایشی است طی 12 روز گذشته پذیرای 5 هزار و 900 مخاطب و علاقمند تئاتری بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایران‌شهر این مجموعه از 9 شهریور ماه به ترتیب میزبان نمایش‌های از «زیرزمین تا پشت بام» به کارگردانی افسانه ماهیان و «جاودانگی» به کارگردانی نیما دهقان در سالن استاد سمندریان و همچنین نمایش‌های "زنانی که به بزها خیره شده‌اند" به کارگردانی ایوب آقاخانی و "ماتریوشکا" به کارگردانی پارسا پیروزفر شده است.

این نمایش‌ها در مجموع اجراهای سپری شده خود به طور کلی پذیرای 5 هزار و 900 مخاطب و علاقمند تئاتری بوده‌اند.

در این بین بیشترین سهم مخاطب به نمایش «ماتریوشکا» به کارگردانی پارسا پیروزفر اختصاص دارد که توانسته طی 10 اجرای خود تا کنون میزبان 2 هزار و 264 مخاطب تئاتری باشد.

مجموعه ایران‌شهر تا 9 مهر ماه میزبان نمایش‌های «از زیرزمین تا پشت بام» به کارگردانی افسانه ماهیان و «جاودانگی» به کارگردانی نیما دهقان و تا 16 مهر ماه نیز میزبان «زنانی که به بزها خیره شده‌اند» به کارگردانی ایوب آقاخانی و «ماتریوشکا» به کارگردانی پارسا پیروزفر خواهد بود.

«شکلاتی» برای حضور در جشنواره کودک به نیمه رسید

فیلمبرداری «شکلاتی» اولین فیلم بلند سینمایی سهیل موفق به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی به نیمه رسید و گروه هم اکنون در شمال کشور مشغول گرفتن سکانس هایی از فیلم هستند.

به گزارش روایط عمومی فیلم، «شکلاتی» که فیلمی در ژانر کودک و نوجوان است مدتی پیش در تهران کلید خورد و گروه تولید این فیلم هم اکنون در حوالی شهر آمل مشغول گرفتن سکانس هایی از این فیلم هستند.

اولین فیلم بلند سینمایی سهیل موفق قرار است در جشنواره فیلم کودک اصفهان به نمایش درآید. «شکلاتی» یک اثر متفاوت در این ژانر به شمار می رود که نگاه تازه‌ای به دنیای کودکان دارد.

تا کنون بیشتر بازیگران جلوی دوربین رفته‌اند و هفته آینده گروه برای ادامه فیلمبرداری به تهران باز می گردند. در خلاصه داستان «شکلاتی» آمده است:همه چیز از یک جعبه شکلات شروع شد. یعنی من بچه بودم ...بچه هم که باشیم بازم شکلات عاشقانه تزین مزه دنیاست اما...

در این فیلم شبنم مقدم، ناصرھاشمی، محمدرضا ھدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعوی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جوادجوینده، با ھنرمندی شھره لرستانی و داریوش اسدزاده، بازیگران کودک :محمدرضا شیرخانلو،آیلی احمدی، محمدحسین بلوکات، سامان میرحسینی، شھاب شیرمردی وھمراز اکبری به ایفای نقش می‌پردازند.

سهیل موفق کارگردان «شکلاتی» کار حرفه‌ای خود را از سال ١٣٧٢ با بازیگری در سریالهای تلویزیونی آغاز و از اوایل دهه ٨٠ بعنوان تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سریال‌هایی همچون «شهرک ترافیک»، «محله تهرونیا» و... با تلویزیون همکاری کرد. آخرین اثر او فیلم تلویزیونی "مسابقه ازدواج" در مقام کارگردان بوده که در جشنواره نوروزی سیما کاندید بهترین کارگردانی شد.سال قبل نیز پس از چندین سال دوری از سینما فیلم مستند پشت صحنه «مالاریا » پرویز شهبازی را ساخت. وی با فیلمهای سینمایی دیگری نظیر نفس عمیق پرویز شهبازی ، رقص در غبار اصغر فرهادی ، کافه ترانزیت کامبوزیا پرتوی نیز بعنوان دستیار کارگردان ، تدوین و تهیه همکاری داشته

عوامل تولید این فیلم عبارتنداز:کارگردان: سھیل موفق، مدیرفیلمبرداری: کوھیارکلاری، نویسندگان: کریم خودسیانی – حمزه صالحی، بازنویسی نھایی: سعیدجلالی – نسیم عربامیری، طراح صحنه و لباس: محسن غلامی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: محمدکیان ارثی، مدیرتولید: اصلان مرتضایی،دستیاراول کارگردان: رضا بختیاری نیک، برنامه ریز:مجتبی خادمزاده، ، منشی صحنه:غزل رشیدی، جلوه ھای ویژه کامپیوتری: امیر ولیخانی،مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، عکاس و فیلمبردارپشت صحنه:آیدین قشلاقی، مدیرتدارکات:مجتبی زندیه، مجری طرح : علی اشکان و تهیه کننده:ایرج محمدی.

«ادامه مطلب» در تالار مولوی

نمایش «ادامه مطلب» نوشته و کار مهدی شایان از بیست و هشتم شهریور به سالن اصلی تئاتر مولوی می‌آید.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، این نمایش که تا کنون اجراهای موفقی را در شهرهای دیگر کشور داشته، از ترکیب داستان جک و لوبیای سحرآمیز با سیندرلا که توسط شخصیت شهرزاد داستان هزار و یک شب روایت می شود بهره برده و در اجرای دارای فضایی فانتزی و خیالی است.

بازیگران این اثر نمایشی که سجاد افشاریان تهیه‌کننده آن است، زینب شعبانی، مهدی مخبری، سودابه جعفرزاد، الناز ابروش، برنا انصاری و فرید نظری هستند.

همچنین، حمید پورآذری و مهرداد هنرمند به عنوان مشاوران نمایش شایان را همراهی کرده‌اند.

سایر عوامل «ادامه مطلب» عبارتند از: مدیر پروژه: سعید زارعی، طراح صحنه و لباس: مهدی شایان و فرانک صبایی، دستیاران: مهرداد بخشی. فرانک صبایی. رضا خباز، گروه کارگردانی: مهرزاد میرپیروزی. فرید زمانی، مدیر صحنه: سعید فاضلی، منشی صحنه: مونا محبوب، مشاور رسانه: سام بهشتی، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، طراح پوستر و بروشور: فرید نظری و عکاس: شاهین آزما.

«ادامه مطلب»، پس از جشنواره تئاتر شهر و از یکشنبه بیست و هشتم شهریور ماه هر شب ساعت 18 با مدت زمان 100 دقیقه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه خواهد رفت.

نمایش «پرسه‌های موازی» به کارگردانی پیام لاریان نیز هر شب ساعت 20:30 و با مدت زمان 55 دقیقه در سالن اصلی این مجموعه اجرا خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین