کد خبر: ۳۹۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۶

رکورد ورزشکاران هم در هوای آلوده کاهش می یابد

آفتاب‌‌نیوز : دكتر محمد حسن پيراسته با بیان این مطلب افزود: «طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران» 7 محور داشته است كه اطلاعات ما نشان مي‌دهد محور معاينه فني 100 درصد، كنترل ترافيك 65، خودروهاي نو 65، حمل و نقل عمومي 60، سوخت 50، آموزش 12، و خودروهاي فرسوده 10 درصد پيشرفته داشته است.

دكتر منصور غياث‌الدين، عضو كميته علمي همايش آلودگي هوا و اثرات آن بر سلامت اعلام كرد: در زمان آلودگي هوا به دليل وجود تشعشعات خورشيد، تركيبات فتوشيميايي افزايش پيدا مي‌يابد كه موجب كاهش افت توان و قدرت بدني مي‌شود.

وي افزود: در اين شرايط ديده شده است كه بر اساس تحقيقات ركورد ورزشكاران كاهش مي‌يابد و يا خستگي بدني زودهنگام براي فرد ايجاد مي‌شود.

عضو كميته علمي همايش آلودگي هوا و اثرات آن بر سلامت ادامه داد: دانشمندان كانادايي دريافتند كه آلودگي هوا ژنهاي انساني و حيواني را به مخاطره مي‌اندازد و در صورت وجود آلودگي صنعتي در هوا، انسانها و حيوانات دچار آسيب‌ديدگي ژنتيكي مي‌شوند.

وي گفت: تحقيقات انجام شده روي گاز فلوئور كه در حوالي كارخانجات پتروشيمي، شيشه‌سازي، سراميك و آلومينيوم انتشار پيدا مي‌كند ديده شده است كه گياهان و حيوانات به نوعي بيماري خاص مبتلا هستند و در بعضي موارد حيوانات به رشد بي رويه استخوانها دچار شده‌اند.

عضو كميته علمي همايش آلودگي هوا و اثرات آن بر سلامت تصريح كرد: آلاينده‌هاي هوا از طريق برگ مي‌تواند جذب گياه و منجر به كاهش گل‌دهي و ميوه‌دهي و محصول گياهان و درختان ‌شود.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین