کد خبر: ۳۹۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۹

سيد حسن نصرالله: مذاکرات بی نتیجه است

آفتاب‌‌نیوز : وي افزود: بسياري از آنها موضع‌گيري خود را به درهم و دينار، ترس از ترور و يا نگراني از سلب مال و قدرت مي‌فروشند.

دبير كل حزب‌الله لبنان خاطرنشان كرد: تا زماني كه مذاكره كنندگان به دليل ترس از رويارويي با باد در جهت وزش باد حركت كنند، اين مذاكرات بي‌نتيجه مي‌ماند و در واقع شبيه به مذاكرات بين ناشنوايان است كه همه‌ي شركت كنندگان در آن صحبت مي‌كنند و كسي حرف ديگري را نمي‌شنود.

از سوي ديگر با توجه به فضاهاي پرتنش سياسي در لبنان در خصوص بحران كابينه انتظار مي‌رود جلسه‌ي دوم پارلمان براي بررسي بودجه‌ي سال 2005 و هم‌چنين پيشنهاد نبيه بري، رييس پارلمان در خصوص كابينه، فردا (پنجشنبه) برگزار شود.

بري در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد كه طي ديدارش با فواد سنيوره، نخست وزير لبنان بر اين موضوع تاكيد كرده كه طي يك جلسه موضع‌گيري رسمي و نهايي خود را در خصوص اظهارات برخي از گروه‌هاي كابينه مبني بر اينكه مقاومت شبه نظامي نيست، مطرح كند.

وي افزود: با اعلام اين مطلب به عنوان موضع‌گيري لبنان نسبت به مقاومت و چنانچه اين امر با اعتراض رو به‌رو نشود و مورد اجماع پارلمان و دولت قرار گيرد، مي‌توان مشكل موجود را حل كرد.

از سوي ديگر منابع نزديك به اكثريت پارلمان لبنان به روزنامه‌ي دارالخليج اعلام كردند كه كابينه در تلاش است عدم موافقت خود را با اين موضوع كه مقاومت شبه نظامي نيست، اعلام كند.

روزنامه‌ي الاهرام -چاپ مصر- نيز نوشت: غازي العريضي، وزير اطلاع رساني،‌ مروان حماده، وزير ارتباطات و نعمت طلعمه، وزير مهاجرت لبنان با هدف انجام مذاكرات با سعد حريري، رييس اكثريت پارلمان لبنان، اين كشور را به قصد پاريس ترك كردند. اين ديدار با هدف بررسي راه‌هاي خروج از بحران حاكم بر دولت لبنان صورت مي‌گيرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین