کد خبر: ۳۹۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

بهترین و بدترین خاطره کاپیتان بااخلاق تیم ملی

محمد کشاورز را پیش از این فوتسالی‌ها با عنوان بازیکن اخلاق می‌شناختند...
آفتاب‌‌نیوز :
مردی که با حضور در ۴ جام‌جهانی‌ رکورد منحصر به فردی را در بین تمام بازیکنان رشته‌های گروهی ایران به خود اختصاص داده و بعید است تا سال‌ها کسی به رکورد او برسد اما برای همه مردم ایران کشاورز با صحبت‌های جالبش پیش از پنالتی‌های بازی با برزیل بیشتر شناخته شد. بعد از آن چیپ قشنگی که وارد دروازه تیاگو کرد و بازی را به تساوی کشاند، کشاورز همه تجربه ۱۳ سال حضورش در تیم ملی و نزدیک به ۳۰۰ بازی ملی را در قالب صحبت‌هایی یک دقیقه‌ای به بازیکنان منتقل کرد تا حاصلش رقم خوردن تاریخی‌ترین اتفاق فوتسال ایران باشد؛ یعنی شکست برزیل.

مصدوم شدن او در بازی با روسیه و از دست رفتن فرصت فینالیست شدن ایران، اتفاق تلخی برای کاپیتان بود به خصوص که حضور در بازی رده‌بندی را هم از دست داد. با این حال کاپیتان بااخلاق فوتسال ما از مدت‌ها پیش تصمیمش را برای خداحافظی گرفته بود. گرچه او به خبرورزشی گفت که دوست داشت با بالای سر بردن کاپ قهرمانی جام‌جهانی،‌ خداحافظی‌‌اش را باشکوه‌تر می‌کرد با این حال از اینکه با تیم ملی فوتسال در اوج خود خداحافظی می‌کند، خوشحال است.

بیانیه کشاورز
صبح روز بازی با پرتغال او فوتسالی‌ها و البته مردم ایران را با یک بیانیه تا حدودی شوکه کرد. بیانیه‌ای که به گفته خودش برای ایجاد شوک بین بازیکنان بوده است. او در این بیانیه آورده است: «سلام. امروز در روز تاریخی فوتسال کشور و حضور در بازی رده‌بندی جام‌جهانی‌ کلمبیا (ایران- پرتغال) یک تصمیم بزرگ گرفته‌ام. تصمیمی که قبل از جام‌جهانی‌ به آن فکر کرده بودم و الان برای اجرای آن مصمم هستم. امروز آخرین حضورم است که در خدمت تیم ملی هستم و خداحافظی رسمی خود را از بازی‌های ملی اعلام می‌کنم. بیش از ١٣ سال با افتخار و عشق در خدمت تیم ملی بوده‌ام و برای سربلندی کشور و مردم خوب و عزیزم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌ام. امروز که از تیم ملی خداحافظی می‌کنم، خوشحالم که به لطف خدا و دعای شما مردم عزیز آرزوی دیرینه‌ام که شکست برزیل، پرافتخار‌ترین تیم دنیا و حضور در جمع چهار تیم برتر دنیا و ان‌شاءالله ایستادن بر سکوی جهانی بوده، تحقق یافته و از این بابت خدا را شکر می‌کنم. به نظرم حالا وقت آن رسیده که فرصت را به جوان‌ترها داد تا برای آینده فوتسال کشور بیش از پیش خوشبین باشیم. امروز را همچون روز اول حضور در تیم ملی هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم. تمام انگیزه من در تیم ملی کسب افتخار برای کشورم و شاد کردن مردم بوده و در زمان‌ها و بازی‌هایی که موفق به این امر شده‌ام، از خدا ممنونم و آن را وظیفه خود دانسته و در زمان‌هایی که علی‌رغم تمام تلاشم ناموفق بوده‌ام، عذر‌خواهی می‌کنم. در این سال‌ها افراد زیادی به من کمک کرده‌اند که تعدادشان بسیار زیاد است که از تک‌تک‌شان تشکر می‌کنم و خود را مدیون آن‌ها می‌دانم. در پایان تشکر اصلی را از شما مردم بزرگ می‌کنم که همیشه حامی من و تیم ملی فوتسال بوده‌‌اید که مطمئنم نمی‌توانم محبت شما را جبران کنم. برای تیم ملی کشورم در بازی پیش‌رو (‌رده‌بندی جام جهانی) و بازی‌های آینده آرزوی موفقیت دارم. محمد کشاورز. دهم مهر ١٣٩۵ کلمبیا.»

می‌خواستم شوک وارد کنم
کشاورز می‌گوید که پیش از جام‌جهانی‌ این تصمیم را گرفته بوده و در خلال بازی‌ها آن را با کادر فنی هم در میان گذاشته است: می‌خواستم با این تصمیم به جوان‌ترها فرصت دهم. این دلیل خداحافظی من است چون فکر می‌کنم که تیم‌ ‌ملی فوتسال دو سال تا جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ و چهار سال تا جام‌جهانی‌ بعدی فرصت دارد و شرایط برای جوانان باید مهیا شود تا تیم را جوان کرد. دوست داشتم در شرایط خوبی از تیم‌ ‌ملی جدا شوم و هم خودم و هم تیم‌ ‌ملی در روزهای اوج باشند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و فکر می‌کنم که در دوران طلایی‌ فوتسال کشورم خداحافظی می‌کنم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.
کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران در مورد اینکه چرا در روز بازی رده‌بندی این تصمیم را رسانه‌ای کرده‌ است، گفت‌: تا حدودی به دنبال این تصمیم بودم تا با این کار شوکی به بازیکنان بدهم. البته بازیکنان انگیزه زیادی دارند تا تلاش کنند و مقام سومی را به ‌دست بیاورند اما می‌خواستم این اعلام خداحافظی کمکی کند و شوک کوچکی به تیم وارد کند.

بهترین و بدترین خاطره
کشاورز درباره شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره دوران ۱۳ سال حضورش در تیم‌ ‌ملی فوتسال اظهار کرد: خاطرات خوب و زیادی در تیم‌ ‌ملی دارم ولی اگر بخواهم شیرین‌ترین خاطره‌ام را بگویم، گلی بود که در فینال جام ملت‌های ۲۰۱۶ آسیا به ازبکستان زدم و ما به قهرمانی رسیدیم. همچنین گلی که در مسابقات فعلی به برزیل زدم و حضور در جمع چهار تیم برتر دنیا بسیار برایم شیرین بود ولی تلخ‌ترین اتفاق زندگی‌ام شکست مقابل تایلند در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۲ آسیا بود که یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را تجربه کردم.

تشکر فدراسیون فوتبال
پس از اعلام خداحافظی محمد کشاورز از تیم ملی فوتسال، فدراسیون فوتبال در پیامی از ۱۳ سال تلاش و خدمت وی به تیم ملی فوتسال، تشکر و قدردانی کرد و دوران حضور او در تیم ملی را از جمله روزهای پرشکوه فوتسال ایران دانست.

دستاوردهای کشاورز با تیم ملی
کشاورز از حدود سال ۲۰۰۳ و در حالی که فقط ۲۱ سال داشت، توسط محمدحسن انصاری‌فرد وارد اردو‌های تیم ملی شد و در این مدت به همراه تیم ملی موفق به کسب ۱۰ عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف شد. کشاورز در ۵ دوره فوتسال قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی شده که عنوان آخر را به عنوان کاپیتان به ‌دست ‌آورده است. بازیکن ری‌شهری فوتسال ما دو قهرمانی مسابقات داخل سالن آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ و دو قهرمانی غرب آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ را هم به همراه تیم ملی به ‌دست ‌آورده است. وی در سال ۲۰۰۹ نیز قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها را کسب نموده است. کشاورز در چهار دوره جام‌جهانی‌ نیز در لیست تیم ملی بوده است که به جز سال ۲۰۰۴ که موفق به بازی در هیچ مسابقه‌ای نشده، در سه دوره دیگر ۱۶ بازی انجام داده که ۸ بازی با برد، ۴ بازی با تساوی و ۴ بازی با باخت وی همراه بوده است. کشاورز یک گل هم در جام‌جهانی‌ به ‌ثمر رسانده است. وی در سال ۲۰۱۱ نیز به عنوان بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شده است. کشاورز از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و پس از وحید شمسایی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو داشته و به جز دوره مربیگری خسوس و مسابقات قهرمانی ۲۰۱۴ آسیا همواره جزو اردونشینان ملی فوتسال بوده است. او در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ نیز به همراه تیم ملی به عنوان نایب‌قهرمانی جایزه بزرگ برزیل رسیده است.

امضای پیراهن کشاورز 
به گزارش خبرورزشی، محمد کشاورز کاپیتان دوست‌داشتنی تیم ملی صبح دیروز با انتشار بیانیه‌ای از تیم ملی خداحافظی کرد. بازیکنان تیم ملی با امضای پیراهن او، یک یادگاری را برای کشاورز بر جای گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین