کد خبر: ۴۰۰۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

آمریکا رسما هکرهای روس را به حملات سایبری سیاسی متهم کرد/ کرملین اتهامات آمریکا را تکذیب کرد

دولت آمریکا برای اولین بار رسما روسیه را به اجرای کمپین حملات سایبری علیه سازمان حزب دموکرات در آستانه انتخابات هشتم نوامبر متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا جمعه با صدور بیانیه‌ای درباره هک کردن گروه‌های سیاسی گفت: معتقدیم که مقام‌های فوق ارشد روسیه به انجام این فعالیت‌ها چراغ سبز نشان داده‌اند. این سارقان و افشاگری‌ها هدفشان این است که در روند انتخاباتی آمریکا مداخله کنند.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا چند هفته پیش مدعی شدند که دولت روسیه در حال "اجرا و یا برنامه‌ریزی" برای انجام حملات سایبری علیه کمیته ملی دموکرات‌ها و کمیته کمپین کنگره‌ای دموکرات‌هاست و احتمالا هدف از آن ایجاد "اخلال و یا بی‌اعتبار کردن" این انتخابات است.

تصمیم دولت اوباما برای مقصر دانستن روس‌ها در حملات هکری تازه‌ترین تنش در روابط میان واشنگتن و مسکو محسوب می‌شود که به قدر کافی به دلیل تلاش‌های روسیه در سوریه و اوکراین وخیم شده است.

در این راستا یک مسئول آمریکایی روز جمعه تاکید کرد، آمریکا مصمم به حمایت از منافع خود در فضای سایبری است و زمان و مکان پاسخ به روسیه را تعیین خواهد کرد.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد:‌ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا صراحتا اعلام کرده که تدابیر لازم برای حمایت از منافع‌مان به ویژه در فضای مجازی را اتخاذ خواهد کرد و این مساله به طور سری انجام خواهد شد.

وی افزود: ضروری نمی‌دانیم مردم بدانند که ما چه گام‌هایی برداشته یا خواهیم برداشت.

علاوه بر این، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اقدامات روسیه و سوریه در این جنگ داخلی باید مورد ارزیابی به عنوان جنایت جنگی قرار بگیرد.

کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا ماه ژوئن اعلام کرد که به سیستم‌های آن نفوذ شده است و روسیه را مقصر آن دانست. پس از آن هم ایمیل‌هایی از طرف گروه‌ افشاگر ویکی‌لیکس منتشر شد که از ارجحیت هیلاری کلینتون نسبت به رقیب دموکراتش برنی سندرز نزد رئیس این کمیته خبر می‌داد. نهایتا این رسوایی موجب استعفای رئیس کمیته دموکرات‌ها شد.

این در حالی است که خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این ادعای واشنگتن روز جمعه اعلام کرد، اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه روسیه مسئول حملات سایبری به موسسه‌های حزب دموکرات است بی‌اساس است.

پسکوف افزود: آمریکا یک بار دیگر حرف "بی‌سر و ته" زده است. سایت ما هم هر روز ده‌ها با مورد حملات سایبری هکرها قرار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین