کد خبر: ۴۰۰۶۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

با نسل‌بعدی تانک‌های پیشرفته امریکا آشنا شوید+تصاویر

خودرو جنگی بردلی به انگلیسی خانواده‌ای از خودروهای زره‌پوش جنگی آمریکایی است که در دو مدل اصلی ام۲ بردلی (خودرو جنگی پیاده‌نظام) و ام۳ برادلی (خودرو جنگی سواره‌نظام) تولید شده‌است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- طراحی «بردلی» برای اولین بار در دهه ۵۰ میلادی انجام شده و امروز با تجهیز فناوری های پیشرفته این تانک نوسازی شده و ارتقا یافته است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در طراحی جدید تانک‌های بردلی سنسورهای حساس به هدف تعبیه شده‌اند. نسل تازه این تانک در نمایشگاه سالانه ارتش امریکا در واشنگتن رونمایی شده است. در این نسل در فضا و حفاظت از تانک پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است. سیستم‌های الکترونیک شناسایی برای آگاهی از موقعیت و ارتباط با سایر نیروها از جمله ویژگی‌های مدل جدید این نوع تانک هستند. 

خودرو جنگی بردلی به انگلیسی خانواده‌ای از خودروهای زره‌پوش جنگی آمریکایی است که در دو مدل اصلی ام۲ بردلی (خودرو جنگی پیاده‌نظام) و ام۳ برادلی (خودرو جنگی سواره‌نظام) تولید شده‌است. برادلی در سال ۱۹۸۱ به ارتش امریکا پیوست و تاکنون ۶۷۲۰ دستگاه از آن برای نیروهای مسلح آمریکا و عربستان تولید شده‌است. نام این خودرو به افتخار عمر نلسون بردلی از فرماندهان آمریکا در جنگ جهانی دوم انتخاب شد که همزمان با ورود بردلی به ارتش آمریکا در سال ۱۹۸۱ درگذشته بود.

بردلی پاسخ آمریکایی‌ها به بی‌ام‌پی شوروی‌ها بود که در سال ۱۹۶۶ به ارتش سرخ پیوسته بود. هر دو آن‌ها به این منظور طراحی شده بودند که بتوانند پیاده‌نظام را تحت حفاظت زرهی به میدان نبرد منتقل کرده و آتش پوششی را برای آن‌ها فراهم کرده و با سربازان و خودروهای زرهی دشمن درگیر شوند. 

ام۲ بردلی در ارتش آمریکا جایگزینی برای نفربرهای ام۱۱۳ در ماموریت‌های خط مقدم بود (هرچند استفاده از ام۱۱۳ در نقش‌های حمایتی تا به امروز هم ادامه دارد). برادلی نسبت به‌ام۱۱۳ از زره بسیار مناسب‌تر و قدرت آتش بسیار بالاتری برخوردار بود و قدرت تحرک بالاتری هم داشت تا بتواند تانک‌های ام۱ آبرامز را، که همزمان با بردلی به ارتش آمریکا پیوسته بودند، همراهی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
17
2
بزک نکنید دشمن را بزرگ نکنید
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
4
14
بزرگ هست نیازی نیست تو بزکش کنی
تانک میسازه سلاح میسازه اقتصادش توی دنیا رتبه یک رو داره
مومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
1
1
جالب اينجاس كه چراغشم از نوع پيشرفته و به روز ال اي دي مي باشد .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین