کد خبر: ۴۰۰۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
وال استریت ژورنال:

افزایش همکاری‌های ایران و روسیه در سوریه

وال استریت ژورنال در مطلبی به افزایش همکاری‌های ایران و روسیه در قبال بحران سوریه و افزایش توان موشکی مسکو در شرق مدیترانه پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: مقام‌های روسیه از افزایش همکاری با ایران و تقویت حضور نظامی خود در شرق دریای مدیترانه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه اعلام کرد کشتی جدید نظامی کوچک مجهز به موشک‌های کروز در روزهای آینده به ناوگان دریایی این کشور در مجاور سواحل سوریه خواهد پیوست. تنها ناو هواپیمابر روسیه نیز قرار است قبل از خاتمه سال جاری به ارتش روسیه مستقر در سوریه بپیوندد.

این کشور همچنین تماس با ایران در خصوص بحران سوریه را افزایش داده به طوری‌ که به دنبال ملاقات «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه با همتای ایرانی خود، وی اعلام کرد کشورش به تجدید فوری تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی با هدف گفتگوهای فراگیر سوریه مبادرت کرده است.

به نوشته این روزنامه، ایران و روسیه از زمان آغاز درگیری به حمایت از «بشار اسد» رییس جمهور سوریه پرداخته ‌اند. آمریکا و روسیه نیز در تلاش جهت میانجیگری در زمینه برقراری آتش بس موقتی هستند که اخیرا شکسته شد که البته با ادعای واشینگتن مبنی بر نقش عمده تهاجمی مسکو در شهر حلب که بحث در ارسال سلاح‌های قدرتمندتر به شورشیان علیه دولت اسد را برانگیخت، مواجه شد.

ارتش روسیه پنجشنبه گذشته با بیان این‌که سامانه دفاع هوایی این کشور می‌تواند به هر تهاجمی پاسخ دهد گفت: بهتر است آمریکا درباره هرگونه عملیات نظامی به مواضع ارتش سوریه بازنگری نماید.

مجلس نمایندگان روسیه نیز در پی تثبیت بیشتر حضور نظامی ارتش این کشور در سوریه است به طوری ‌که کمیته امور بین المللی مجلس عوام روسیه پنجشنبه  توصیه نمود تا مجلس حضور نامحدود واحدهای نیروی هوایی این کشور را در سوریه تصویب نماید.

«استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد اگر خشونت بی‌ وقفه در سوریه ادامه داشته باشد، شرق حلب در دو ماه و نیم نابود می‌شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین