کد خبر: ۴۰۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

نائب رئیس کمیسیون امنیت کشور: 20 زندانی که در قبال جیسون رضاییان قرار بود آزاد شوند هنوز آزاد نشده‌اند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: 20 زندانی که در قبال جیسون رضاییان قرار بود آزاد بشوند هنوز آزاد نشده اند، وعده های آمریکا هنوز عملیاتی نشده و با بهانه‌های واهی هر روز به تاخیر می‌افتد.
آفتاب‌‌نیوز :
ابوالفضل حسن بیکی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات جیسون رضائیان و هما هودفر بعد از خروج از ایران و شکایت از ایران اظهار داشت: برای بررسی این موضوع باید چند نکته را مد نظر قرار داد و اولین نکته این است که جنگ هایی که امروز در منطقه رخ داده و یک طرف آنها امریکا است، یکی پس از دیگری در منطقه شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه عراق، یمن، افغانستان، سوریه و ... مصادیقی از شکست آمریکا هستند بیان داشت: اقداماتی که آمریکا در منطقه انجام داد هیچ کدام به نتیجه نرسیده و هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ نظامی آمریکا در منطقه شکست خورده است؛ امروز دولت امریکا در برابر مردم و مالیات دهندگان هیچ حرف و سخنی ندارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امریکا از لحا روانی در منطقه شکست خورده است عنوان کرد: تلاش امریکا این است که از هر موضوعی به عنوان یک ترفند استفاده کنند تا از این طریق نظر جامعه جهانی را تغییر بدهند.

نماینده مردم دامغان در مجلس افزود: روزی عربستان را با فشار و وعده مجبور به اجرای مانور در خلیج فارس می کنند که در نهایت با دستور پاسداران عربستان ساکت شد و دیگر به تخلفات خود در خلیج فارس ادامه نداد.

حسن بیکی ضمن یاداوری این نکته که امروز شرایط رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه بسیار وخیم است خاطرنشان کرد: جنگ های سنگینی که انجام شده این رژیم را به لحاظ سیاسی اجتماعی امنیتی و اقتصادی با فشار های زیادی مواجه کرده و مردم ان ناراضی هستند.

وی همچنین گفت: در همین رابطه آمریکایی هامی خواهند خواسته عمومی مردم خود و مردم دنیا را تغییر دهند که به همین دلیل سعی میکنند از هر موضوعی استفاده ابزاری خود را ببرند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه در چارچوب برجام و انقلاب اسلامی، کشور در رابطه با جیسون رضائیان و هما هودفر که جاسوسی آنها ثابت شده بود احکامی را صادر کرد یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق انسانی قبول کرد که این زندانیان آزاد شده و در مقابل تعدادی هم از زندانیان ایرانی گرفتار در امریکا آزاد شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس افزود: هرچند که این شهروندان بدون دلیل بازداشت و محاکمه شده بودند و هیچ ارتباطی با نیروهای امنیتی یا نظامی در کشور نداشتند.

حسن بیکی ضمن یاداوری این نکته که زندان های امریکا سخت و همراه با شکنجه های زیادی است گفت: رافت اسلامی باعث شد که با امریکا برای مبادله زندانیان وارد مذاکره شویم.

وی با تاکید بر اینکه هر دو زندانی در ایران جاسوس بودند تصریح کرد: این دو زندانی در کمال ارامش و سلامتی ازاد شدند و این لطف ایران بود که با انها بر اساس رافت اسلامی رفتار شد اما انها هم مانند گذشته به محض خروج از ایران اقدام به سمپاشی علیه نظام کردند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: این افراد بعد لز خروج زبانشان تغییر کرد که به خاطر این است که وجدان و انسانیت را نمی شناسند و از تقوا بویی نبرده اند که بعد از اینکه ازاد شدند سرویس های امنیتی موساد و سیا به سراغ انها رفته و به انها فشار اورده و این افراد به عنوان یک سرباز اطاعت امر و شکایت کردند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با تاکید بر این نکته که شکایت این افراد هیچ بار حقوقی ندارد تصریح کرد: عمل و رفتار این دو نفر کاملا سیاسی است و اقدام انها وجهه حقوقی ندارد و تنها می خواهند به لحاظ روانی افکار جامعه آمریکا و غرب را تغییر دهند.

حسن بیکی در ادامه گفت: طبیعتاً این دو نفر جاسوس بودند و به منافع و امنیت ملی کشور لطمه زده اند که تحقیقاً آنها باید جریمه بشوند؛ این شکایات در ادامه حتی در مجامع بین الملل هم طرح شود راه به جایی نمی برد؛ چرا که حکم جاسوس در دنیا یکی از احکام سخت است چرا که امنیت ملی را نشانه می گیرند.

وی ضمن بیان این مسئله که ایران تنها در دادگاه های بین المللی 80 پرونده شکایت از آمریکا دارد که دادگاه های بین الملل باید به آنها رسیدگی کنند گفت: اموال ایران، سلاح های ایران در این کشور و بقیه حقوق ایران مواردی هستند که اگر دادگاه های بین الملل به آنها رسیدگی کنند قطعا آمریکا محکوم می شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه ادعای این افراد نسبت به ایران بی مورد و بدون سند است تأکید کرد: هیچ سندی علیه ایران وجود ندارد در این مسائل و اگر آمریکا از طریق این افراد بهانه گیری های خود را شروع کند ما هم می توانیم از طریق 80 پرونده شکایت ایران علیه آمریکا بهانه های متعددی را به دست بگیریم.

نماینده مردم دامغان در مجلس در ادامه بیان داشت: تلاش آمریکا سه جانبه است از طرفی می خواهند امنیت روانی صهیونیست ها را تأمین کرده و از طرف دیگر شکست عربستان سعودی در منطقه را در اذهان عمومی تغییر داده و در نهایت اعلام کنند که آمریکا خیلی انسان دوست بوده و حقوق شهروندان خود را پیگیری می کند.

حسن بیکی ضمن یادآوری این نکته که زندان های آمریکا از بدترین نوع زندان هاست و کسانی که در این زندان ها هستند متحمل بدترین شکجه ها می شوند بیان داشت: جیسون رضاییان و هما هودفر به جز آرامش در زندان های ایران فضای دیگری نداشتند و همه جای دنیا اعتراف دارند که زندان های ایران یک مکتب خانه است نه زندان.

وی همچنین گفت: ایران نمی تواند اسامی زندانی های ایرانی در آمریکا را نمی تواند منتشر کند چرا که دست آمریکا برای اعمال فشار بر آنها باز تر می شود، اما حقیقت این است که اگرچه هر ایرانی در هر جای ایران می خواهد می تواند زندگی کند اما اهمیت این است که این افراد از زندان آزاد شوند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان داشت: وقتی جیسون رضاییان از زندان های ایران آزاد شد، قاعدتا و بر اساس توافقی که صورت گرفت باید زندانیان ایرانی در آمریکا هم آزاد می شدند اما مسئله این بود که بدعهدی آمریکا در اینجا هم ثابت شد و زندانیان ایرانی در آمریکا آژاد نشدند.

حسن بیکی در پایان خاطر نشان کرد: 20 زندانی که در قبال جیسون رضاییان قرار بود آزاد بشوند هنوز آزاد نشده اند، وعده های آمریکا هنوز عملیاتی نشده و با بهانه های واهی هر روز به تاخیر افتد؛ انتظار ما از مسئولین متولی در وزارت خارجه این است که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و از ابزار های لازم برای احقاق حقوق به حق ایران استفاده کنند.
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین