کد خبر: ۴۰۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۰:۳۶

مرکل برنامه هسته ای ایران را به رژیم نازی تشبیه کرد!

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز، وی که در کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ سخن می گفت؛ افزود: بسیاری از کشورها از روی کار آمدن هیتلر بسیار خشنود شدند. وی به سیاستمداران جهان گفت: بانگاهی به تاریخ آلمان در دهه 1930 می توان فهمید که زمانیکه ملی گرایان سوسیالیست به قدرت رسیدند؛ همگی افرادی که خارج از آلمان زندگی می کردند این صحبت ها را فقط در حد الفاظ سطحی می دانستند و هرگز هیجان زده نشدند و ما نباید اجازه دهیم این اتفاق یکبار دیگر روی دهد. 

وی گفت: به نظر من زمان برای رفتار به گونه های متفاوت وجود دارد و آلمان ملزم است در این بحران و در مراحل ابتدای کار، اقدام ویژه ای انجام دهد. آلمان موظف است که از توسعه برنامه های هسته ای تهران جلوگیری کند. 

مرکل افزود: رییس جمهوری ایران که حق اسراییل برای حیات را زیر سئوال برده است نمی تواند انتظار داشته باشد که آلمان کمترین درجه از مدارا را به خرج دهد. ما این سیاست را از تاریخ خود آموخته ایم. 

صدر اعظم آلمان گفت: تجربه ی نازی ها لزوم اقدام سریع در برابر افراط گرایی را نشان داده است ولی باید با مساله ایران به صورت دیپلماتیک برخورد شود و نه از طریق ابزارهای نظامی. 

وی خاطر نشان کرد که ایران اکنون از خطوط قرمز خارج شده است و این کشور همانند اسراییل برای اروپاییان خطر جدی محسوب می شود ولی در هر صورت باید اقدام ما بصورت قدم به قدم اجرا شود. 

رامسفلد وزیر دفاع آمریکا که پس از مرکل در این کنفرانس سخنرانی کرد، نیز خواهان ارایه یک راه حل دیپلماتیک برای حل بحران هسته ای ایران شد. 

رویترز در ادامه می نویسد: در زمان سخنرانی مرکل در جمع سران ناتو شورای حکام آژانس بین المللی به ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت رای داد.

در این گزارش آمده است که بلافاصله پس از اعلام خبر نهایی شورای حکام سران ارشد تهران اعلام کردند که ایران فعالیت های خود را ادامه می دهد و کار تحقیقات مبنی بر غنی سازی اورانیوم را ادامه خواهد داد. اقدامی که به گفته رویترز در آینده تهران را قادر می سازد تا بمب اتم بسازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین