کد خبر: ۴۰۲۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

موج شورش و کشتار در زندان های متراکم برزیل

هشت زندانی روز دوشنبه در شورش تازه در بازداشتگاهی در برزیل یک روز پس از آن کشته و سوزانده شدند که در درگیری ها داخلی میان جناح های رقیب در زندان دیگر این کشور، 25 تن جان باختند.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی پلیس محلی پس از شورش روز دوشنبه در زندانی در ایالت روندونیا در شمال غربی برزیل گفت که گمان می رود که هشت تن موج شورش و کشتار در زندان های متراکم برزیلکشته شده باشند. هر چند که با توجه به سوزانده شدن اجساد، مسئولان پزشکی باید شمار تلفات را تائید کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریودوژانیرو، این آخرین مورد از اوج گیری خشونت های وحشیانه در نظام زندان های برزیل به شمار می رود که دچار کمبود بودجه و تراکم جمعیت زندانیان است.

به گفته پلیس، احتمال دارد که این شورش با خشونت های روز یکشنبه زندانیان در ایالت رورایما در شمال برزیل که در آن 25 زندانی کشته و بانوان ملاقات کننده به گروگان گرفته شدند، ارتباط داشته باشد.

در نخستین شورش که روز یکشنبه در شهر بوآ ویستا در ایالت رورایما، سر هفت تن از قربانیان بریده شد و شش نفر با سوزانده شدن به قتل رسانده شدند.

گروه های حقوق بشری از دیرباز از شرایط تاسف آور بازداشتگاه های برزیل شکایت می کرده اند که در آن ها بارها درگیری و شورش رخ داده است.

بر اساس آمار وزات دادگستری برزیل، 622 هزار زندانی تا پایان 2014 در بازداشتگاه های این کشور نگهداری می شده اند که بیشتر آنان از سیاهپوست و مذکر بوده اند.

بر اساس این گزارش وزارت دادگستری برزیل، این کشور بزرگ آمریکای جنوبی با جمعیت بیش از 200 میلیون نفر، پس از ایالات متحده، چین و روسیه، دارای بیشترین شمار زندانیان در جهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین