کد خبر: ۴۰۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۵

رایس کارما تمام نشده است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعلام خبر فوق اظهار امیدواری کرد که ایران این پیغام واضح و صریح را که از سوی کمیته بازرسی سازمان انرژی اتمی فرستاده شده است جدی بگیرند. 

رایس در بیانیه ای خاطرنشان کرد که امیدوارم رژیم ایران با در نظر گرفتن این پیغام روند خود را تغییر دهد و تهران باید این موضوع را بداند که جهان بیش از این نمی تواند فعالیت های ایران را در خصوص توسعه فناوری هسته ای اش بپذیرد. 

وزیر امورخارجه آمریکا افزود: اکثریت کشورهای عضو با توقف برنامه های هسته ای ایران مواقفت کردند و این امر بیانگر این است که تمام جوامع بین الملل نگران ادامه فعالیت های تهران هستند. 

رایس در ادامه خاطر نشان کرد که توجه کنید که پرونده ایران اکنون به شورای امنیت فرستاده شده است و ما سعی خواهیم کرد که روند مذاکرات را با متحدان اروپایی و سران کشورهای روسیه، چین و بسیاری از کشورهای دیگر در روزهای آینده و هفته های آتی ادامه دهیم و می توان گفت که دیپلماسی اکنون شکل جدیدی را به خود گرفته است. 

وی تاکید کرد: قطعنامه آژانس حاوی پیغام جدی بود و سران تهران باید نسبت به آن واکنش نشان دهند. مقامات تهران اکنون باید فعالیت های خود را قطع کنند و با همکاری کامل با آژانس بین المللی روند منفی فعلی را تغییر دهند. 

از سوی دیگر نیکلاس برنز، مشاور امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: رای روز گذشته روند رسیدگی به این پرونده را تغییر داد و حاوی پیغام جدی مبنی بر تحریم ایران و توقف کامل فعالیت های هسته ای این کشور بود. 

وی ادامه داد: نکته قابل بحث در این رای این است که تصمیم روز گذشته صدای واحدی از تمام جوامع جهانی بوده این پیغام از سوی سران اتحادیه اروپا، روسیه، چین، هند، برزیل گرفته تا سران کشورهای عرب مانند مصر و یمن به تهران داده شد و فقط سوریه، کوبا، ونزوئلا با این قطعنامه مخالفت کردند. 

تام لانتوس، یکی از قانونگذاران حزب دموکراتیک نیز گفت: سازمان انرژی اتمی گام محکمی را در خصوص کنترل برنامه های هسته ای ایران برداشت. 

وی ادامه داد: سران تهران امروز اعلام کردند که تمامی فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد. ولی این نکته را نیز باید در نظر بگیرند که جهان متمدن بیش از این تحمل نخواهد کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین