کد خبر: ۴۰۲۸۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

مراجعه مردم به دفترخانه‌ها برای نقل و انتقال سند خودرو الزامی نیست

عضو کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد که بر اساس قانون سندی که پلیس برای نقل و انتقال خودرو صادر می‌کند، سند مالکیت است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علی پورمختار درباره اختلافات پیش آمده میان پلیس و کانون سردفترداران در مورد نقل و انتقال خودروها اظهارکرد: براساس مقررات موجود، مراجعه شهروندان برای نقل و انتقال سند خودرو به دفترخانه‌ها الزامی نیست .

وی با بیان اینکه سندی که پلیس صادر می کند سند مالکیت است، گفت: همین سند برای نقل و انتقال خودرو کفایت می کند و قانون تصریح دارد که مراجعه مردم به دفترخانه ها الزامی نیست.

بر اساس اعلام پورتال پلیس، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سندی که پلیس برای خودروها صادر می کند سند مالکیت محسوب می شود و همان سند در نقل و انتقال خودروها کفایت می کند.

به گزارش ایسنا، پورمختار در پایان گفت: قانون تصریح دارد که مراجعه مردم به دفترخانه‌ها هنگام نقل و انتقال خودرو الزامی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
حسن احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
سند خودرو دست شهرداری ها یا نمایندگی های خودرو هم باشه منطقیه
محسن نامور صدیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
این موضوع از طریق پلیس راهور که مرجع نقل و انتقال خودروهاست بارها وبارها اعلام شده و از آنجائیکه نقل و انتقال خودرو بصورت سنتی دردفترخانه ها ثبت میشود اما دفترخانه ها به دلیل از دست دادن یک منبع درآمد مالی کلان حاضر و آماده و بی دردسر(که هزینه های بسیار زیاد و غیر ضرور را به مردم تحمیل میکند و عملاً نقل و انتقال در دفترخانه هیچ کارکردی هم ندارد) متاسفانه حاضر نیستند این حقیقت را بپذیرند و به قانون تمکین کنند بنابراین عامه مردم را از اینکه "اگر سند خودرو در دفترخانه تنظیم نشود هرگز مالک خودر نیستند!"میترسانند و آنها را وادار میکنند که نقل و انتقال در دفترخانه انجام شود. درحالی که اصلی ترین سند همان برگ سبز خودرو است که پلیس آن را صادر می نماید ومالک توسط آن به رسمیت شناخته میشود و در محاکم قضائی نیز یک سند معتبر (ونه عادی و معمولی) محسوب میگردد.
بهرحال تا این ترس (که اگر در دفترخانه ثبت نقل و انتقال خودرو را انجام ندهند مالک خودرو نیستند) در نزد مردم است و تا زمانیکه یک مرجع معتبر مانند واحدهای مرتبط مجلس یا قوه قضائیه بصورت رسمی با اعلان عمومی این موضوع را اعلام نکنند اوضاع به همین صورت است و پولهای کلان زیادی از جیب مردم به جیب دفترداران سرازیر خواهد شد و مردم هم سرگردان در بین تصمیمات مسئولان در این زمینه باقی خواهند ماند.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
90 درصد پول سند خودرو به جیب دولت و قوه قضاییه میرود. اگر دفترخانه ها سند خودرو را ثبت نکنند و پلیس کافی باشد ، دولت مالیات خودش را از طریق پلیس دریافت میکند پس فکر نکنید سندی که بابتش 500 هزار تومن میدهید به 50 تومن میرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
واقعا نمایشگاه داران از این ماجرا خسته شدند ، چرا باید برای یک ماشین 200 میلیونی ، 2 میلیون و 975 تومن داد؟ مالیات و حق الثبت و هزینه های دیگه چیه؟
در حالی که پلیس محترم فقط 100 تومن میگیره از پلیس میخواهم این رو ادامه بده تا به نتیجه برسه و تمام نمایشگاه داران رو از این ضررها نجات بده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین