کد خبر: ۴۰۳۲۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
نخستین اظهار نظر رئیس‌جمهور درباره تغییرات اخیر کابینه

انتقاد رئیس‌جمهور از رسانه‌های‌بداخلاق/دست از دروغ‌، اتهام و ایجاد‌تفرقه بردارید+تصاویر

رئیس جمهور با تاکید بر این که باید دعواهای کودکانه در این کشور خاتمه پیدا کند گفت: رسانه ها باید از دروغ‌، اتهام، ایجاد اختلاف و تفرقه و جناح بندی‌های غیر ضروری دست بردارند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهور با تاکید بر این که باید دعواهای کودکانه در این کشور خاتمه پیدا کند گفت: رسانه ها باید از دروغ ، اتهام، ایجاد اختلاف و تفرقه و جناح بندی‌های غیر ضروری دست بردارند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش ملی روز روستا و عشایر که صبح امروز شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: برخی رسانه‌های بی اخلاق به دولت فشار می‌آورند که چرا وزراء را عوض نمی‌کنند.و زمانیکه  دولت بنا به صلاحدید تصمیم به تغییری می‌گیرد، می‌گویند چرا وزرا را عوض می‌کنند و باید بگویم طبیعی است که در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیر و گاهی نیاز به تغییر مدیر است ؛ چرا که هدف کشور توسعه و تعالی است و هدف دولت خدمت به جامعه و مردم است.

انتقاد رئیس‌جمهور از رسانه‌های‌بداخلاق/دست از دروغ‌، اتهام و ایجاد‌تفرقه بردارید+تصاویر

روحانی که در همایش روز ملی روستا سخن می‌گفت، با بیان این که تصور نادرست شرایط زندگی بهتر در شهرها نسبت به روستاها بار سنگینی بر دوش ما می‌گذارد، اظهار کرد: روستاییان پایه اصلی زندگی اجتماعی هستند و در واقع روستاییان به عنوان جامعه تولید گر بار مسئولیت بزرگ تولید کشاورزی و صنایع دستی رابر دوش دارند.

وی با بیان این که روستاییان را به عنوان مدافعان غیور مرزهای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مرزهای فرهنگی و اعتقادی این سرزمین می‌شناسیم، تاکیدکرد: باید به مشکلات روستاها و عشایر توجه کنیم چون در غیر این صورت شاهد مشکلات در شهرها خواهیم بود.

وی با اشاره به این که حاشیه نشینی امروز معضل بزرگ شهرهای بزرگ است، خاطر نشان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از حاشیه نشینی و بیکاری نشات می‌گیرد که مربوط به عدم توجه به شرایط زندگی روستاییان است.

روحانی تصریح کرد:‌روستاییان به خوبی می‌دانند محیط روستا به لحاظ فرهنگی، ارتباطات، پیوندهای اجتماعی، شرایط محیط زیستی ، آب و هوا و، غذای سالم و محصولات سالم بهتر از شهرهاست اما این سوال اساسی وجود دارد که چرا روستاییان تمایل به مهاجرت به حاشیه‌ی شهرها را دارند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که دولت یازدهم بار سنگینی بر دوش خود نسبت به روستاها و عشایر احداث می‌کند افزود: در سه سال و چند ماه گذشته دولت یازدهم تلاش خود را برای توسعه  روستایی انجام داده است اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته محصولات کشاورزی، دامی و باغی  رو به فزونی بوده است و در سال جاری درتولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: دستاوردهای به دست آمده نشان از حرکت روستاها درمسیر تولید و توسعه کشاورزی است.

رئیس جمهور با اشاره به این که شرایط آب ، بهداشت و درمان ، برق و ارتباطات مسکن در روستاها بهتر شده است و این نشان دهنده‌ی تلاش‌های دولت برای توسعه روستاهاست خاطر نشان کرد:‌در آمار می‌ بینیم جمعیت روستایی ما کمتر از 30 درصد است و این به معنای ادامه روند مهاجرت از روستاها  به شهرهاست و جای تاسف دارد. چون باید کاری کنیم که مهاجرت روستاها به شهر متوقف شده و در آینده مهاجرت معکوس آغاز شود که برای این هدف باید مشکلات روستایی را حل و فصل نماییم.

روحانی با اشاه به برگزاری سرشماری و آمار در روزهای اخیر گفت: مساله سرشماری و آمار جهت برنامه ریزی برای ماه‌ها و سال‌های آینده بسیار حائز اهمیت است و بر اساس آمار به دست آمده می‌توانیم برنامه ریزی مناسب جهت توسعه روستاها را داشته باشیم.

روحانی درادامه به دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و گفت: از جمله دلا یلمهاجرت خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر در شهرها ، انجام کارهای اداری و حتی موضوع کم آبی و تخریب زمین‌هاست که باید در این راستا از طریق دولت الکترونیک و اتصال شبکه‌ی ارتباطی به روستاها سفر روستاییان به شهرها را کاهش دهیم. و همچنین در راستای حل مساله آب و خاک و حراست از جنگل‌ها و مراتع باید راه درست استفاده از آب ، رودخانه و دریا را برای روستاییان فراهم کنیم.

روحانی با بیان اینکه خاک و آب بزرگترین سرمایه روستاییان است گفت: متاسفانه در دوران خشکسالی هستیم که ممکن است در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد. بنابراین باید ازموجودی‌مان به خوبی و با دقت و بهینه استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به این که موضوع شیرین کردن آب دریاها و خرید آب از دیگر کشورها، پیگیری خواهد شد خاطر نشان کرد:‌ راه اساسی آن است که از آب به درستی استفاده کنیم.

روحانی افزود:‌در دولت یازدهم شاهد ساخت 17 سد در کشور بوده و هستیم که امسال ده سد آن افتتاح خواهد شد و ازاین بین 6 سد تا امروز افتتاح شده است و 4 سد تا پایان سال افتتاح خواهد شد که قدم بزرگی در زمینه‌ی حراست از آبهای جاری و روان در کشور است.

رئیس دولت یازدهم، افزود: برای توجه به شبکه‌ی آبیاری و زهکشی تا پایان امسال 135 هزار و 636 هکتار شبکه‌ی آبیاری و زهکشی اصلی و 21 هزار و 988 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فرعی اجرا می‌شود که با اجرای این طرح‌ها 70 هزار اشتغال برای روستاییان ایجاد می‌شود.

روحانی با بیان اینکه قبول ندارم که روستاها باید منحصر به کشاورزی باشند توضیح داد: کشاورزی پایه‌ی اصلی کار در روستاهاست اما باید به سمت کشاورزی صنعتی، به جای سنتی و صنعت کشاورزی رویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در روستاها هم نیازمند کشاورزی صنعتی، و هم صنعت مواد غذایی و کشاورزی و صنایع متوسط کوچک روستایی، گردشگری و خدمات هستیم گفت: بنیاد مسکن روستایی بار سنگینی بر دوش دارد و باید متمرکز بر حفظ معماری سنتی روستایی پرجاذبه برای گردشگران باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در روستاهای ما جوانان با استعداد تحصیلکرده بسیاری وجود دارند گفت: علت تلاش دولت برای بردن اینترنت به روستاها به خاطر جوانان تحصیلکرده است که البته برخی خیلی از این مساله خوشحال نیستند و فکر می‌کنند اینترنت کالای شهری است. در حالی که برای توسعه توانمندی اشتغال جوانان و تحصیلکردگان روستایی که در این مسیر نیازمند ارتباطات و اینترنت هستند.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در زمینه‌ی تامین آب شرب سالم روستایی در دو سال گذشته گامهای خوبی برداشته شده است اظهار کرد:‌امروز 72 درصد از جمعیت روستایی ما از آب شرب سالم استفاده می‌کنند که تا پایان سال 94 ،37 هزار و 952 روستا در کشور با جمعیت بیش از 20 میلیون در پوشش  خدمات آبرسانی قرار گرفتند که این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت و هزار و 500 مجتمع آبرسانی را برای ده  هزار روستا در اجرا داریم. و 811 مجتمع در سال جاری برای 15 هزا رو 40 روستا در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم روستاییان در روستا بمانند باید درآمدش را افزایش دهیم خاطر نشان کرد: استفاده درست از منابع آب و رساندن برق به روستاها در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:‌از سال 92 هزار و 661 روستا برق دار شدند که در سال جاری 580 روستا دردستور کار وجود دارد و تا پایان سال 2019 روستا را برق دار می‌کنیم و در مجموع تعداد روستاهای برق دار کشور به 56 هزار و 633 روستای خواهد رسید.

روحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفه در زمینه‌ی گاز رسانی به روستاها گفت: در سال 92 ، 14 هزار و 629 روستا گاز کشی بوده است که امسال 21 هزار و 273 روستا گاز دار خواهند شد. و تلاش ما این است که در پایان سال 26 هزار روستا دارای گاز شوند.

روحانی به خدمات بهداشتی انجام شده در روستاها طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی 9 هزار و 986 خانه بهداشت در روستاها آغاز شدند و در حال حاضر 6 هزار و 852 پزشک عمومی و 5 هزار و 285 ماما در روستاها مشغول به فعالیت هستند . و تامین 436 قلم دارای اساسی با وجود  4 هزار و 94 داروخانه دولتی  وخصوصی درروستاها پیگیری می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد: هزینه خدمات عمومی روستایی در سال 92 ، 450 میلیارد اعتبار بوده است که  در سال 95 به 3 هزار میلیارد تومان یعنی به بیش از 6 برابر رسیده است.

رئیس جمهور در ادامه در مورد خط تلفن خانگی گفت:در سال 92 تا94  هزار و 700 روستای بالای 20  هزار خانوار از تلفن خانگی بهره مند شدند که تا پایان دولت یازدهم  تمام روستاهای بالای20 خانوار از خدمات تلفن خانگی بهره مند خواهند شد.

روحانی خاطر نشان کرد:  تا پایان سال 95 25 هزار روستا دارای خدمات الکترونیکی واینترنتی خواهند شد که به معنای حرکت در مسیر توسعه درست روستاها خواهد بود.

رئیس دولت تدیر و امید با اشاره به اهمیت اشتغال روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: باید با بیکاری مقابله کنیم چرا که امروز بیکاری معضل بزرگ کشور است و مشکل ما در سال‌های آینده نیز موج بیکاری خواهد بود همانطور که امسال برای اولین بار بیش از 1 میلیون و 200 هزار متقاضی شغل بودند و وارد صحنه اشتغال شدند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید به فکر ه حل معض بیکاری نسل جوان  و بخصوص زنان و دخترانمان باشیم خاطر نشان کرد: به جای حرف‌های صد من یک غاز و مشوش کردن اذهان مردم همه باید دست به دست هم دهیم و کشور را احیا کنیم .

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، روحانی در پایان به تلاش‌های دولت برای توسعه روستاها و حل مشکل اشتغال روستاییان اشاره و گفت:‌ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای رفع مشکل اشتغال روستاها پیشنهاد دادند که یک میلیارد و 500 میلیون از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص یابد که اگر با این پیشنهاد  موافقت شود شاهد تحول و حرکت بزرگی در حوزه‌ی اشتغال و روستاها خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بی نام
|
Germany
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
1
3
درود بر روحانی طلح طلب درود
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
حسود هرگز نیاسود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین