کد خبر: ۴۰۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۲

اولین واکنشها به اعلام اسامی نامزدان اسکار

آفتاب‌‌نیوز : ریچل ویتس که برای نقش‌آفرینی در فیلم "باغبان وفادار" نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده، بیمناک است که سایر رقبایش به پیروزی دست یابند و او دست خالی مراسم اسکار را ترک کند. ویتس برای اینکه تندیس طلایی اسکار را تصاحب کند ناگزیراست که با رقبایی چون میچله ویلیامز، ایمی آدامز، کاترین کینیر و فرانسیس مکدورمند به رقابت بپردازد.

او در این مورد می‌گوید: "من فیلم‌های تمامی این بازیگران را دیده‌ام و باید بگویم که آنها نه تنها بسیار مستعدند، بلکه بازی‌های خوبی نیز ارائه داده‌اند." البته در این میان شانس این هنرپیشه اندک نیست، چرا که چندی پیش جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن را نیز از صنف هنرپیشگان آمریکا دریافت کرد. وی تا به حال 31 فیلم و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده که از آن جمله می‌توان به آثاری چون "دشمن پشت دروازه"، "بازگشت مومیایی"، "درباره پسر"، "قاضی فراری"، "حسادت" و "کنستانتین" اشاره کرد.

ریس ویترسپون هم اعلام کرد که به فیلم "قدم‌زنی در مسیر" افتخار می‌کند و از اینکه برای ایفای نقش در این اثر نامزد دریافت تندیس اسکار شده، به خود می‌بالد.به گزارش "مهر"، این هنرپیشه که برای معرفی و تبلیغ فیلم "قدم زنی در مسیر" در برلین به سر می‌برد نتوانست به صورت مستقیم برنامه معرفی نامزدهای اسکار را تماشا کند. وی در این مورد می‌گوید: "در آن زمان خواب بودم، اما احساس بسیار خوبی دارم که نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌ام. به این فیلم افتخار می‌کنم و خوشحالم که در شکل‌گیری آن سهیم بوده‌ام."

با توجه به اینکه این بازیگر جوان جوایز گوی طلایی بهترین هنرپیشه زن در نقش محوری و جایزه بهترین هنرپیشه زن سال را از سوی صنف هنرپیشگان آمریکا دریافت کرده، دستیابی به تندیس اسکار نیز برایش دور از دسترس نیست. ویترسپون برای دستیابی به این مهم باید با بازیگرانی چون چارلیز ترون برای "نورث کانتری"، فلیسیتی هافمن برای "ترنس‌امریکا"، جودی دنچ برای "خانم هندرسن تقدیم می‌کند" و کایرا نایتلی برای "غرور و تعصب " به رقابت بپردازد. ویترسپون تا به حال در 32 فیلم سینمایی و تلویزیونی حضور داشته که از آن جمله می‌توان به آثاری چون "انتخابات"، "نیکی کوچولو"، "قانوناً بلوند"، "اهمیت ارنست بودن" و "درست مثل بهشت" اشاره کرد.

تیم بیون، تهیه‌کننده فیلم "غرور و تعصب"، مسرت خود را از نامزدی کایرا نایتلی برای کسب تندیس اسکار اعلام کرد. این تهیه‌کننده اعلام کرد که جوایز فیلم آکادمی بریتانیا چندی پیش چشم‌هایش را بر توانایی‌های نایتلی بست و حضور وی در فیلم "غرور و تعصب" را نادیده گرفت. از همین رو خوشحال است که آکادمی فیلم آمریکا نام این بازیگر را در لیست نامزدهای اسکار قرار داده است.

ایفای نقش نایتلی در فیلم "غرور و تعصب" که به اقتباس از کتاب جین آستین ساخته شد، نامزدی اسکار بهترین هنرپیشه زن در نقش محوری را برایش به ارمغان آورد. فیلم‌های "دزدان دریای کارائیب"، "دومینو"، "ژاکت" و "شاه آرتور" از جمله فیلم‌های مطرحی هستند که در کارنامه هنری این هنرپیشه به چشم می‌خورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین