کد خبر: ۴۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۹:۳۸

انتقاد از ضعف نظارتی مجلس

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، هوشنگ حمیدی در تذکر آیین نامه ای خود گفت: به رغم بارها تذکر در مورد استفاده نمایندگان از ابزارهای نظارتی متاسفانه هیات رئیسه هنوز اقدامی جدی در این ارتباط انجام نداده است. 

وی با اشاره به تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح با عنوان ابزارهای نظارتی نمایندگان گفت: تحقیق و تفحص و استیضاح با عنوان ابزارهای نظارتی نمایندگان گفت: متاسفانه هر از گاهی که تذکر می دهیم هیچ رسیدگی صورت نمی گیرد و پاسخی به نمایندگان داده نمی شود و طرح سوال هم که می کنیم باید ماه ها در انتظار بمانیم. 

وی خطاب به حداد و هیات رئیسه مجلس گفت: شما نمی توانید برخلاف امور تکلیفی و آمده در آیین نامه عمل کنید و وقتی سوالی مطرح می شود باید بر اساس مهلت های تعیین شده اجرا شود که متاسفانه هیچ کدام رعایت نمی شود.
وی افزود: با این وضع دست نمایندگان در بکار گیری اختیارات نظاری خود بسته است و وزرا به مناسبت همین بی توجهی های به حق مسلم نمایندگان نسبت به ما سرو سنگینی می کنند. 

حداد عادل نیز در پاسخ به حمیدی گفت: در همان آیین نامه ای که گفتید برخی از موارد آمده دیگری نیز مطرح شده است از جمله آن که به عنوان مثال در دوران بودجه سوال مطرح نمی شود و تعیین مهلت ها فقط در مورد سوال و تذکر و . . . نیست و در مورد لوایح و طرح ما نیز پیش بینی شده است. 

وی افزود: از هم اکنون تا پایان عمر مجلس هفتم اگر هر روز نیز یک وزیر بیاید و سوای طرح سوم باز هم تعدادی از سوالات اصلا جواب داده نمی شود و این را برای اطلاع شما می گویم.
وی افزود: البته قبلا نیز گفته ام اگر علاقه مند به طرح سوالات بیشتری هستید می توانید روزهای دوشنبه را نیز تشکیل جلسه بدهیم و اگر راه طی دیگری برای حل این معضل دارید ارائه کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین